**MARRASMURUT UUTEEN VIIKKOON**
Huomenta vaan murusille! Täällä aloittelen uutta pinoa, vaikka harvoin olen käynyt vanhaankaan pinoutumassa. Ei vaan tahdo enää ehtiä, vaikka päivät sisällä kuluukin. Meillä nimittäin keskimmäinen poika oli vesirokossa melkein kaksi viikkoa, viime torstaina lähdettiin ulkoilemaan ja nyt sit eilen illalla nousi vesikelloja esikoiseen ja VAUVAAN. Vauva on vasta 3vkoa ja 3 päivää vanha. KAikki sanoivat et ei siihen tartu kun mn vasta-aineet suojaa, mutta niin vaan pienelläkin on kelloja. Ja tätä äitiä pelottaa miten kestän toiset kaksi viikkoa neljän seinän sisällä näkemättä ketään muita kuin omat lapseni ja miestäni sen tunnin pari päivässä.
Muuten meillä menee ihan kivasti, tyttö syö hyvin ja nukkuu yöt hyvin, päivällä tahtoo olla sylikissa. Tuttia ei tahdo huolia sitten millään, mutta sitkeästi koitan opettaa... Kolmen lapsen kanssa kun ei aina ehdi juuri sillä hetkellä kun neiti haluaa.. Ja tutti helpottais kovasti, ainakin omia korviani ;)
Meilläkin muuten oli eilen ristiäiset (onneksi kellot tulivat vasta illalla) ja nimi on " julkistettu" nimet-palstalla... Mutta nyt kotitöiden pariin ennenkuin tyttö on taas vailla tissiä.
JaaSa kera kolmen kullannupun
Kommentit (56)
Meilläkin sujuu arki ihan mukavasti. Kovasti tykkää tissitellä tämäkin herra. Itse myös ajoittain epäilevä, että riittääkö maito. Toisaalta olen suihkutissi, mutta vauvan pitkä valvominen ja usein rinnalla olo saa mut epäileväksi... Keskiviikkona imetystukiryhmän treffit, joita innolla jo odotan! Tämä herrahan siis on sydänvauva, joten se imeminen hälle kovin rankkaa puuhaa.
Perjantaina seuraava neuvola ja tässä jo miehen kanssa vetoja lyöty painosta = ). Ekan kerran päästään syntymäpainon yli!
Kylvyssä on lavuaarissa käyty pari kertaa vaan. Haavaa pitää suihkutella kyllä päivittäin. Inhoaa vettä. Ostinkin just kaverilta sen kohtuammeen, jota on kehuttu. Kokeillaan toimiiko! Asennot noissa hommissa välillä hakusessa, kun ei saa kainaloista pitää, kun 4-6 viikkoa leikkauksen jälkeen menee rintakehän luutumiseen.
Seksi on aloitettu pari viikkoa sitten ja hyvin sujuu! Ehkäisynä nyt vaan imetys. Minipillerit saan jälkitarkastuksessa ja sitten en tiedäkään. Mies vihaa kumeja!
Poika nukkuu nyt parvekkeella tyytyväisenä. Eilen vasta ekaa kertaa tajusin moista kokeilla ja hyvin nukkui samantien. Meinaa muuten päivisin valvoskella ja tissillä vaan nukkua. Samoin iltaisin nukkumaanmeno on siirtynyt ikävän myöhäiseksi. Eilenkin yhdeltä nukahti. Herää 1-3 (5) tunnin välein syömään ja rinnalle heti nukahtaa. Kova murisemaan ja ähkimään unissaan ja minä herkkäunisena aina herään...
Ihan sekava kirjoitus, kun kiireesti yrittää jotain saada aikaiseksi, sorry vaan.
Mies lähtee huomenna töihin. Mielestäni ihan ok juttu, kun viisi viikkoa on jo kotona yhteen putkeen ollut! Ensin kaksi viikkoa saikulla pojan sairaalassa olon vuoksi ja sitten kolme isyyslomalla. Olen osittain jo kyllästynyt, kun normaalisti nähdään vain viikonloppuisin hänen töidensä takia. Hyi minua! Uskon arjesta ihan hyvin selviäväni! Ja pakkohan se on!
Ristiäiset loppiaisena. Eka nimi valmiina ja sukunimi päätetty. Kummeista ei vieläkään tietoa lukuunottamatta yhtä haltijakummia = ).
Effica ja REMI huomenna 5 viikkoa
noihin petipuuhiin on pakko kommentoida.. meillä pidettiin kivaa viime vkl. 4viikkoa synnytyksestä. ei tarvittu liukastetta, kumia oisi voinu tietty käyttää tulehdusriskin takia mut se jäi. ei sattunut, mutta jännitti kauheesti. tikit ilmeisesti kadonnut ja jälkivuoto loppunut. muutenki palautunut hyvin, vaikkei kokemusta aikasemmasta olekkaan. maha jumpat alkaa seuraavana! jos sais alkuvuodesta jo omat farkut jalkaan :)
meillä syy maha kipuun selvisi viime yönä, suklaa!!!!! oon syönyt suklaa vanukkaita ja huomannut että tyttö kipristelee mahaa, eilen söin suklaa jäätelöä ja yö meni itkien huutaen ja piereskellen :S
neuvola näytti tiistaina pituutta 52cm mutta 56cm vaatteet ei meinaa enää mennä!! :O sellanen yöpuku missä oli jalat valmiina kiristää olkapäiltä. tosin ne kaksi ainoaa tytön bodya mitä meillä on on 60cm, toinen täysin sopiva kunhan käärii hihoja ja toinen ihan valtava! miten noi vaate koot noin heittelee! :O
taitaa olla ruokaaika helmillä :)
salsa ja helmi 5 viikkoa
Mulla voide on Pausanol. Sitä voi käyttää imetysaikana ihan hyvin. Ja näiden kaksosten kiukkuilut alkoi jo siinä 3-4 viikkoisena. Mutta mutta... Nyt mä en enää uskallakaan käyttää tuota voidetta, koska mulle tuli siitä ihan kamalat kivut kohtuun, vaikka käytin paljon pienempää annostusta kuin ohjeessa!
EHKÄISY: Olen päätynyt hormonikierukkaan. Lapsiluku voisi olla täynnä nyt. Kuparikierukka mulla oli pari vuotta, mutta koko sen ajan kärsin kroonisesta hiivatulehduksesta. Tulehdukset loppui heti, kun kierukka poistettiin. Toivottavasti tuo hormonimalli ei tee samaa. Kierukan laittoon asti pärjätään kondomeilla se vähä, mitä me mitään ehditään ja jaksetaan puuhastella... Joskus minäkin kammosin kierukkaa, mutta se on itseasiassa ihan mielettömän kätevä.
Pinot käyn minäkin lukemassa, mutta milään ei muka ehtisi kirjoittaa... Nytkin kuuluu jo pientä kähinää...
Ihan kivasti menee vauvan kanssa ja maitoa tulee taas niin ku ennen vanhaan ;)Noin kolmen tunnin välein syö, illalla tankkaa tiheämmin. Pihalla nukkuu paremmin, myös päivällä tuntuu olevan sylivauva ;)Yöllä nukkuu ekan pätkän omassa kopassa, mutta usein jää sitten meidän väliin, kun en jaksa nousta... Pientä takapakkia omassa olossa... Flunssan lisäksi iski lievä kohtutulehdus ja lääkekuurilla olen vielä lauantaihin asti.
Nimestä päästiin yksimielisyyteen ja juhlia ollaankin järjestämässä lauantaiksi. Toisaalta kiva, kun ei pidetä kotona. Tuntuu että pyykkiä ja tavaraa on jokapaikka täynnä. Melkein jo ahdistaa joulun tulo, kun tietää, että tavaraa tulee taas säkkikaupalla. Yks projekti mulla on kesken: takkahuone on täynnä tytöltä pieneksi jääneitä vaatteita, jotka olis tarkoitus kaupata eteenpäin. On muutama tuttava luvannut niitä tulla penkomaan.
JaaSa: meillä oli tuo teidän valitsema etunimi vahvana ehdokkaana kans tytölle, mutta kun aika alussa saimme tietää odottavamme poikaa, niin jäi ne tyttönimipähkäilyt. Ihana nimi! Olis kiva tietää minkä nimisiä teillä ovat muut lapset?
Apple Pie: Mulla oli ekan viikon aikana vaikeuksia imetyksen kanssa. Luulin, ettei vauva osaa imeä oikein, kun raivosi rinnalla. Terkkari kuitenkin tarkisti otteen ja loppujen lopuksi kyse oli siitä, että mun maito ei lähtenyt herumaan. Eli maitoa oli kyllä, mutta vauva ehti hermostua, ennenkö sitä tuli tarpeeksi lujaa. Imetin ja lypsin, lypsin ja imetin. Join kotikaljaa ja söin viinirypäleitä. Tilanne meni ohi, mutta usko meinasi jo siinäkin ajassa loppua.
Nyt pitää taas mennä touhuamaan jotain muuta, kun poika jatkaa uniaan...
Bubbles ja Pekka(vielä lauantaihin asti) 3vkoa
Piiitkästä aikaa täällä vauva-puolella.
Meidän viides tyttö on nyt 12 päivän ikäinen ja ihan tyytyväinen tyttö. Yöt ovat aika risaisia, tosin toissa yönä hän nukkui jopa neljä tuntia putkeen.
Mieheni oli lomalla koko viime viikon joten sain nukkua pois keräämäni univelkoja.Tänään alkoi sitten taas arki,mutta ihmeen hyvin sujui aamu ja koululaiset saatiin matkaan ajoissa.
Tutti on käytössä, yleensä kelpaa paremmin kun joku muu tarjoaa sitä. Fiksu tyttö kun tietää että äidillä on jotain paljon parempaa tarjottavaa kuin tutti :)
Hyvää alkavaa viikkoa kaikille ja toivotaan että loputkin marrasmurut pian pääsevät pois odotus-puolelta!
Heips!
Tuntuu sama homma olevan kaikilla. Kiirusta pitelee.
Mulla neljä lasta ja tuntuu et uto vauva menee tuossa sivussa. Isommissa sitä vasta hommaa onkin niinkun henkisellä puolella ja muutenkin. Aika omatoimiseks ovat tässä raskausaikan jo tulleet kun jos jotain haluaa niin aina ei äiti ja isä ehdi. Joskus tuntuu säälittävältäkin kun tekevät jo niin paljon kotihommia, mut siis pakko se on, muuten väsyisin totaalisesti.
Vauva on isonkokoinen,nukkuu ja syö hyvin.
On viikon ikäinen ja painaa jo 4250 ainakin, jollei jo enemmänkin. Oon syöttäny silti vaan yhtä rintaa kerrallaan.
Aattelin et vois tehä Galluppeja enemmän, niihinehtis porukka enemmänkin vastaileen ja neuvoon jos jollain on jotain propleema.
Ite ainakin voin jakaa neuvoja, tiedän kokemuksesta et ensisynnyttäjä niitä kaipaa. Kaikki ei toimi kaikilla mut jos jotakin pstyy auttamaan omilla kokemuksilla niin se on hyvä. Itsekin tykkään saada vinkkejä, vaikka onkin jo neljä lasta.
Kätilöystäväni esim kertoi et maoito pakkaa usein kainaloihin eli kainaloimetys;vauvan jalat kainalossa tyhjentää rinnan tehokkaasti ja tosi suositeltavaa olis kokeilla kaikenlaisia asentoja.
Jos jollain vinkkiä olis kiva kuulla kun en ahlua pitää aina imetysliivejä ja sit on kaikki aikat maidossa et miten te teette, oidättekö koko ajan liivejä ja suojia?
Nyt mull on usein pyyhe ainakin imettäesää kun toinen heruu kun toisesta syödään.
Galluppia: Kuinka usein ootte kylvettäneet vauvaa?
Jaksamisia kaikille marrasmuruille!!!!
JaaSa, meillä oli ihan samanlainen tilanne vesirokon kanssa! Esikoinen sairastui kun vauva oli 10 päivän ikäinen ja vauva sai näpyt kun oli 3-viikkoinen. Ja sitten siitä, että miten kauan pitää olla sisällä.
Rokkohan alkaa tarttua pari päivää ennen ekoja näppyjä (eli ristiäisvieraat on saaneet tartunnan, jos heissä on " rokottomia" lapsia ollut mukana) siihen saakka kunnes näpyt alkaa kuivumaan, yleensä viikko-9 päivää ekoista näpyistä. Näin neuvolan täti sanoi kun toivotteli meitä tervetulleeksi neuvolaan kun esikon ekoista näpyistä oli reilu viikko kulunut. Eli jos lapsessa ei ole kuumetta ja muuten siis vointi " normaali" ja vaan kuivuneet näpyt riesana, niin saa ihan lähteä ihmisten ilmoille. Muutenkin vesrokkoa on tosi vaikea olla levittämättä, siis juuri sen takia että se tarttuu ennen näppyjä ja taudin itämisaika on 1-2 viikkoa, joskus pidempikin.
Neuovolantäti (vajaat 60v. täti) sanoi myös, että yleensä sisaraltistus on niin vahva, että vauva saa rokon äidin vasta-aineista huolimatta. Mutta lievänä. Meillä vauvalla oli muistaakseni 7 näppyä ja tosi nopeaa kuivivat pois ja muutenkaan eivät olleet yhtä pahat kuin esikoisen.
Mutta meillä siis rokko on jo onneksi taakse jäänyttä elämää...
Meidän tyttö on nyt ihanalla tavalla ottanut viime yöt: nukkuu 6 tunnin pätkän syömättä... Ja jatkaa sitten vielä 3-4 tuntia unia. Ei oo äiti väsynyt. Hereillä ollessaan tankkaa sitten useammin.
Muuten jatkuu elämä leppoisasti, meillä ristiäiset keskiviikkona ja nytkin pitäis olla siivoamassa... ja tosiaan tää netissä notkuminen on aika harvinaista herkkua päivisin, on niin paljon muuta vaikka vauva on helppo tapaus ja esikoinen myös.
Jospa loppu viikosta ehtisi pidempään kirjoittaa ja jotain muutakin kommentoida kuin tuota JaaSan rokkoasiaa :)
Marrastoive
Ollaan kylvetetty kerran viikossa vauvaa, tosin kerran päivässä on tyttö kainaloita myöten kakassa, joten silloin lähes koko vauva tulee pestyä hanan alla...
Ihanaa kun täällä alkaa taas hommat luistaa. Kiitos kaikille imetysvinkeistä, niitä voi vielä jatkossakin tarvia, mutta tällä hetkellä imetys onneksi sujuu taas!
Ristiäiset on meilläkin jo sovittu ja vauvan nimi melko varmasti päätetty. Vähän harmittaa se, että nimi on top-listan nimiä, mutta minkäs teet kun se meitä sattuu miellyttämään ja vauva on mielestämme aivan nimensä näköinen. Mikään muu nimi ei tunnu enää sopivalta.
Kylvetys gallupiin vastaus.. Olemme kylvettäneet vauvaa kerran viikossa. Käytättekö kylvyssä öljyjä? Me emme kun vauvan iho on ollut hyvä ilmankin.
Toinen kysymys. Miten helposti vauvan päähän tulee karstaa? Laitoksella hoitajan kehottivat harjaamaan hiuksia kovasti, jottei karstaa tulisi. Harjaamisesta huolimatta olen huomannut ohimoilla pientä hilseilyä. Onko se merkki karstasta vai ihan normaalia ihon uusiutumista?
Olettehan te lähes kaikki marrasmurut täällä. Tyttövauvan kanssa on pitänyt niin kiirettä, että en ole joutanut konetta aukaisemaankaan sitten kotiutumisen. Meidän kolmas lapsemme on siis nyt vajaat kolme viikkoa vanha, kiltti ja rauhallisen oloinen vauveli onkin. Nyt vain vaikuttaa siltä, että Jekovit:n aloittamisen jälkeen on havaittavissa aamuyön kätinää. Olenkin joutunut öisin joko antamaan edellisyön lypsymaitoani tai tuttelia rinnan lisäksi kun vaikuttaa, että vauva ei jaksa imeä rintaa yöllä tarpeekseen kun maito on tuolloin aika tiukassa. Mutta näin jouduin keskimmäisenkin kanssa tekemään, enkä ota stressiä - annan niin paljon rintamaitoa, kun vain suosiolla tulee. Sitä kun ei määräänsä kauempaa edes pysty istumaan tissi suussa, kun kuitenkin muitakin vaatijoita perheessä on ja hommaa piisaa.
Näin pikaiseen vain ilmoittelen olemassaolostani, sillä neuvolatäti tuli just kotikäynnille.
travel
Sama vika... vaikka lukemaan toisinaan ehtiikin, niin kirjoittaminen onkin sitten eri asia. Hommaa kun on. Meillä nuo *isommat*, kun vaativat vielä aika paljon.
GALLUP: Vielä kylvetämme tytön kerran viikkoon eikä olla käytetty kylpyöljyä. Juuri neuvolasta tultiin ja todettiin, että ehkä voisi, muttei ole kuitenkaan välttämätöntä. Rasvannut/öljynyt olen kyllä kylvyn jälkeen ja jalat muutenkin, kun tuota alakroppaa tulee lutrattua useammin pyllypyykillä.
KARSTA: *Syntymäkarstaa* on meillä ihan otsassa ja kulmissakin. Vähän. Päänahassakin ihan muutama piste. Ehkä harjaus auttaa, en tiedä. Meillä pojillakin oli pikkuisen. Yhtälailla kai yksilöllistä tuon karstan tuleminen. Se pieni hilseily lienee vain ihon normaalia uusiutumista. Karsta kun en enemmän *tiukassa*, kovempaa käteen ja kellertävää (ainakin meillä). Melko helposti karstan saa pois hieromalla siihen esim. vauvaöljyä (tai rasvaa), laitta vaikka pipon joksikin aikaa päähän, jotta öljy ehtii imeytyä ja sitten harjaa tai hellästi rapsuttaa karstan pois. Ei kovaa, jottei iho mene rikki. Tytöltä nyt juuri hieroin/pyyhin karstan pois otsasta öljytyn vanulapun kanssa...
Meillä oli nimiäiset eilen ja nimen *julkaisin* nimipalstalla. Kolmannenkin nimen olisin halunnut, mutta sen kiistan aina häviän miehelle... =( Tyttö käyttäytyi oikein hienosti eikä inahtanutkaan ennen kuin viimeinenkin vieras oli lähtenyt =)
Pidetäänkös me muuten mitään kasvulistaa vauvaoistamme? Meillä oli tosiaan neuvola tänään ja molemmat mitat menevät aikalailla nollakäyrän tietämissä. Eli siis suhteellisen *normilapsi* =)
Samaa mieltä muuten olen siitä, että kysymyksiä ja galluppia kehiin. Jos vain omilla kokemuksillani voin autta ketään, niin kiva. Yhtälailla otan mielelläni erilaisa vinkkejä ja kokemuksia vastaan, vaikka tosiaan jo kolmas lapsi (tosin ensimmäinen tyttö). Kuten jo sanottu, se mikä sopii yhdelle ei sovi toiselle ja sikäli mahdollisimman laaja ote kokemuksia hyvä...
Jassoo, nyt taas äippää kutsutaan, joten tissiä vaan tyrkylle!
Vähän menee päivät sekaisin, viikko siis oltu kotona. Tänään piti lähteä vauvan kanssa vähän ulos kävelylle, sen verran että olisi haettu tyttö eskarista mutta jäi tekemättä koska vettä sataa niin paljon. Isä haki sitten autolla. Alkaisi mieli päästä haukkaamaan raitista ilmaa.
Mies on ollut lomalla, ja apu on ollut suuri. Hoitaa isommat kouluun ja eskariin, laittaa ruokaa ja pyykkää. Hoitaa vauvan vaipan vaihdotkin ym. 10 pistettä hänelle! Minun ei tarvitse käytännössä kuin imettää.
Tuohon imetysliivi juttuun, en itsekkään halua käyttää liivejä yöllä joten laitan tiukan t-paidan/topin alle taitellun sideharso liinan,pysyy hyvin ja imee valu maidon ja imettäessä istualleen tai makuultaan saa sen rinnan alle imemään maidon mitä taas valuu. Minulta maitoa valuu niin että muuten olisi sänky ja vauva märkinä. ja näin on mukavampi kuin liivit yötä päivää. Keskellä yötä vaihdoin vain kuivan liinan.
Kerran on kylvetetty ja sekin loppui lyhyeen kun vauva kakkasi veteen : 0 Nämä meidän isommat ovat tykänneet vauvoina kylvystä niin paljon että taisin kylvettää heitä lähes joka ilta.
Perjantaina mennään neuvolaan, kiva nähdä mitä paino on, kotiin lähtöpaino oli 4020g ja viiden päivän vanhana se oli jo noussut siitä.
Muutama vielä sinnittelee odotuspuolella, toivottavasti pääsevät tänne pian, alkaa kyllä kaikilla olemaan käynistysajat varattuina.
silvain ja kakkahousu 1vk ja 2pv
Kylläpä on meillä kasvettu... Painoa 4300g (3100) ja pituutta 53.3cm (48) eli kuukaudessa on tullut painoa ja pituutta kivasti. Kaikki oli neuvolan th:n mukaan oikein mallillaan.
Tänään oli myös äidille " piristyspäivä" kun kävin kampaajalla ja sain pehkooni uuden värin ja leikattiin pituudesta ja paksuudesta kunnolla pois. Itselläni ei raskausaika tehnyt tuhojaan hiuksiin. Päinvastoin tässä raskaudessa pituutta ja tuuheutta tuli roppakaupalla. Saapa nähdä alkaako kohta sulkasato :D Mies pitää isyyslomaviikkoa ja ihanaa kun ei kaikkea tarvitse itse tehdä eli " lomaviikko" minullekin.
MA ja Veeti 4 vko
Olipa hyvä imetysvinkki, täytyy heti kokeilla!
Galluppia taas: kuinka usein teidän vauvat kakkaa?
Meillä viikon vanha neiti ja melkein on kakka joka heräämisellä. Yölläkin joutuu vaihtaan, tuntuu et on niin hienopieru ettei nuku kakkaisena tai voipi olla et ei välittäiskään mut oon nyt kuiteskin vaihtanu.
Toinen galluppi: minkäikäisenä napa irtosi?
Haiseeko jollakin pahalle? meillä vielä paikallaan, paloja jo irronnu ja haiskahtaa. Oon putsannu ja kuivannu, neuvolan täti laittoi basibact? jauhetta mut en millään sitä vittis nyt ostaa jos se siitä kohta lähtis. ootteko kokeillu jotakin muuta?
kolmas galluppi: Kuinka monen mies on olllu isyysvapaalla heti syntymästä?
Meillä ei. Ollaan koettu hyväksi pitää vapaat vasta kun tulee vähän isommaks ja itkuisemmaks ja ei se olis töissä käynykkään heti pitää.Meillä siis joulun aikaan isyysloma.
Nyt hieman nukkumaan!
Ihan sama kuin teillä muillakin tuntuu olevan... ei muka ehdi... vaikka ei kai sitä ehdikään. Meillä mies meni tänään töihin (eka gallup vastaus), eli oli heti syntymästä saakka kotona pari viikkoo. Jännittämisestäni huolimatta, selvisin päivästä kahden lapsen kanssa.
Meillä esikoinen sairastui vauvarokkoon (huom. 2v3kk) ja onkin vaatinut miehen erityishuomion sinä aikana. Nyt sitten jäi hieman päälle tuo passaamistarve ja tottakai huomionhakua on enemmän kun talossa on tuo pieni nyyttikin. Vielä on kuitenkin mennyt esikon kanssa suht hyvin. Omaa asennettahan se vaatii aika paljon ja kyllä sitä saa usemman kerran päivässä laskea kymmeneen. Vauvasta on kyllä suloisella tavalla kiinnostunut ja huolehtivainen.
Vauva onkin superihana. En muistanut enää kuinka suloisia vauvat ovatkaan! Tosin tähän on kiintynyt täysillä heti, kun ei tarvitse niin opetella noita hoitojuttuja kuin esikoisen aikana. Silloin muistan suuren rakkauteni heränneen toden teolla lasta kohtaan hänen ollessaan n. neljän viikon ikäinen.
Poika syö, nukkuu ja taitaapa kasvaakin, kun poimuja alkaa jo ilmestyä jalkoihin. Välillä tuntuu, ettei hän muuta kuin nuku... mutta sitten on noita valvomispäiviäkin.
En kyllä ehdin nyt loppuihin gallupeihin vastaamaan, kun pojalla on niin nälkä. Ehtiipähän kunnolla tankata, niin jospa se yökin menisi mukavammin.
Sarafan ja pikkuherra 2 vko 1 vrk
Alapää ja petipuuhatG: mulla jälkivuotoa kesti kolmisen viikkoa ja sen jälkeen eka kerta vällyjen välissä. Ja paaaljon liukuvoidetta. Esikoisen jälkeen (eppari) kesti 2kk ennen kuin uskallettiin yrittää ja vielä 1kk päälle ennen kuin vietiin homma loppuun saakka... että ihan eri tahtiin on meillä menty nyt tän tokan kanssa! Mulla ei ekankaan kanssa haluja juuri ollut ennen kuin menkat alkoi, eikä ole kyllä nytkään. Mutta miehen mieliksi, että sekin sitten antaa mulle usein kun halut mullakin palaa ;)