Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**MARRASMURUT UUTEEN VIIKKOON**

04.12.2006 |

Huomenta vaan murusille! Täällä aloittelen uutta pinoa, vaikka harvoin olen käynyt vanhaankaan pinoutumassa. Ei vaan tahdo enää ehtiä, vaikka päivät sisällä kuluukin. Meillä nimittäin keskimmäinen poika oli vesirokossa melkein kaksi viikkoa, viime torstaina lähdettiin ulkoilemaan ja nyt sit eilen illalla nousi vesikelloja esikoiseen ja VAUVAAN. Vauva on vasta 3vkoa ja 3 päivää vanha. KAikki sanoivat et ei siihen tartu kun mn vasta-aineet suojaa, mutta niin vaan pienelläkin on kelloja. Ja tätä äitiä pelottaa miten kestän toiset kaksi viikkoa neljän seinän sisällä näkemättä ketään muita kuin omat lapseni ja miestäni sen tunnin pari päivässä.

Muuten meillä menee ihan kivasti, tyttö syö hyvin ja nukkuu yöt hyvin, päivällä tahtoo olla sylikissa. Tuttia ei tahdo huolia sitten millään, mutta sitkeästi koitan opettaa... Kolmen lapsen kanssa kun ei aina ehdi juuri sillä hetkellä kun neiti haluaa.. Ja tutti helpottais kovasti, ainakin omia korviani ;)

Meilläkin muuten oli eilen ristiäiset (onneksi kellot tulivat vasta illalla) ja nimi on " julkistettu" nimet-palstalla... Mutta nyt kotitöiden pariin ennenkuin tyttö on taas vailla tissiä.

JaaSa kera kolmen kullannupun

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi päivä ja uudet kujeet. Nyt vastailen muistamiini gallupeihin.

Vauva kylpee suurinpiirtein kerran viikossa, eikä öljyä käytetä. Muutoin sitten tarpeen vaatiessa laitan rasvaa tai öljyä. Nyt alkaa pikkuhiljaa ihosta kaikki vauvakarsta olla poissa... päänahka ei vielä näytä merkkejä. Esikoisen päänahka ei karstannut juuri ollenkaan.

Kakkajuttuja: Eilen tuntui olevan kakkapäivä. Ihan joka kerta ei kuitenkaan vaipassa ole sitä itseään. Usein kyllä rupsut on päästelleet vaippaan muutakin kuin ilmaa.

Sarafan ja pikkuherra 2vko 2vrk

Vierailija
2/56 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään käytiin neuvolassa.. tyttö kasvanut huimasti!! tänään tasan kk syntymästä, painoa nyt 4025g (2890g) pituutta 52.1cm (48cm) ja pipo oli nyt 38.4cm (35cm).

neuvola täti oli oikein tyytyväinen. hieman keltasuutta kuulemma vielä..

rotavirus rokotetta suositteli.. ootteko ottaneet tai suunnitellut ? se annetaan 6 viikon ikäsenä aikasintaan kuulemma.

en lukenut pinoa vielä mut kylpemisestä ainakin joku puhui..?

me ollaan käyty kerran suihkussa helmin kanssa ja kerran ammeetta kokeiltu. ammeen kanssa tuli itku.. vissiin äiti ja isä liian hitaita kuivaamaan ja vesikään ei tainnut olla tarpeeksi lämpöstä meijän tytölle. tänään taitaa taas olla kylpypäivä, jos paremmalla menestyksellä nyt.

jaha, kutsu käy.. jatkan taas myöhemmin!

tiistain jatkoja muruille! <3

salsa ja helmi 1kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas kiva kun tänne putkahtelee tuttuja äitejä odotuspuolelta. Onnea kaikille vauvautuneille!

Tyttö nukkuu tässä käsivarrellani joten taitaa tulla melko lyhyesti kerrottua kuulumisia. Viime yö meni ihan plörinäksi, tyttö huusi taas kuin palosireeni kolmen syötöstä aamuviiteen. Ei taida Relatipat ja Cuplaton auttaa.

Kohta lähdetään hakemaan isot sisarukset koulusta. Olen vaunuilla liikkunut kun en vielä uskalla liinailla näin pienen kanssa. Kaupassakin pitäisi käydä, jotta huomenna saisimme jääkaapista muutakin kuin valoa.

Napavarsi irtosi reilun viikon ikäisenä, mutta napa on niin syvällä ja hankala puhdistella, että siellä pientä tuoksahtelua tullut. Septidinillä olen putsaillut, mutta siitä huolimatta tulee vielä sellaista verensekaista eritettä, lievästi, mutta tulee kuitenkin.

Nyt pitää lopetella ja alkaa pukemaan.

kanelisokeri & Aino 2vkoa 4pv

Vierailija
4/56 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen piirtää, keskimmäinen nukkuu ja tämä neiti murunen just söi ja nyt ähistelee sylissä ;)

Gallupeihin vastauksia ennenkuin unohtuu.. Meillä napa irtosi jo kuuden päivän iässä. Putsailin jollain desinfiointiaineella vielä viikon verran irtoamisen jälkeenkin ja sit neuvolantäti anto klorheksidiniä, jotta sillä putsais... Ja nyt viikkoon ehkä ei olla enää putsailtu kun ei enää vuoda eikä haise.

Miehen piti olla isyyslomalla tää viikko, mutta ei onnistunutkaan. Niillä töissä niin kova kiire ja joku mies sairaana... Harmittaa itseä kovasti koska meillä tosiaan tuo vajaa 4v esikoinen sekä tämä neiti 3,5vkoa, ovat nyt vesirokossa. Keskimmäisellä (1v8kk) on järkky yskä ja vienkin hänet tänään lääkäriin ettei olis mitään vesirokon jälkitautia... Hieman hankalaa yksin kolmen kipeän kanssa toimia, kun ei oiken kukaan pääse auttamaan. Yritetään selvitä tästä(kin) hengissä.

Ja sit vielä kakkaamisesta. Meillä aluksi kakattiin melkein joka vaippaan mutta nyt kolmiviikkoisesta kakkatahti on hidastunut. Eilen oli kakaton päivä, mutta tänään onneksi tuli taas. Saisi vaan jatkaa tuota edes joka toinen päivä-rytmiä, niin ei tarttis huolehtia. Siskon vauva kun pitää melkein kahden viikon välejä...

Kylpemisestä vielä oli puhetta. Meillä kylvetetään kerran-kaks viikossa, toistaiseksi. Tulevaisuudessa tod.näk. useammin, kun tuntuu tykkäävän. Öljyä en tykkää käyttää kun amme jää aina likaiseksi, mut rasvaan sit tarpeen vaatiessa.

Miten muilla kestoilijoilla, oletteko jo alkaneet kestoja käyttää? Me aloitettiin noin viikon iässä, vaikkakin kakkoja on saanut villiksistä huuhdella pois... Samoin liinailtu on viikon ikäisestä saakka. Vaunuissa nukuttamista ei olla vielä aloitettu kun tämä pulauttelee välillä kovastikin, eikä itse ole voinut olla ulkona unien ajan kun on tätä sairastelua ollut... mutta josko näiden rokkojen jälkeen :)

Rokosta vielä... Kyllä tytöllä vaan aika lailla vesikelloja on ja aika ärhäkän näköisiä, vaikka mun vasta-aineiden piti suojata, tai edes lieventää rokkoa. Toivon vaan ettei kauheasti kutia.

Mut nyt herättelemään keskimmäinen unilta jotta ehditään lääkäriin.

JaaSa, Sinna (sekä isot veljet Samu Eemil ja Saku Mikael, kun joku niitäkin nimiä halusi tietää ;) )

Vierailija
5/56 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanelisokerille: Ootteko jo valinneet nimeksi Ainon? Se on kaunis nimi. Meilläkin tytölle tulee joku vanhempi nimi. tykkään niistä ja sisaruksillakin on vanhanajan nimet. Iidaa ja Sofiaa ollaan mietitty, mutta varmaksi ei oo päädytty. Isosisko haluais Iidan, mut jotenkin tämä neiti tuntuis Sofialta. Katotaan nyt tuleeko kenties ihan joku muu.

Galluppeja taas heittelen: Mitä eri konsteja ootte keksineet 2-3-v sisaruksille kun hakevat huomiota. Meillä ainakin on tullut uhmaa jota ei ennen oo ollu. Vauvaa hoitaa ja rakastaa kovasti.

Meillä isovanhemmat ja iskä ovat satsanneet 3-v enemmän. Nyt aateltiin jos mentäis Buffaan syömään ja ehkä Eedeniin uimaan viikonloppuna. Jos siellä olis vähän hiljasempaa kun kaikki tössööttää joulua.

Me oltiin tänään ekaa kertaa kävelyllä.Pitäis hankkia varmaan sellanen seisomalautahomma kun ei tästä talveakaan tule et isompi pääsis pulkalla.

Jaksamisia kaikille!

Vierailija
6/56 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni vauvan kakka- ja ensimmäiset tujut maitopulautustahrat ovat olleet erittäin vaikeita poistaa.Ostin Vanish geeliä ja kun sitä laittaa tahroille ja antaa olla yön yli niin tahrat lähtevät. Napa vuotaa meillä ja myös verinen erite on lähtenyt vaatteista.

p.s. pääsisipä päiväunille.neiti roikkui yississä aamukolmeen (!) asti joten olen hieman väsynyt..

Vierailija
7/56 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porkkana- ja lanttulaatikot paistettu ja peruna odottaa vuoroon imeltymässä. Ihanaa saada joulun tuoksuja kotiin ja nyt oli sopiva sauma tehdä, kun mies on isyyslomalla. Joulun suursiivous taitaa jäädä vähemmälle (ei vain jaksa) mutta panostan joulukukkiin ja koristeisiin niin pääsee helpommalla. Miten aioitte viettää joulua? Meillä ollaan kotona ja äiti miesystävänsä kanssa tulee syömään. Kinkku on myös hankittu, uhkasivat uutisissa, että jos tulee lakko niin voipi tulla pulaa.

Meillä on Veetin unet alkaneet rauhoittumaan ja pidentymään. Masu alkaa selvästi " karaistumaan" sillä kipukiljaisuja ja ähinöitä on ollut nyt paljon vähemmän. Jahas, pikkumies heräilee vaunuissa - siispä ensi kertaan!

MA ja Veeti 1kk

Vierailija
8/56 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys!

On pitänyt monta kertaa kirjoitella jo, mutta ikinä ei muka ehdi... Täytyy sanoa että ei voi muuta kuin ihailla teitä useamman lapsen äitejä, että miten ihmeessä jaksatte! Tuntuu että tämä yksi imee kaikki mehut...

Poika on aivan ihana, eikä suurempia ongelmia ole ollut. Imetys ei ole lähtenyt niin hyvin käyntiin kuin olisi toivonut, Tuttelia pakko antaa lisäksi. Mutta yritän aina sitkeästi antaa olla tissillä niin kauan kuin poitsu itse malttaa...

Gallupia: meillä on kylvetetty kahdesti (poika nyt 15 vrk). Tuntuu tykkäävän, ja varmaan mennään pian taas.

Isyyslomasta: meillä jäi isä viiden viikon lomalle (!!) - keräsi ylityövapaita etukäteen. Niin siis tosiaan sekin vielä - yksi lapsi ja kaksi aikuista hoitamassa - eikä ole edes vaikea lapsi - ja silti oon koko ajan ihan poikki! Tuntuu että kotityötkin vie sata kertaa enemmän aikaa kuin ennen.

Ja vielä monet jaksavat laittaa itse joulua ja ristiäisiä ja niin edelleen... Huh... Meillä ristiäisiin tilataan valmiit tarjottavat ja mummot hoitavat seurakuntatilan laittamiset ja siivoukset. Ja jouluna mennään myös mummolaan valmiiseen pöytään.

...taidan olla aika kaukana ihanneäidistä :-(( No - poika näyttää nytkin tyytyväiseltä, oon saanu siitä pidettyä hyvän huolen joten kait se kuitenkin on tän homman ydin.

Voimia!

Anyara + baby 2 vkoa 1 päivä

Vierailija
9/56 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli hyvä vinkki, että Relatipatkin voi aiheuttaa mahakipuja. Jätin ne pois ja mahavaivat ja jatkuva pieruttelu väheni aivan huomattavasti! Pojat ovat kyllä sikäli edelleen hankalia, että hereillä eivät ole hetkeäkään tyytyväisiä. Sitten toinen: heidän yönsä alkaa 01.30. Että siihen asti kannetaan, syötetään ja hyssytellään. Sitten kyllä nukkuvat hyvin, syövät yöllä yleensä kerran. Minun yöuneni jäävät kyllä aina viiteen tuntiin. Vaikka usein tuntuu, että sainpas taas hyvin nukkua, niin sitten kun ynnäilen, tulos on aina samat 5h unta.

Esikoinen hakee huomiota juu. Iskä laitetaan sitten leikkimään tai ulkoilemaan lapsen kanssa. Jokin keskittymistä vaativa puuha on hyvä myös (meillä hittejä on silityshelmet, palapelit ja videot). Minä mahdan sen verran, että luen lapselle kirjoja, kun ehdin. Imettäessä pystyy myös jotain pieniä ja kevyitä kirjoja lukemaan, joita voi pitää yhdellä kädellä (lapsi voi kääntää sivua).

Alia, pojat 7vk ja tyttö 3,5v

Vierailija
10/56 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirsikka:

Aino Ella Eleonoora on ihan virallinen nimi, ilmoitimme sen jo maistraattiinkin. Nimiäiset pidetään sitten joskus joulun jälkeen, kunhan tosiaan joulusta selviämme ensin kunnialla.

Iida ja Sofia olisivat kelvanneet minullekin ;-) kauniita nimiä molemmat, minkä sitten valitsettekin.

Sitä piti teiltä kaikilta kysymäni, että miten pitkiä aikoja teillä vauvat valvovat parin kolmen viikon iässä? Tuntuu, että meillä niitä hetkiä ei ole kovin paljon, ainakaan päiväaikaan...syö ja nukkuu, mutta yöt kukkuu...

Entäs te, jotka pullottelette: paljonko maitoa menee vuorokaudessa? Olen laskeskellut, että neiti vetelee noin viisi-kuusi desiä vuorokaudessa, kerta-annokset ovat 80ml.

Nyt on mentävä lypsämään.

Kanelisokeri & Aino

Vierailija
11/56 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

TOSIAAN, isommat hakevat huomiota =( Etenkin tuo esikoinen, 3v, on aivan mahdoton villikko. Tämän äipän hermot menee kaverin tekemisiin vartin välein, joten aika kireää meillä on... *JÄTTIHUOKAUS* Kakkonen, 1½v, sitten kätevästi matkii kaiken. Eniten hermoja rassaa jatkuva meteli. Pojat pitävät kaikessa toiminnassaan ääntä =( Hyvä puoli siinä tosin on se, että hetken hiljaisuus on paha enne... ja tietää rientää tilanteesee! Meillä isovanhemmat (minun vanhempani) ottavat poikia toisinaan ulos jne., mutta eihän se tähän jatkuvaan häslinkiin auta. Mies ottaa pojat mukaansa, kun on sillä tuulella...

KAKKA: Aluksi joka vaipassa ainakin vauhtiraita. Nyt viikon verran on ollut hiljaisempaa tuolla saralla. Ehkä kerran pari päivässä. Tosin sitten sitä tuleekin kerralla huomattavasti enemmän!

ISYYSLOMA: Mies piti viikon heti sisääntehtyjä. Isyysloman pitää sitten ensi vuoden puolella. Ehkä alkuvuodesta, ei olla vielä siitä puhuttu.

KESTOT/LIINA: Kestoja haluaisin kokeilla. Mutta vaikka mies on tosi vihreä kierrättäjä, ei hän tue tuota hommaa lainkaan =( Tein esikoisen aikana itse kestoja, jotka nyt lainassa. Jossakin vaiheessa yritän kokeilla... Liinailua on harrastettu sisällä. Ulkona en vielä ole kokeillut. Mutta tarkoitus olisi, jos vaan saan vauvan takin sisään tai sitten muuten puettua sopivasti, ettei kylmety.

NAPA: Irtosi meillä viikon iässä. Sen jälkeenkin varmaan viikon putsailin, kun hiukan vuosi. Nyt sitten jo varsin nätti napa. Kakkosella oli jo tämän ikäisenä (kk) napatyrä. Sama vaiva esikoisella. Onneksi on heillä pienentynyt iän myötä...

Nyt taas on sellainen meininki, että pitää rientää! Palataan, kun ehditään =)

TalviSalama + Tiiti 1kk

Vierailija
12/56 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella ihanasti on mennyt, yot on nukuttu hyvin. Tietysto on valilla hankalaa sumplia kuinka sita toimisi kolmen lapsen kanssa kun mennaan ulkoilemaan. Paljon helpompaa nyt verrattuna siihen kun kakkonen syntyi. Tietysti toi ikaero vaikuttaa. Nyt isommat ovat 6 ja 4, ovat niin ihania hoitoapulaisia.

Gallupeihin:

NIMI - Ingrid Alice

NAPA - lahti 10 pv ikaisena, pyyhin sita teatree oljylla ja se toimi parhaiten. Aikaisempien lasten kanssa olen kokeillut alkoholia ja puhdistusainetta.

PESU - suihkussa ollaan kayty tarpeen mukaan. Mulla tulee maitoa niin paljon etta valilla olemme molemmat ihan litimarkia maidosta. Tytto nauttii ihotusten suihkussa olosta. Pesun jalkeen olen hieronut e-vitamiini oljylla, iho onkin loistavassa kunnossa.

KESTOJA - emme ole viela aloittaneet kayttamaan. Ostin niita isompia, joten pari kuisena voimme aloittaa. Odotan ihan innolla.

MAMMA - vointi on hyva, jalkivuoto on melkein loppunut. Tekee mieli ruveta treenaamaan, meilla on 10 V haapaiva ensi viikolla. Olisi ihana olla vanhassa haapainossa siihen mennessa... tuskin onnistuu.

Mutta jouluksi ehka. Mulle maistuu sokeri aivan liikaa imetysaikana. Ja ajattelinkin jos sen jatan pois niin varmasti paino tipahtaa nopsaan.

Valilla arsyttaa kun maitoa tulee niin paljon, haisen ihan maidolle ja koko ajan pitaa vaihtaa vaatteita. Jos sen vuoden nyt jaksaisi imettaa niin olisin tyytyvainen, ekaa imetin 2v ja tokaa 18kk.

Anyara kannaattaa ottaa niin iisisti kuin on mahdollista. Kylla sita ehtii leipoa ja kokata.

Mita rintapumppuja teilla on ja oletteko tyytyvaisia?

Vierailija
13/56 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Nyt ensimmäistä kertaa tällä puolella, vieressä nukkuu torstaina syntynyt tyttö. Syntyi 22.19, eli siis vielä 1,5 tuntia olisi ollut aikaa ehtiä marraskuiseksi :)

Itseasiassa kyselisin hieman neuvoja, tai apua, mikäli kukaan osaisi sanoa... Minulla jo valmiiksi silmälasit ja sairaalalla huomasin, että näen huonommin kuin ennen. Jotenkin ajattelin, että valaistus voisi heijastua laseista, mutta vaiva on huomattavissa kotonakin... Voihan se olla tavallista näön heikkenemistä, jonka nyt sitten huomasin. Mutta voisikohan synnyttämisella olla asian kanssa mitään tekemistä? Jos kenelläkään mitään tietoa, tai ajatuksia, olisi kiva kuulla.

t: Justi ja Rölli (nimi aktiivisessa mietinnässä :)

Vierailija
14/56 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Justille! Iselläni on käynyt kaksi kertaa sama juttu. Nyt tässä toisessa vasemmasta silmästä meni " näkö" vielä enemmän mutta reilussa viikossa palautui taas ennalleen. Ilmeisesti ponnistusvaihe tekee sen. Itsellän on vielä molemmat silmät laser leikattu ja esikon jälkeen pelkäsin, että näkö jää huonoksi mutta oli vain tilapäistä.

anyara - esikon jälkeen olin kaksi kuukautta aivan tasaraha, tämän toisen kanssa kait osaa ottaa niin rennosti että energiaa jää muuhun vähemmän tärkeäänkin.. Eli mitään paras äiti pisteitä ei puuhailujen perusteella täällä jaella ;) otetaan löysin rantein kun siltä tuntuu!

MA JA POJU 1KK

Vierailija
15/56 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mullakin on jotenkin tuntunut näkö huonommalta kuin ennen synnytystä. Olin kesällä silmälääkärissä ja hiukan kirjoitti silmälasivahvuuksiin lisää taiton korjausta. En ole aiemmin kokenut, ett näillä laseilla näkisin huonosti, mutta nyt tuntuu kyllä siltä, että telkkarin tekstejäkin saa oikein tihrustaa. Ei ollut yhtään käynyt mielessä, ett synnytyksellä vois olla jotain tekemistä asian kanssa. Mikähän mahtaa olla selitys tähän ilmiöön? Esikoisesta en muista tällaista.

Edelleen meillä vaan enimmäkseen nukutaan ja tytöllä 3,5 vkoa ikää. Isä on ollut vasta 3 päivää ylimääräisellä lomalla, muutenkin on kotona joka toinen viikko. En kyl ole nähnyt häntä juurikaan, kun on ollut kellaria remontoimassa. Ei täs kyl muuta apua olis kaivannut kuin isoveljen 2,5 v viihdytykseen. Isyyslomat pidetään vasta ens vuoden puolella.

Inkeriä ei ole vielä kylvetetty, vaan pesty suihkussa. Kylvetämme varmaan sitten noin kerran pari viikossa, kun alkuun päästään. Esikoisella ainakin oli aina hyvä iho, kun ei liikaa lotrattu.

Mä en myöskään haluis jatkuvasti pitää rintaliivejä, mut maitoa valuu ympäriinsä öisin, jos ei jotain kuiviketta pidä. Sloggin toppiliiviä olen jonkun verran pitänyt öisin, niin ei oo hakasia yms. kiristävää. Ainakin mulla sen saa myös venytettyä rinnalta pois, että pystyy imettämään vaivatta. Tiukka paita on kyl myös hyvä vinkki.

Nyt nukkumaan, jos sais kunnon yöunet aikaiseksi.

t: Lempi ja Inkeri 3,5 vkoa

Vierailija
16/56 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tämä väsymys iskee ihan totaalisesti aina silmiin. Muuten ehkä jaksais, mutta tuntuu että nukahtaa joka paikkaan... siis silmät painaa ku tonnin punnukset.

G:t

Meillä vauva valvoo hyvin erilailla eri päivinä. Mutta sillon kun valvotaan, herra on hereillä tunnista kahteen ja puoleen. Näitä pätkiä on sitten kahdesta kolmeen päivässä.

Meillä ei esikoisen kanssa aikaa viettävää porukkaa ole täällä samalla paikkakunnalla. Mutta koska tyttö suorastaan hihkuu pääsystä yökylään esim. mun vanhemmille, on hän ensi viikonloppuna menossa leipomaan mummilaan serkkujensa kanssa. Joulun aikaan on myös pari yötä serkkujensa (kummivanhempiensa) tykönä.

Muutoin mies viettää paljon aikaa tytön kanssa ja minä aina kun pystyn. Yritän sitten keskittyä siihen leikkimiseen tai mitä ikinä tehdäänkään. Olen myös hankkinut tätä vauva-aikaa silmällä pitäen esikoiselle erilaisia puuhajuttuja. Pari uutta palapeliä, muovailuvahoja jne. kaikkea minkä parissa tiedän meidän tytön hetken rauhassa viihtyvän.

Nyt vahtaamaan linnan juhlia.

Sarafan ja pikkuherra 2 vko 3 vrk

Vierailija
17/56 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös minä muistan, että olin esikoisen vauva-aikana ihan kuitti. Tuntui, että kotityöt venyivät puolille öin ja olin ihan loppu niiden suhteen. Ihan kuin en olisi tehnyt mitään sen suurempaa, mutta siltikin tein pitkin päivää jotain. Leipomisista oli turha haaveilla, ihan perus kodinhoito tuntui vievän aikaa ja voimia hirveästi. Nyt toisen kohdalla mieskin tarttuu huomattavasti helpommin kaikkeen kodin ja perheen hoitoon liittyvään, eli apua löytyy. Jotenkin myös kotihommat tuntuvat sujuvan kevyemmin tässä kaiken sivussa. Nykyään oma ajatuksemme onkin, että siinä vaiheessa kun lapset menevät nukkumaan (n. klo 9), ei enää kotihommia olisi tehtävänä. Sekava kirjoitus, mutta perusajatus on että mulla oli ihan samat ajatukset esikoisen vauva-aikana ja nyt tilanne toisen lapsen vauva-aikana onkin erilainen.

Vierailija
18/56 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa toistelen mitä muutkin. Sain ekan lapsen 26-v ja kaikki oli ihmeellistä ja kun ekaa kertaa kokee asiat sitä sen täytyykin olla.

nyt olen 10-v vanhempi ja neljäs lapsi niin tuntuu et isommat hakee sen huomion. On läksyjen kuulustelua, riitojen selvittelyjä, karsee määrä kotitöitä, harrastuksiin viemiset melkein joka päivä jne.. Silti tuntuu et myös aikaakin on välillä tosi paljon, mut sit taas toisena päivänä ei.

Neuvoisin kans nukkuun kun vauvakin nukkuu ja siivoamaan kun vauvaki on hereillä. Sillain sanoi mlle aikanaan joku vanha ja viisas ja se on totta. Imettäminen käy työstä ja kannattaa syödä ja levätä hyvin!

Jonain toisena päivänä meilläkin koti rempallaan kun ei oo ehtiny mitään ja sit taas laittelen kun on enemmän aikaa. Mieskin osallistuu eillä paljon paljon enemmän kun ekan kans. Vaikka välillä esim. tuossa rasakusaikan tuntui et ei ehtiny töiltään oikein mitään.

Sellasta tämä on tasapainoilua ja tunteet kun heittää nyt hormoneista johtuen ylös ja alas.

Me kylvetettiin vauva eilen ihan lavuaarissa ja tuntui nauttivan hurjasti ja mahtui hyvin vielä siihen. Pesin sen ensin kunnolla.

Aika hyvä konsti, eikä vie paljoa aikaa sählätä vesien kans. Tekivät niin myös sairaalassa.

Jaksamisia murut!

Vierailija
19/56 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa tohinaa koko alkuviikko... Ollaan koko perhe vähän puhki. Sisko oli pesueineen auttamassa ja vaikka todellakin oli korvaamaton apu, niin kovaa menoa oli meidän lapsilla yhdessä... Ei oo totuttu oikein sellaiseen, kun ei tuo meidän esikoinen yksin riehaannu noin. Tietenkään.

Anyaralle minäkin sanon samaa mitä muut... Ekan kanssa kaikki oli jotenkin miljoona kertaa vaikeampaa ja raskaampaa. Leivoin ekan kerran kun vauva oli puoli vuotta. Nyt ristiäisiin tehtiin kyllä kaikki itse, ekan kohdalla tuli valmiina. Nytkin kyllä sain vähän apua. Siivotakin ehdin tällä kertaa ihan joka nurkan kunnolla! Mutta vauva on kyllä tällä kertaa aika lailla helpompi kuin esikoinen, joka nukkui lyhyitä pätkiä ja vaati hereillä ollessaan syliä ja hytkytystä koko ajan. Tyttö nukkuu hyvin ja hereillä ollessaan on kyllä tyytyväinen ja iloinen.

Ihanaa muuten kun vauva alkaa jo jutella ja ottaa kunnolla kontaktia :) Ei tuota vauvan suloista hymyä voita kyllä juuri mikään muu.

Neuvolassakin käytiin tiistaina, tytöllä ikää nyt 7 viikkoa ja mitat 5660g (4105g) ja 59cm (51cm). Mukavasti siis makkaroita löytyy :) Omalla maidolla mennään ja yöt yhdellä syötöllä, ihanaa :) Ihan luksusta.

Kanelisokerille, hyvä nimimaku teillä ;) Meillä myös Aino... Suvusta tulee tämä meidän tytön nimi ja päätettynä se on ollut monta vuotta, odotti vain ottajaansa :)

Mutta eipä nyt muuta, pitää laittaa kuvatilaus menemään että saa kiitoskortteja joskus lähtemään vauvaa muistaneille!

Marrastoive

Vierailija
20/56 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

isommat on ilmeisesti parvorokossa ja viikko kohta takana, kovaa kuumetta, kutinaa ja oksentelua. vauvallakin on flunssaa ja yöllä yskii ja sitten oksentaa. pyykkikone pyörii ja tuntuu ettei mitään kerkiä tekemään.

ristiäiset oli viikonloppuna.

vauvan koosta ei ole tietoa. hassulta tuntuu että tytöllä on ikää kohta 2kk ja paino on vastasyntyneisen kanssa samoissa ;-) sellanen nelikilonen tuo tyttö on. tuntuu että pituutta kasvaa ihan silmissä, mutta hoikka hän on.

ehkäpä jossain välissä paremmalla ajalla taas kirjoittamaan- on ollut pikkasen hektistä sairaiden lasten kanssa tää meno. jee, en ole käynyt 4päivään lainkaan ulkona!

mom ja tyttö pian 2kk