Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko miehen puhumattomuus ja huonot kommunikaatiotaidot yleinen normi?

Vierailija
16.05.2023 |

Itse pähkäilen tässä, että lopetanko suhteen. Olen ollut mieheni kanssa yhdessä jo 8 vuotta ja tämä jäyhyys ja täydellinen välinpitämättömyys jutteluun ja olemiseen kanssani on edennyt siihen pisteeseen, etten enää jaksa. Suhteen alussa ei ollut näin paha tilanne, mutta mies ei ole kyllä koskaan ollut mikään suupaltti. Yritän siis puhua ihan kaikenlaisista aiheista, myös miestä kiinnostavista. Lapsia meillä ei ole vielä, tätä menoa tuskin tuleekaan.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse naisena olen samanlainen hiljainen möllistelijä. Monet kokee loukkauksena kun en pahemmin puhu, mutta kun yleensä ne jutut ovat tosi turhauttavia smal talk puheita.

Vierailija
22/25 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen tuollainen mölliäinen, mutta lähinnä sen vuoksi, että en ole tavannut naista, joka osaisi puhua ja keskustella kiinnostavasti. En jaksa käsitellä tunteita, sairauksia, salkkareita tai jotain muuta turhanpäiväisyyttä.

Joko keskustellaan kiinnostavasti tai ollaan hiljaa.

Naiset nyt harvemmin osaa keskustella samoista aiheista mikä miehiä kiinnostaa ja innokkaastihan ne olisi aina keskustelemassa niistä omista naisaiheistaan. Usein olen kohteliaisuuttani myötäillyt mukana ja nainen ollut ihan innoissaan kun meillä synkkaa niin loistavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on supliikki, sanavalmis ihminen, voisi puhua traktoreista, autoista ja muista vaikka monta tuntia putkeen mutta mitä tulee tunteisiin, on ihan hoo moilasena. Ei ymmärrä mitään tunteista eikä osaa nimetä niitä. Se usein kyllä itseäni harmittaa koska on mukava puhua joskus syvällisesti ja omista tuntemuksista ja toinen kuuntelee vaan suu viivana ja vaihtaa puheenaihetta.

Vierailija
24/25 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies on supliikki, sanavalmis ihminen, voisi puhua traktoreista, autoista ja muista vaikka monta tuntia putkeen mutta mitä tulee tunteisiin, on ihan hoo moilasena. Ei ymmärrä mitään tunteista eikä osaa nimetä niitä. Se usein kyllä itseäni harmittaa koska on mukava puhua joskus syvällisesti ja omista tuntemuksista ja toinen kuuntelee vaan suu viivana ja vaihtaa puheenaihetta.

Miksi olet sen kanssa?

-mies hoo moilanen

Vierailija
25/25 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen ydin syntyy lapsuudessa, jos ne tunnetaidot eivät pääse kehittymään sitä on vaikea muuttaa myöhemmin.