Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko pakko tehdä viisi päivää viikossa töitä jos sillä ei itseää elätä?

Vierailija
16.05.2023 |

Ajattelin että teen tästä eteen päin maksaa osa-aikatöitä. Tai siis en tee koska olen kuitenkin tavoitettavissa koko ajan kun kone ja puhelin päällä.
Mutta olisiko jotain kivaa sarjaa suositella etäpäiville? Niitä ajattelin nyt muutenkin ottaa enemmän koska säästän 100€ kun olen menemättä toimistolle. Ehkä jopa pystyy lasten kanssa kesällä jotain tekemään tai edes maksamaan niiden ruoat kun eivät kouluruokaa saa.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä niittää mitä kylvää. Suomi on hölmölä, jossa pienituloinen kuvittelee, että hänellä on joku oikeus vähintään keskituloisen elämään ja jonkun muun se pitää se hänelle taata. 

Vastasit väärään aloitukseen? En ole itselleni mitään haluamassa.

Ennemmin on hölmöä että työnantajat kuvittelevat matalapalkalla saavaansa työntekijän joka tekee yhtä paljon kuin keskimääräistä palkkaa saava.

Ap

Huvittavaa. Peruspalkalla menet siis töihin, mutta siitä pitäisi erikseen maksaa, että tekisit siellä jotakin?

Teen minä. En vain tee yhtä paljon kuin 3000€/kk saava. Koska miksi tekisin?

Ap

Miksi työnantaja maksaisi sinulle yhtään enempää kuin on osaamisesi? Koska pitää olla tasapuolinen kaikille? Tätäkö peruskoulun yhteydessä tasapäistäminen tarkoittaa? Kaikkien pitäisi mennä sen heikomman mukaan? Ei saa sille osaavalle ja enemmän kouluttautuneella maksaa enempää kun sille tulee paha mieli joka on tyhmä kuin vasemman jalan saapas? Huh, onneksi olen jo näin vanha.

Vierailija
22/29 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ei riitä? Minä olen tehnyt kolme päivää viikossa töitä ilman mitään tukia jo yli kymmenen vuotta ja hyvin on riittänyt, tuntipalkka 15,60€. Nelihenkiselle perheelle aivan riittävä ja aikaa jää perheellekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohdin tässä asiaa enemmän. Huomasin virheen joka tulee maksamaan, sen on tehnyt henkilö joka saa tunnissa noin kolme kertaa sen kuin minä. Hänen luulisi tuolla palkalla huomaavan ja korjaavan omat virheensä.

Olen jäämässä lomalle. Minulle ei makseta siitä että perehdytän kollegan työtehtäviini. Meillä on esimies jolle maksetaan siitä että on sellainen. Kentien hänen vastuullaan siis perehdyttäminen. Hän tosin ei osaa kaikkea mutta ihan sama minulle.

Teen sen mistä minulle maksetaan sellaisella aikataululla joka on sopiva tässä palkkaluokassa.

Ap

Vierailija
24/29 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä niittää mitä kylvää. Suomi on hölmölä, jossa pienituloinen kuvittelee, että hänellä on joku oikeus vähintään keskituloisen elämään ja jonkun muun se pitää se hänelle taata. 

Vastasit väärään aloitukseen? En ole itselleni mitään haluamassa.

Ennemmin on hölmöä että työnantajat kuvittelevat matalapalkalla saavaansa työntekijän joka tekee yhtä paljon kuin keskimääräistä palkkaa saava.

Ap

Huvittavaa. Peruspalkalla menet siis töihin, mutta siitä pitäisi erikseen maksaa, että tekisit siellä jotakin?

Teen minä. En vain tee yhtä paljon kuin 3000€/kk saava. Koska miksi tekisin?

Ap

Miksi työnantaja maksaisi sinulle yhtään enempää kuin on osaamisesi? Koska pitää olla tasapuolinen kaikille? Tätäkö peruskoulun yhteydessä tasapäistäminen tarkoittaa? Kaikkien pitäisi mennä sen heikomman mukaan? Ei saa sille osaavalle ja enemmän kouluttautuneella maksaa enempää kun sille tulee paha mieli joka on tyhmä kuin vasemman jalan saapas? Huh, onneksi olen jo näin vanha.

Olen töitä hakiessa saanut tietää että muut arvottavat osaamiseni suunnilleen tuohon. Joten tässä taitaa nykyinen työnatajani olla se heikko kun ei kykyä maksaa osaamisesta. En enää jatkossa anna sitä ilmaiseksi.

Ap

Vierailija
25/29 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hassu ajatus.

Ennen jos ei viiden päivän palkka riittänyt tehtiin töitä 6pv tai otettiin joku muu lisätyö. Nyt ollaan heti heittäytymässä tuille jos tulee tiukkaa.

En ole heittäytymässä tuille koska olen aina saanut tukea palkan lisäksi. Palkkani ei ole koskaan riittänyt.

Minusta on hassu ajatus että käyttäisin suurimman osan ajastani työhön jonka päälle tarvitsen tukea. En ymmärrä miten tähän mennessä olen jaksanut.

Lisätyö aiheuttaa lasun ja asumistuen laskemisen joten siihen ei ole mahdollisuutta.

Ap

Tällaisessa tilanteessa pitää sitten tinkiä menoista ja muuttaa halvempaan asuntoon. Edelleenkin omalla rahalla eletään, ei tuilla!

Vierailija
26/29 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hassu ajatus.

Ennen jos ei viiden päivän palkka riittänyt tehtiin töitä 6pv tai otettiin joku muu lisätyö. Nyt ollaan heti heittäytymässä tuille jos tulee tiukkaa.

En ole heittäytymässä tuille koska olen aina saanut tukea palkan lisäksi. Palkkani ei ole koskaan riittänyt.

Minusta on hassu ajatus että käyttäisin suurimman osan ajastani työhön jonka päälle tarvitsen tukea. En ymmärrä miten tähän mennessä olen jaksanut.

Lisätyö aiheuttaa lasun ja asumistuen laskemisen joten siihen ei ole mahdollisuutta.

Ap

Tällaisessa tilanteessa pitää sitten tinkiä menoista ja muuttaa halvempaan asuntoon. Edelleenkin omalla rahalla eletään, ei tuilla!

Sitä suuremmalla syyllä kyseenalaistan miksi käyttäisin viisi päivää viikossa työntekoon jos pitää muuttaa johonkin pikkuyksiöön ja syödä makaroonia? Osaako kukaan vastata? Ilmeisesti ei.

Ap

Vierailija
27/29 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienelläkin palkalla vähentää yhteiskunnan taakkaa, jos tarvitsee vähemmän tukia.

Vierailija
28/29 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienelläkin palkalla vähentää yhteiskunnan taakkaa, jos tarvitsee vähemmän tukia.

Ja miten se paljonko käytän aikaani liittyy tähän?

Ap

Vierailija
29/29 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miten se paljonko käytän aikaani liittyy tähän?

Ap

Ei tarvitse vastata, keksin itse. Lopetan työpäivänä tähän ja menen hakemaan lapseni kotiin. Näin kevennän yhteiskunnan taakkaa.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä