Heka nostaa vuokria yli 10%
Mistä niitä halpoja asuntoja pitää nyt sitten etsiä? Tähän vielä asumistuen leikkaus.
Kommentit (166)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muualta Suomesta
Nimenomaan. Ei tällä yhteiskunnalla ole enää varaa tukea persaukisten ja työnvieroksujien asumista maan kalleimmilla alueilla kuten pk-seudulla.
Suurin osa kyllä käy töissä hekalla asuvista
Onhan palkatkin nousseet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muualta Suomesta
Nimenomaan. Ei tällä yhteiskunnalla ole enää varaa tukea persaukisten ja työnvieroksujien asumista maan kalleimmilla alueilla kuten pk-seudulla.
No aika harvalla samaa tahtia nousseiden kulujen (asuminen, ruoka, sähkö) kanssa. Itselläni ei ainakaan lähimainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli mulla se olis joku 70€/kk korotus.😳
Meille noin 150 euroa. Kiva kun ei saada asumistukea. Täytynee jäädä töistä pois ja heittäytyä sossupummiksi niin ei tarvitse muuttaa pois.
Onhan tuo kuitenkin vähemmän, kuin mitä monella on noussut asuntolainan korkokulut. Tuttavallani nousi korot 600 euroa ja toinen tekee oman työnsä ohella lisätöitä sekä luopui autosta kattaakseen nousevia kustannuksia.
Rahapula pistää yrittämään, VM kiittää ja kuittaa koska progressiivinen verotus eli hihna kiristyy aina lisää mitä enemmän töitä tekee, kannustavaa 🤣
Nousee vähintään 10%. Voi nousta myös 15%
Ei hätää, kunhan tänne saadaan tuotua ½ miljoonaa osaajaa euroopasta, Suomen talous ampaisee raketin lailla nousukauteen ja kaikki tulee olemaan ilmaista!
Olen asunut Hekan asunnossa 30 vuotta. Aina käynyt töissä, niin kuin naapurinikin. Maksanut vuokrani itse. Jokunen eläkeläinen tai holisti naapurustossa jotka eivät työtä tee mutta hyvin vähän heitä. Kummallinen käsitys että oltaisiin kaikki jotain pummeja! Toki täällä asuu myös hyvin pienituloisia joita kaikkien hintojen nousut koskettavat pahemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muualta Suomesta
Minä työssäkäyvä maksan vuokrani itse ilman tukia ja maksan veroistani sinullekin junttiulisijalle sinne korpeen tukia.
Niin maksat ja tulet maksamaan loppuelämäsi. Oliko muuta valittamista?
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muualta Suomesta
Reaaliansiot ovat tippuneet 4-5% eli se niistä palkankorotuksista.
-eri
Hekan vastuullisuustavoitteet 2022-2025
Yhtiön vuokrataso pysyy kohtuuhintaisena.
Tietosuojarikkomuksien määrä on pienempi kuin edellisenä
vuotena.
Tietosuoja on olennainen osa hankintojen ja prosessien
suunnittelua.
100 % hankinnoistamme toteutetaan huomioimalla
hankinnan vastuullisuus koko hankinnan elinkaaren aikana.
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut Hekan asunnossa 30 vuotta. Aina käynyt töissä, niin kuin naapurinikin. Maksanut vuokrani itse. Jokunen eläkeläinen tai holisti naapurustossa jotka eivät työtä tee mutta hyvin vähän heitä. Kummallinen käsitys että oltaisiin kaikki jotain pummeja! Toki täällä asuu myös hyvin pienituloisia joita kaikkien hintojen nousut koskettavat pahemmin.
Mikä siinä on, että hekalaiset ovat tavallisia työssäkäyviä ihmisiä, mutta aktiivisesti asuntopolitiikalla ei haluta näitä tavallisia työssäkäyviä ihmisiä samoille alueille?
Vierailija kirjoitti:
Teetkö tuottavaa työtä? En pidä ihmisistä jotka eivät tee tuottavaa työtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teetkö tuottavaa työtä? En pidä ihmisistä jotka eivät tee tuottavaa työtä.
Tuottavaa työtä?
Hei, sinun ei tarvitse pitää kenestäkään ja minun ei tarvitse "tuottaa" mitään.
Kerron kuitenkin että teen sosiaali- alan työtä kolmessa vuorossa.
Jos palkka ei ala vähintään kolmosella ja on perhettäkin, Helsingissä asuessa ei kannata työskennellä.
Me asumme vielä kehyskunnassa, mutta kiitos kuntamme joka otti tänne muiden maiden loisia, olosuhteet ovat muuttuneet sellaisiksi, että muutto on parin vuoden päästä ajankohtainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muualta Suomesta
Helsingissä on 4000 vuokra-asuntoa tyhjänä, Vantaalla 2000 ja Espoossa yli 2000
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muualta Suomesta
Helsingissä on 4000 vuokra-asuntoa tyhjänä, Vantaalla 2000 ja Espoossa yli 2000
Suomessa on 1 600 000 eläkeläistä ja 300 000 asunnosta perintövero on 13000. Käy helsinkiläisiä sääliksi.
Vierailija kirjoitti:
Eli mulla se olis joku 70€/kk korotus.😳
Mulle tulee n. 100 e korotus. Ihan kauheeta :(
Eli nyt yksityiset vuokranantajatkin voivat nostaa vuokria reilu 10% ,mitä isot edellä.... ; )
Aika mitätön korotus verrattuna vastikkeiden ja mahdollisen lainan korkokulujen nousuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muualta Suomesta
Sitten kun asuvat syrjäseuduilla, mistä ei töitä löydy niin käskette muuttaa kaupunkiin.
älä sanoa sitä ikään kuin se olisi huono asia