Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toimiko ohjaajani mielestäsi oikein vai törkeästi?

Hoitsuopiskelija
15.05.2023 |

Ihan anonyyminä taustatietona että tapaus koski alle keski-ikäistä potilasta joka oli tipassa ja toisella jalalla ei saanut astua. Vessaan autettava siis. Potilaalle oli laitettu yövaippa ihan vain varmuuden vuoksi. Aamuvuorossa potilas pyysi apuja vessaan pääsemiseksi. Ohjaaja totesi vessan olevan varattu ja että nyt ei ehditä auttaa, mutta että onneksi on vaippa jotta siihen vaan. Potilas valitti isoa hätää. Ohjaaja vastasi että "vessa on edelleen varattu ja nyt ei ehditä. Hyvä vaan jos vatsa toimii. Yritä ponnistaa ja kokeile vaikka nostaa terve jalka vatsan päälle, se voi auttaa. Me tullaan kyllä sit".

Tehtiin sit yhdessä aamupesut parille muulle potilaalle toisessa huoneessa ja sen jälkeen ohjaaja sanoi että hänellä on muita kiireitä (kahvitauko?) ja mä sain käskyn käydä yksin vaihtamassa yllä mainitun potilaalle puhtaan vaipan. Kun kysyin että mitä teen jos se ei halua vaippaa päiväksi kun ei sitä eilenkään ollut, niin sain käskyn hymyillä kauniisti ja käyttää kommunikointitaitojani. Olin hetken vähän hoomoilasena, niin kysyi vielä melkein ääntään korottaen että ymmärsinkö tehtävänannon. No, mä vastasin riivinraudalle sit vaan että jees ja tein työtä käskettyä. Meniks tää nyt ihan oikein?!? Vähän on fiilis kuin potilasta olis kusetettu ja mulle nakitettu pazkaduuni :(

Toimiko ohjaajani mielestäsi oikein vai törkeästi?

Vaihtoehdot

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tuota

eikö tuo juuri ole työtäsi? (älä sano vanhustenhoitoa paskaduuniksi)

Aloittaja hoiti kyllä kertomansa mukaan vanhusta nuorempaa henkilöä. Ja kyllähän hän nyt tietty joutui "kurat" pesemään.

Mutta ehkä ohjaaja halusi opiskelijan osoittavan, että tämä osaa toimia hoitajana itsenäisestikin. Ja jos vessa oli kerran varattu ja toisessa huoneessa odotti potilaita vaipanvaihtoa, jotka siis vaati kaks hoitajaa, niin ei kai sitä nyt peukaloitakaan voinu jäädä pyörittelemään vain siks että joku nuorempi potilas kuivassa vaipassa huutelee minäminäensin asenteella, kun toiset on naapurihuoneessa märissä. Ikäsyrjintäkin on väärin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla