MIEHET: Käytättekö rannekelloa vielä herran vuonna 2023?
Onko teidän mielestänne kello osa hyvää pukeutumista vai ei ja käytättekö te kelloa? Entä millaisia kelloja teillä on?
Kommentit (261)
Vierailija kirjoitti:
Kellokulttuuria arvostamaton on käytännössä aina tyhmä ja köyhä. Samalla kun ihminen vaurastuu, hän oppii, miten hienoinen vihjailu yhteiskuntaluokista toimii. Suomi on siitä todella erikoisen oloinen maa, että täällä ei uskota yhteiskuntaluokkien olemassaoloon siitä huolimatta, että oltaisiin itse siellä pohjamudissa.
Samaa mieltä t. mat.tek DI 267k/v + bonari + 2022 Mercedes E
Käytän vaan klassista digitaalikelloa G-Shock DW-5600. Enimmäkseen taukojen ajastamiseen salilla ja ajan tarkastamiseen yöllä, kun olen huonouninen. Muutenkin on kyllä jostain syystä aina ranteessa, vaikkei tarvitsisi.
Ranteessa intti casio. Mallia FW91 tais olla sama kello kuin bin ladenilla.
Lapimmies kirjoitti:
Käytin rannekelloa 7 vuotiaasta jonnekin kolmekymmpiseksi asti. Sitten tuli kännykkä jossa oli aina kello näkyvissä. (Nokia 6110?). Vähitellen rannekello jäi pois käytöstä, kun kännykästä saattoi vilkaista ajan vain vilkaisemalla siihen.
Sitten tuli ällikännykkä, jossa kello ei ollutkan kokaikaa näkyvissä, niin se vilkaisu ei ollutkann vaan vilkaisu, vaan näyttö piti herättää jotta ajan näki.
Rannekello ilmestyi takaisin ranteeseen 49 vuotiaana ja on siitä asti ollut päivittäisessä käytössä.
Se vain on yksinkertaisesti helpoin ja nopein tapa vilkaista aika ranteesta.
Kello on automaatti, joten patteria ei tarvitse vaihtaa, eikä vieteriä vetää.
Vieterin voimalla käy 3vrk, joten käytännössä kellossa on aina käynnissä.
Kello on käy +/- 5 sekuntia kuukaudessa tarkkuudella.
Seiko SBGA211G
Todella jees, mutta tämähän on Grand Seiko.
Mielummin ajan katsoo rannekellosta, mitä puhelimesta.
Vierailija kirjoitti:
Lapimmies kirjoitti:
Käytin rannekelloa 7 vuotiaasta jonnekin kolmekymmpiseksi asti. Sitten tuli kännykkä jossa oli aina kello näkyvissä. (Nokia 6110?). Vähitellen rannekello jäi pois käytöstä, kun kännykästä saattoi vilkaista ajan vain vilkaisemalla siihen.
Sitten tuli ällikännykkä, jossa kello ei ollutkan kokaikaa näkyvissä, niin se vilkaisu ei ollutkann vaan vilkaisu, vaan näyttö piti herättää jotta ajan näki.
Rannekello ilmestyi takaisin ranteeseen 49 vuotiaana ja on siitä asti ollut päivittäisessä käytössä.
Se vain on yksinkertaisesti helpoin ja nopein tapa vilkaista aika ranteesta.
Kello on automaatti, joten patteria ei tarvitse vaihtaa, eikä vieteriä vetää.
Vieterin voimalla käy 3vrk, joten käytännössä kellossa on aina käynnissä.
Kello on käy +/- 5 sekuntia kuukaudessa tarkkuudella.
Seiko SBGA211G
Todella jees, mutta tämähän on Grand Seiko.
Ei kannata Grand Seikoa ostaa ei kukaan tajua että se on kallis ja ne ketkä tuntee kiinittää huomiota jo perus seikoon
Käytän kun on vähän skarpimpaa päällä muutenkin, juhlissa tai tärkeämmissä työtapaamisissa. Muuten en.
Muutama paremman merkin automaattikello löytyy.
Tuuheat viikset ja kultainen Rolex viimeistelevät tyylin.
Vierailija kirjoitti:
Miehille kello on oleellinen osa pukeutumista näin naisnäkökulmasta. Kuten hame ja korkokengät naisille.
Et todellakaan ole nainen.
Kyllä tämän hintaista kelloa voi käyttää
Vierailija kirjoitti:
Kellokulttuuria arvostamaton on käytännössä aina tyhmä ja köyhä. Samalla kun ihminen vaurastuu, hän oppii, miten hienoinen vihjailu yhteiskuntaluokista toimii. Suomi on siitä todella erikoisen oloinen maa, että täällä ei uskota yhteiskuntaluokkien olemassaoloon siitä huolimatta, että oltaisiin itse siellä pohjamudissa.
Mihin ihmeeseen perustat tuon väitteesi?
Köyhälle kyllä osoitetaan oma paikka hyvin selvästi. Ei jää epäilyksiä, mihin kastiin kuuluu.
Käytän rannekelloa. Noin 15 vuotta vanha Citizen ecodrive palvelee yhä hienosti.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli putkeen kaksi tosi huonoa kelloa ja sitten luovutin ihan kokonaan.
Ne vaan aina pysähteli ilman syytä!!!
Siis kuvittele, uusi kello ja se sammuu itsestään.
Ja vielä eri merkkiset kellot seiko ja tissot.
En mä tee mitään kellolla joka pysähtelee koska sittenhän mä myöhästyn.
Ei enää ikinä kelloa...
Oisit ostanut KELLON! noi on leluja!
Ostin inttiin lähtevälle lahjaksi Leijona kellon, käy vieläkin, ja alkaa olla jo keräilyharvinaisuus...Leijona Classic Jalopeura
Miehelläni on tissotin kello, tosi kivan näköinen. Maksoi siitä n.500 neljätoista vuotta sitten. Miksi ei käyttäisi?
Käytän aika säännöllisesti. Mulla on nyt käytössä Tissot, josta maksoin vuosi sitten pari tonnia. Hyvä rauta on ollut tähän mennessä ja on käytössä todettu veden kestäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Käytän. Kaikilla itseään kunnioittavilla ja menestyneillä liikemiehillä on miljoonien kellokokoelma, jossa on ainakin muutama Philippen Patekki ja Richard Mille. Esim Janne Nacci ja Niko Ranta-aho.
Vierailija kirjoitti:
Vain hölmöt käyttävät rannekelloa enää. En halua kuulua siihen joukkoon.
Jopa joo kateellisen puhetta.
Olet baarissa kaverisi kanssa, sillä on rannekello. Kumman luona pörrää naisia...kyllähän niitä kellonaika kiinnostaa niin niin tietenkin :D
Noi samat temput nähny monta kertaa
Pidin rannekelloa ylpeänä 1. Luokalla ja hetken kuluttua ymmärsin etten sillä mitään tee, ja vieläkin 55 vuotiaana olen samaamieltä.