Naiset, jos pitäisi valita mies ammatin perusteella, niin mikä se olisi?
Itsellä ehdottomasti kokki. Miettikää miten kivaa, on tulla töistä kotiin, kun tietää, että mies on kokannut hyvää ruokaa. Ja voisimme yhdessä kokata ja hän voisi opettaa minulle uusia reseptejä, ja vaikka mitä.
Kommentit (178)
Opettaja, sairaanhoitaja, ensihoitaja, fyssari tai joku muu ihmisläheisessä ammatissa työskentelevä. Lääkärikin, jos ammattikunnan liian yleinen ylimielisyys puuttuisi kokonaan asenteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottaisin uudestaan opettajan. Elämä oli helppoa. Vei lapset hoitoon, koska meni myöhemmin töihin kuin minä, samoin haki kotiin. Ruoka oli aina valmiina, varmaan siksi, kun oli itse niin nälkäinen. Hyvä kokkikin oli. Perjantaisin oli viikkosiivous lopuillaan, kun tulin kotiin, jne. En kyllä tiedä mistä tämmöisen vielä löytäisi. Nyt ollaan yhdessä eläkkeellä ja naapurin mummo sanoi, että H passaa sinua kuin pskaa tikunnenään. Niin tekee. 😍
Ja huom. tämä kaikki vapaaehtoisesti. Koskaan ei tarvinnut sanoa, että teetkö sitä tai tätä.On varmaan sitten ala-asteen opettaja koska mun puoliso on yliopisto-opettaja ja tekee töitä 8-18 ja viikonloppuisinkin. Välillä jää tekee töitä kun menen nukkumaankin. Ei jää aikaa millekään muulle..
Ei ollut, vaan yläkoulun kieltenopettaja. Teki kyllä töitä iltaisin ja viikonloppuisin, kun olin kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottaisin uudestaan opettajan. Elämä oli helppoa. Vei lapset hoitoon, koska meni myöhemmin töihin kuin minä, samoin haki kotiin. Ruoka oli aina valmiina, varmaan siksi, kun oli itse niin nälkäinen. Hyvä kokkikin oli. Perjantaisin oli viikkosiivous lopuillaan, kun tulin kotiin, jne. En kyllä tiedä mistä tämmöisen vielä löytäisi. Nyt ollaan yhdessä eläkkeellä ja naapurin mummo sanoi, että H passaa sinua kuin pskaa tikunnenään. Niin tekee. 😍
Ja huom. tämä kaikki vapaaehtoisesti. Koskaan ei tarvinnut sanoa, että teetkö sitä tai tätä.On varmaan sitten ala-asteen opettaja koska mun puoliso on yliopisto-opettaja ja tekee töitä 8-18 ja viikonloppuisinkin. Välillä jää tekee töitä kun menen nukkumaankin. Ei jää aikaa millekään muulle..
Niin, muita mahdollisuuksiahan ei ole. Laajenna vähän tajuntaasi, yliopisto-opettajan puoliso. Hmph.
Vierailija kirjoitti:
Useimmissa kommenteissa oletetaan, että se mies tekisi kotona innolla samaa hommaa kuin töissäkin. Ei taida todellisuudessa niin mennä. Kuka jaksaa työpäivän päälle tehdä toisen samanmoisen kotona?
Tämä. Oma puoliso on sähkömies JA putkimies. Isot rempat on kyllä taloon tehnyt itse, mutta kaikki pikku hommat roikkuu. Edes keittiön palaneita työvaloja ei saa vaihdettua kuin viikkojen vinkumisen jälkeen. Että joo, todellisuus on toinen. Vuotanutta suihkua ei saanut korjattua ennen kuin uhkasin tilata putkarin paikallisesta putkipuljusta. Ei vaan jaksais jatkuvasti nalkuttaa näistä.
En tiedä, mutta tiedän, mikä ammatti ei ainakaan miellyttäisi. Kokki on sillä listalla kärkipäässä poliisien, vartijoiden, juristien ja lääkärien ohella.
Yksi mieheni oli kokki ja pysyi vapaapäivinään ehkä kaksi minuuttia hereillä löhöasennossa ja nuokkui myös istuessaan. Joka lauantaiaamuyö pelkäsin, milloin tulee soitto, että on ajanut kolarin työviikon päätteeksi töistä kotiin ajaessaan. Vaihtoi alaa lähihoitajaksi ja on kuin uusi ihminen kolmivuorotyöstä, ylitöistä, kiireestä ja vajaalla menosta huolimatta. Ei ymmärrä ollenkaan työtovereidensa valitusta työn raskaudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokki vaan tulee yleensä kotiin aamuyöstä
Ja sesongissa työpäivät voi olla 13h. Ei kiitos.
Ottaisin sähkömiehen, rakennusmiehen tai putkimiehen, että kodin remppahommat luonnistuu tai edes osa niistä. Onneksi appiukko on sähkömies, niin hoiti/hoitaa sähköhommat ja hänen naapurinsa rakennusmies, joten hoiti lattiat ym. rempan pienemmällä hinnalla kuin jos olisi tuntemattoman ottanut hommiin. Omalla miehellä on taas käsi aika keskellä suuta, just just osaa lavuaarin viemärin avata.
Tää on kyl hyvä, kun pääsee ilmaiseksi töihin vapaa-ajalla :)
Vierailija kirjoitti:
Joku korkeasti koulutettu ja todella hyväpalkkainen ammattinsa puolesta. Alalla sinänsä ei ole väliä, jos vain palkkaa saisi tarpeeksi. Kaiken tässä elämässä voi hoitaa sillä miehen ansaitsemalla rahalla oli se sitten putkityöt, hieronnat, lääkärikäynnit tai kokkaukset.
Eikö naisia yhtään hävetä loisia miehen rahoilla?
Itseäni hävettäisi aikuisena miehenä, jos olisin toisen henkilön toimeentulon varassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmissa kommenteissa oletetaan, että se mies tekisi kotona innolla samaa hommaa kuin töissäkin. Ei taida todellisuudessa niin mennä. Kuka jaksaa työpäivän päälle tehdä toisen samanmoisen kotona?
Tämä. Oma puoliso on sähkömies JA putkimies. Isot rempat on kyllä taloon tehnyt itse, mutta kaikki pikku hommat roikkuu. Edes keittiön palaneita työvaloja ei saa vaihdettua kuin viikkojen vinkumisen jälkeen. Että joo, todellisuus on toinen. Vuotanutta suihkua ei saanut korjattua ennen kuin uhkasin tilata putkarin paikallisesta putkipuljusta. Ei vaan jaksais jatkuvasti nalkuttaa näistä.
Aito sähköputkimies? 😝
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku korkeasti koulutettu ja todella hyväpalkkainen ammattinsa puolesta. Alalla sinänsä ei ole väliä, jos vain palkkaa saisi tarpeeksi. Kaiken tässä elämässä voi hoitaa sillä miehen ansaitsemalla rahalla oli se sitten putkityöt, hieronnat, lääkärikäynnit tai kokkaukset.
Itseäni hävettäisi aikuisena miehenä, jos olisin toisen henkilön toimeentulon varassa.
Naisia? Nähdäkseni yksi viesti.
Tuolla joku toinen kertoi että mies saa tehdä mistä tykkää, nainen kyllä tienaa molempien puolesta. Sitä et katsonut tarpeelliseksi kommentoida?
Psyykikko-meedio kanavoija, insinööri, graafikko.
Vierailija kirjoitti:
Joulupukki. Käy vain aattona töissä.
😂🎅
Vierailija kirjoitti:
Kuvataiteilija, kirjailij tai muusikko. Arkkitehtikin menisi ihan äärimmäisessä hädässä.
Mulla on muusikko- arkkitehti 😂
Minulle sopisi lastenlääkäri, eläinlääkäri, kirjailija, kuvataiteilija, opettaja, rehtori tai tutkija (kasvatustiede, sosiologia, psykologia, jne)
Luovuus ja/tai empaattisuus kiinnostavat eniten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla joku toinen kertoi että mies saa tehdä mistä tykkää, nainen kyllä tienaa molempien puolesta. Sitä et katsonut tarpeelliseksi kommentoida?
Onhan tässä ketjussa viestejä joista ilmenee selvästi halu sellaisesta kumppanista jonka ammatista voisi itse hyötyä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tässä ketjussa viestejä joista ilmenee selvästi halu sellaisesta kumppanista jonka ammatista voisi itse hyötyä :D
Yhteinen koti voisi hyötyä. En nyt raksamiehen toivomista pidä kovin lompakko-orientoituneena.
Konserttipianisti tai kuvataiteilija tms.