Heka nostaa vuokria yli 10%
Mistä niitä halpoja asuntoja pitää nyt sitten etsiä? Tähän vielä asumistuen leikkaus.
Kommentit (166)
Toi on salee velaton kämppä, ei se muuten pysty 257e kk vuokraan
Joo, vantaalla saa asunnon alle 500 euroa kk. Meillä on 3h +k ja vuokra 445e kk. Ei toi mikään salaisuus ole
Vierailija kirjoitti:
Mulla jää sitten ruokaan ja lääkkeisiin 150€/kk rahaa jos asumistukiakin samalla leikataan. :(
haet toimeentulotukea ja ruokakassin.
Minäkin olen ihminen vaikkakin vuokranantaja kirjoitti:
Ei me kaikki vuokranantajat olla noin ahneita! Omistan asunnon 3h+s+k Espoosta. Vuokra oli sovittu 960e kk.
Vuokralainen otti yhteyttä itku kurkussa ja ilmoitti että työt on loppu eikä rahaa ole vuokraan. Kävin kahvilla ja juteltiin.
Tässä lopputulos minkä itse ehdotin:
- 4kk maksuvapaata vuokrasta
- uusi vuokrasopimus 257,16e kk ( yhtiövastike)
- en peri jälkeenpäin niitä 4 kk vuokriaAsukas oli hyvin kiitollinen
En olisi noin kyllä tehnyt. 4kk olisi voinut antaa anteeksi, mutta hän voi hakea asumistukea, myös takautuvasti vuokriinsa muistaakseni oliko 6kk ajalta. Joten olisi saanut takautuvasti niiltä 4kk ajalta asumistuen jonka on ollut työtön. Vuokrasta olisin tiputtanut 200e ja sillä tehty uusi vuokrasopimus, jolle hakea asumistukea. Ehtona, että asumistuki tulee suoraan vuokranantajan tilille koska on aiempia maksuvaikeuksia ollut.
Onhan toi hieno ele vuokranantajalta😀
Ihan hyvä, että vuokria tarkistetaan vastaamaan nousseita hoito- ja rahoituskuluja. Vuokrat ovat olleet edullisia. Aina voi muualtakin katsoa asuntotarjontaa, jos uusi vuokrataso ei vastaa tarpeita.
Mullaki alennettiin vuokraa 160e kk kun pyysin. Ei raha vaan riitä
Kyllä se Heka vastaan tulee niissä vuokranhinta pyynnöissä. Mulla ainaki tuli
Vierailija kirjoitti:
Tulee kova kysyntä yksiöille, kun sitä isommassa ei sinkulla enää ole varaa asua.
Siksi juuri naapurin äijä yritää mut savustaa ulos.kiusalla ymm. Kun kytää itä Hesa mun kämpää.Mulla 200 e halvempi vuokra kuin sillä.
Miten niin sinkulla ei ole varaa asua isommassa? mä asun hesas yksin kolmios ja rahat riittää ihan hyvin. Ja Ei,en ole korkeesti koulutettu isolla palkalla,vaan ihan perus varasto hommia ja pakulla jotai keikkaa
Mulla on vapaana hesan keskustas 33 neliön yksiö Aleksiskivenkadulla. Oon ajatellu vuokrata sen. Hinnaksi meinaan laittaa 580 euroo
meinaat laittaa? mulla on jo kohde esillä 540e kk töölössä, vuokralaisten markkinat
Vierailija kirjoitti:
Hekan toiminta on ihan perusteltua, vuokria pitää nostaa sen verran kun on pakko. Ei se mikään hyväntekeväisyyslaitos ole. Business on business ja thats it.
Itse en toki siellä asu
Näinhän se asia on, ei tietenkään Hekakaan voi tappiolla asuntoja vuokrata.
Onkohan korotusten taustalla nousseet korkokustannukset lainoista?
Helsinki on muutenkin kallis Vittula. Pitää asua piilopirtissä tuolla jossain kaukana susirajan takana ja käydä hiihtäen töissä Norjassa, jossa maksetaan palkkaa paremmin kuin yhdessäkään suomalaisessa firmassa. Sitten se kannattaa.
Kuka omistaa heka:n eli kuka rahastaa vuokria nostamalla?
Vierailija kirjoitti:
Nyt onkin melkoinen päättelytehtävä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt onkin melkoinen päättelytehtävä
Helsingin kaupunki omistaa sen eli helsingin kaupunki tässä kerää lisää rahaa. Helen on myös helsingin kaupungin omistama helsinki hyvin rahastanu kansalaisiaan.
Monet valittavat, että asunnonvaihto on tehty mahdottomaksi Hekalla.
Huomioittehan, että Heka ei osallistu asukasvalintoihin eikä ole millään tavalla osallisena vaihtoprosessissa.
Helsingin kaupunki tekee asukasvalinnat, on fyysisesti eri yritys.
Vuokralla olijat valittaa jostain 10% eli 70 e/kk noususta. Omistusasujilla on maksut noussut ihan eri tavalla! Asuntolainan korko 0,5% -> 4,5% ! Eli korko on noussut 900%, eli +800e/kk.
Vantaalla myös saa vuokrakämpän alle 500 e kk, jos tietää keneltä kysyy. Meillä vuokra 426 e kk ja 70 neliöö vantaalla. Täysin remontoitu kämppä. Pitää tuntee niitä vuokranantajia.