Onko pakko tehdä viisi päivää viikossa töitä jos sillä ei itseää elätä?
Ajattelin että teen tästä eteen päin maksaa osa-aikatöitä. Tai siis en tee koska olen kuitenkin tavoitettavissa koko ajan kun kone ja puhelin päällä.
Mutta olisiko jotain kivaa sarjaa suositella etäpäiville? Niitä ajattelin nyt muutenkin ottaa enemmän koska säästän 100€ kun olen menemättä toimistolle. Ehkä jopa pystyy lasten kanssa kesällä jotain tekemään tai edes maksamaan niiden ruoat kun eivät kouluruokaa saa.
Kommentit (29)
Hassu ajatus.
Ennen jos ei viiden päivän palkka riittänyt tehtiin töitä 6pv tai otettiin joku muu lisätyö. Nyt ollaan heti heittäytymässä tuille jos tulee tiukkaa.
Ei ole pakko tehdä duunii, ei sitten tarvitse tukiakaan.
Vierailija kirjoitti:
Hassu ajatus.
Ennen jos ei viiden päivän palkka riittänyt tehtiin töitä 6pv tai otettiin joku muu lisätyö. Nyt ollaan heti heittäytymässä tuille jos tulee tiukkaa.
Muistan ajan kun tein kolmea työtä, että pääsen parempaa asemaan. Katsoin koulussa taululle ja ajoin taksia, olin kaupan kassalla ja keräsin ravintolassa laseja, jne. Nyt ei kuulemma ravintola-alalle edes pääse kun pitää olla hygieniapassi. :D
(alle 50€ passi, jonka voi suorittaa netissä)
Toinen vaihtoehto on opiskella ammatti, jossa päättää itse työaikansa ja tulotasonsa.
Tällä hetkellä neljä päivää/vk, syksyllä putoaa kolmeen. Vähintään viikko kuukaudesta etätöitä mökiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hassu ajatus.
Muistan ajan kun tein kolmea työtä, että pääsen parempaa asemaan. Katsoin koulussa taululle ja ajoin taksia, olin kaupan kassalla ja keräsin ravintolassa laseja, jne. Nyt ei kuulemma ravintola-alalle edes pääse kun pitää olla hygieniapassi. :D
Toi passi on hyvä olemassa vaikkei ravintola-alalla olisikaan. Pikkuraha. Oma tyttäreni teki sen lukiossa kun koulu järjesti tilaisuuden siihen.
Sitä niittää mitä kylvää. Suomi on hölmölä, jossa pienituloinen kuvittelee, että hänellä on joku oikeus vähintään keskituloisen elämään ja jonkun muun se pitää se hänelle taata.
Vierailija kirjoitti:
Hassu ajatus.
En ole heittäytymässä tuille koska olen aina saanut tukea palkan lisäksi. Palkkani ei ole koskaan riittänyt.
Minusta on hassu ajatus että käyttäisin suurimman osan ajastani työhön jonka päälle tarvitsen tukea. En ymmärrä miten tähän mennessä olen jaksanut.
Lisätyö aiheuttaa lasun ja asumistuen laskemisen joten siihen ei ole mahdollisuutta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hassu ajatus.
Nykyään noista töistä pitää maksaa vähintään toimitusjohtajan palkka, että niitä joku alentuu tekemään. :D Liian hyvään tottunut sukupolvi elää uhriutumisenkulttuurissa, jossa kokee olevan jollakin tapaa uhri ja liioittelee niitä itseensä kohdistuvia negatiivisia asioita.
Vierailija kirjoitti:
Sitä niittää mitä kylvää. Suomi on hölmölä, jossa pienituloinen kuvittelee, että hänellä on joku oikeus vähintään keskituloisen elämään ja jonkun muun se pitää se hänelle taata.
Vastasit väärään aloitukseen? En ole itselleni mitään haluamassa.
Ennemmin on hölmöä että työnantajat kuvittelevat matalapalkalla saavaansa työntekijän joka tekee yhtä paljon kuin keskimääräistä palkkaa saava.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hassu ajatus.
En ole heittäytymässä tuille koska olen aina saanut tukea palkan lisäksi. Palkkani ei ole koskaan riittänyt.
Minusta on hassu ajatus että käyttäisin suurimman osan ajastani työhön jonka päälle tarvitsen tukea. En ymmärrä miten tähän mennessä olen jaksanut.
Lisätyö aiheuttaa lasun ja asumistuen laskemisen joten siihen ei ole mahdollisuutta.Ap
Teit lapsia vaikka palkkasi ei ole koskaan riittänyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennemmin on hölmöä että työnantajat kuvittelevat matalapalkalla saavaansa työntekijän joka tekee yhtä paljon kuin keskimääräistä palkkaa saava.Ap
Huvittavaa. Peruspalkalla menet siis töihin, mutta siitä pitäisi erikseen maksaa, että tekisit siellä jotakin?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pakko tehdä duunii, ei sitten tarvitse tukiakaan.
Onko täällä lukutaidottomien kokoontumisajot? Koko ajan teen töitä. Tai siis olen kirjoittelen palstalle työajalla koska ajattelin alkaa olla työnantajalleni yhtä tuottava mitä tämä työ on minulle.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennemmin on hölmöä että työnantajat kuvittelevat matalapalkalla saavaansa työntekijän joka tekee yhtä paljon kuin keskimääräistä palkkaa saava.Ap
Niin, se on työnteon idea, että tehdään se työ jonka työnantaja on antanut sinulle tehtäväksi. Eli teet kaksi viikkoa töitä ja saat siitä palkan ja näin te olette sujut.
Tavallaan annat työnantajalle satasen ja saat itse viisikymppiä takaisin mistä vielä verottaja vie leijonan osan, ryöstöyhteiskunta parhaimmillaan ; )
En tiedä itkeäkö vai nauraa, kun seuraa tätä valmiiseen pöytään tulleen sukupolven ajatusmaailmaa.
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan annat työnantajalle satasen ja saat itse viisikymppiä takaisin mistä vielä verottaja vie leijonan osan, ryöstöyhteiskunta parhaimmillaan ; )
Niin, työnantajan tehtävä on tehdä voittoa työntekijällään mitä enempi sen parempi. :D
Vierailija kirjoitti:
Odotapa tulevan hallituksen korjausliikettä. Sitten teet töitä seitsemänä päivänä viikossa jos haluat syödä seitsemänä päivänä.
kilpailutukset ja bisnes jyrää, eli kyllä palkat putoaa enemmän kuin tuet, se on varma, eli jos ei palkalla elä, niin parempi tehdä 0 päivää kun saa saman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa. Peruspalkalla menet siis töihin, mutta siitä pitäisi erikseen maksaa, että tekisit siellä jotakin?
Teen minä. En vain tee yhtä paljon kuin 3000€/kk saava. Koska miksi tekisin?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halvalla ei saa hyvää. Miksi tämä ei koskisi myös työntekijöitä. Jos haluaa paremman niin maksaa paremmin. Ei työnatajalla ole oikeutta vaatia yhtä hyvää tulosta työntekijöiltä mitä saa toinen joka maksaa kunnon palkkaa.
Odotapa tulevan hallituksen korjausliikettä. Sitten teet töitä seitsemänä päivänä viikossa jos haluat syödä seitsemänä päivänä.