Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Heka nostaa vuokria yli 10%

Vierailija
15.05.2023 |

Mistä niitä halpoja asuntoja pitää nyt sitten etsiä? Tähän vielä asumistuen leikkaus.

Kommentit (166)

Vierailija
21/166 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muualta Suomesta

Nimenomaan. Ei tällä yhteiskunnalla ole enää varaa tukea persaukisten ja työnvieroksujien asumista maan kalleimmilla alueilla kuten pk-seudulla.

Rasisti!

älä sanoa sitä ikään kuin se olisi huono asia

Vierailija
22/166 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muualta Suomesta

Nimenomaan. Ei tällä yhteiskunnalla ole enää varaa tukea persaukisten ja työnvieroksujien asumista maan kalleimmilla alueilla kuten pk-seudulla.

Suurin osa kyllä käy töissä hekalla asuvista

Onhan palkatkin nousseet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/166 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muualta Suomesta

No aika harvalla samaa tahtia nousseiden kulujen (asuminen, ruoka, sähkö) kanssa. Itselläni ei ainakaan lähimainkaan.

Vierailija
24/166 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli mulla se olis joku 70€/kk korotus.😳

Meille noin 150 euroa. Kiva kun ei saada asumistukea. Täytynee jäädä töistä pois ja heittäytyä sossupummiksi niin ei tarvitse muuttaa pois.

Onhan tuo kuitenkin vähemmän, kuin mitä monella on noussut asuntolainan korkokulut. Tuttavallani nousi korot 600 euroa ja toinen tekee oman työnsä ohella lisätöitä sekä luopui autosta kattaakseen nousevia kustannuksia.

Rahapula pistää yrittämään, VM kiittää ja kuittaa koska progressiivinen verotus eli hihna kiristyy aina lisää mitä enemmän töitä tekee, kannustavaa  🤣

Vierailija
25/166 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nousee vähintään 10%. Voi nousta myös 15%

Vierailija
26/166 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hätää, kunhan tänne saadaan tuotua ½ miljoonaa osaajaa euroopasta, Suomen talous ampaisee raketin lailla nousukauteen ja kaikki tulee olemaan ilmaista!

Vierailija
27/166 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Hekan asunnossa 30 vuotta. Aina käynyt töissä, niin kuin naapurinikin. Maksanut vuokrani itse. Jokunen eläkeläinen tai holisti naapurustossa jotka eivät työtä tee mutta hyvin vähän heitä. Kummallinen käsitys että oltaisiin kaikki jotain pummeja! Toki täällä asuu myös hyvin pienituloisia joita kaikkien hintojen nousut koskettavat pahemmin.

Vierailija
28/166 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muualta Suomesta

Minä työssäkäyvä maksan vuokrani itse ilman tukia ja maksan veroistani sinullekin junttiulisijalle sinne korpeen tukia.

Niin maksat ja tulet maksamaan loppuelämäsi. Oliko muuta valittamista?

-eri

Vierailija
29/166 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muualta Suomesta

Reaaliansiot ovat tippuneet 4-5% eli se niistä palkankorotuksista.

-eri

Vierailija
30/166 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hekan vastuullisuustavoitteet 2022-2025

Yhtiön vuokrataso pysyy kohtuuhintaisena.

Tietosuojarikkomuksien määrä on pienempi kuin edellisenä

vuotena.

Tietosuoja on olennainen osa hankintojen ja prosessien

suunnittelua.

100 % hankinnoistamme toteutetaan huomioimalla

hankinnan vastuullisuus koko hankinnan elinkaaren aikana.

Vierailija
31/166 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut Hekan asunnossa 30 vuotta. Aina käynyt töissä, niin kuin naapurinikin. Maksanut vuokrani itse. Jokunen eläkeläinen tai holisti naapurustossa jotka eivät työtä tee mutta hyvin vähän heitä. Kummallinen käsitys että oltaisiin kaikki jotain pummeja! Toki täällä asuu myös hyvin pienituloisia joita kaikkien hintojen nousut koskettavat pahemmin.

Mikä siinä on, että hekalaiset ovat tavallisia työssäkäyviä ihmisiä, mutta aktiivisesti asuntopolitiikalla ei haluta näitä tavallisia työssäkäyviä ihmisiä samoille alueille?

Vierailija
32/166 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teetkö tuottavaa työtä? En pidä ihmisistä jotka eivät tee tuottavaa työtä.

Vierailija
33/166 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teetkö tuottavaa työtä? En pidä ihmisistä jotka eivät tee tuottavaa työtä.

Tuottavaa työtä?

Hei, sinun ei tarvitse pitää kenestäkään ja minun ei tarvitse "tuottaa" mitään.

Kerron kuitenkin että teen sosiaali- alan työtä kolmessa vuorossa.

Vierailija
34/166 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos palkka ei ala vähintään kolmosella ja on perhettäkin, Helsingissä asuessa ei kannata työskennellä. 

Me asumme vielä kehyskunnassa, mutta kiitos kuntamme joka otti tänne muiden maiden loisia, olosuhteet ovat muuttuneet sellaisiksi, että muutto on parin vuoden päästä ajankohtainen. 

Vierailija
35/166 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muualta Suomesta

Helsingissä on 4000 vuokra-asuntoa tyhjänä, Vantaalla 2000 ja Espoossa yli 2000

Vierailija
36/166 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muualta Suomesta

Helsingissä on 4000 vuokra-asuntoa tyhjänä, Vantaalla 2000 ja Espoossa yli 2000

Suomessa on 1 600 000 eläkeläistä ja 300 000 asunnosta perintövero on 13000. Käy helsinkiläisiä sääliksi.

37/166 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli mulla se olis joku 70€/kk korotus.😳

Mulle tulee n. 100 e korotus. Ihan kauheeta :(

Vierailija
38/166 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nyt yksityiset vuokranantajatkin voivat nostaa vuokria reilu 10% ,mitä isot edellä.... ; )

Vierailija
39/166 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika mitätön korotus verrattuna vastikkeiden ja mahdollisen lainan korkokulujen nousuun.

Vierailija
40/166 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muualta Suomesta

Sitten kun asuvat syrjäseuduilla, mistä ei töitä löydy niin käskette muuttaa kaupunkiin.