IL: Järkyttävät hinnat kuumentavat tunteita: En enää koskaan tule Tampereelle
https://www.iltalehti.fi/jaakiekon-mm-2023/a/25056810-c2fe-42c1-a691-40…
Katsoimme vaimoni kanssa hotelli- ja ravintolahintoja. Lievästi sanottuna järkytyimme. Kaksi hotellihuonetta kolmeksi yöksi perus-Scandicista olisivat olleet yhteensä noin 1 500 euroa. Voin sanoa, että en enää koskaan tule Tampereelle, Mäkelä kommentoi.
Hinnat Tampereen keskustan hotelleissa MM-kisojen ajan ovat korkeita, alkaen reilut 200 euroa per yö. Esimerkiksi maanantain ja tiistain väliseksi yöksi Booking.comissa hinnat olivat 243525 euroa.
->> Ihmeen kitinää! Vapaat markkinat ja liberaalia toimintaa tässä koko aika vouhotetaan ja haukutaan kommunistiset valtiot. Mutta kun hotellit nostaa hinnat pikkasen kun kysynytä niin kova, niin heti alkaa piipitys. Voi jessus. Jääkööt kotiin sitten katsomaan sohvalta jos ei ole varaa viettää viikonloppua Tampereella.
Kommentit (45)
Niin?
Luuleeko joku että ne on jokamiehen kisat? Tottakai kisoilla on tarkoitus tehdä voittoa, ei tuollainen tapahtuma ole tarkoitettukaan kaikille. Ei mitään yllättävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne piirtää, kellä on liitua.
Tästä lauseesta tunnistaa maalaisen.
Valitsen maalla-asumisen paljon mieluummin kuin kaupungissa, vaikka olen Turusta kotoisin.
Varmaan on hotelleille ankeita aikoja tulossa. Monella on korontarkistus edessä ja summa 3 kertaistuu. Ja moni säästää rahoja, koska kokoomus leikkaa syksyllä.
Varasin viime torstaina la-su yöksi Tampereelta Forenomin hotellitasoisen kämpän hintaan 127 euroa. Ja sijainti oli keskustorilla. Jos tuo on liian kallista niin sitten ei tosiaan ole varaa kisamatkailuun.
Tuollaisia hintoja tuskin pyydettäisiin, jos historia olisi opettanut, ettei ole tulijoita. Hinnat eivät siis ole liian kalliita, kun kerta kauppa käy. :)
Tämä on kapitalismia.
Vierailija kirjoitti:
Varasin viime torstaina la-su yöksi Tampereelta Forenomin hotellitasoisen kämpän hintaan 127 euroa. Ja sijainti oli keskustorilla. Jos tuo on liian kallista niin sitten ei tosiaan ole varaa kisamatkailuun.
Yli 700 markkaa yöltä. Nukkuminen siis 100 mk/tunti. Saa olla makeat unet.
Kiltti mies kirjoitti:
Rikkaille ne kisat on järjestetty. Ei ole köyhällä varaa. Itse aion kesällä vuokrata mökin tai se on jo vuokrattu. Maksoin 7 päivästä 595 euroa. Hyvä mökki, oma ranta ja sauna ja poreallas.
Mä maksoin 850 euroa viikosta. Heinäkuun viimeinen viikko.
Vierailija kirjoitti:
Kiltti mies kirjoitti:
Rikkaille ne kisat on järjestetty. Ei ole köyhällä varaa. Itse aion kesällä vuokrata mökin tai se on jo vuokrattu. Maksoin 7 päivästä 595 euroa. Hyvä mökki, oma ranta ja sauna ja poreallas.
Sama heinäkuun viimeinen viikko minullakin koska on synttärit silloin. Tulee kavereita mökille myös.
Vierailija kirjoitti:
Itse tulin viime vuonna Suomeen käymään jonkun jääkiekkopelin aikana. Tampereella oli juhlat ja Tampereella oli myös nämä pelit. Totesin, että ei ole normaali palkansaajalla varaa laittaa kahdesta yöstä 1500€ yksin Tampereella, joten jäin Hämeenlinnaan. Ihan hyvin kulki junia tuolla välillä ja sain kahdeksi yöksi hotellin 375€.
Tämä.
Junat kulkee tunnin välein puoleen yöhön saakka, matka kestää 40 min ja hinta TRE-HML n. 10 €.
Kiltti mies kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiltti mies kirjoitti:
Sama heinäkuun viimeinen viikko minullakin koska on synttärit silloin. Tulee kavereita mökille myös.
Saan myös kavereilta rahaa mökkiöistä, ne viipyy 2-4 päivää.
Vierailija kirjoitti:
Itse tulin viime vuonna Suomeen käymään jonkun jääkiekkopelin aikana. Tampereella oli juhlat ja Tampereella oli myös nämä pelit. Totesin, että ei ole normaali palkansaajalla varaa laittaa kahdesta yöstä 1500€ yksin Tampereella, joten jäin Hämeenlinnaan. Ihan hyvin kulki junia tuolla välillä ja sain kahdeksi yöksi hotellin 375€.
Kuka hölmö maksaa noin paljon hotellista Hämeenlinnassa? Ei se mikään metropoli ole :o
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tästä taas oikean juntin.
Sesonki ja tapahtuma-aikaan on kova kysyntä, miksei siis hinnatkin. Itse katselin elokuulle Legolandiin hintoja siihen Lego hotelliin. Kahden yön hinnan erotus elokukuu vs syyskuu oli yli 600e...Todellakin siis mennään vasta syyskuussa, jos mennään. Eipä ole hirmuinen ryysiskään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitsen maalla-asumisen paljon mieluummin kuin kaupungissa, vaikka olen Turusta kotoisin.
Onnea, voitit juuri palstan oudoimpien itse keksittyjen yhdyssanojen kilpailun!
Nykyään ei kannata matkustaa ja yöpyä hotellissa. Menen mielummin johonkin leirintäalueelle josta saa mökin 50 eurolla tai telttapaikan 20 eurolla. Joskus olen nukkunut autossakin. Mielummin säästän sitten rahaa enkä aio maksaa yli satasta mistään majoituksesta.
Saivatkohan hotellien työläiset vastaavasti korotettua palkkaa??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin olisi ollut vuosituhannen alussa. Valuuttamuuntimen mukaan nykyisin 1 euro vastaa noin 4 markkaa. Eli oikea hinta tuolle yölle markoissa on n 500 markkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin olisi ollut vuosituhannen alussa. Valuuttamuuntimen mukaan nykyisin 1 euro vastaa noin 4 markkaa. Eli oikea hinta tuolle yölle markoissa on n 500 markkaa.
Kyllä, 507 markkaa, silloin kun markka oli viimeisen kerran käytössä.
Samoihin aikoihin on pääsykokeita. Onnea nuorille, jotka saapuvat Tampereelle kokeisiin.
Hinta on järjetön, vaikka miten päin kääntää.