Haluan lapsen mutta en miestä enkä parisuhdetta
Oletko sinä hankkinut lapsen ilman miestä? Miten toimit? Mistä aloittaa? Kiitos kaikista järkevistä vastauksista ;)
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Mä tein mun exän kanssa. Olin hänen kanssa hyvä ystävä, ja joskus tuli puhetta että lapsen kovin haluaisin vaan kun ei ole miestä ja alkaa ikä tulla vastaan. Hän tarjoutui isäksi, kunhan häntä ei ilmoiteta minnekään eikä joudu elatusmaksujen maksajaksi. Sopi minulle erinomaisesti, että isä on virallisesti tuntematon. En ole kyllä katunut, nyt lapsi on jo 7-vuotias ja kyllä elämäni aika paljon tyhjempää olisi ilman häntä. Mitään erityisiä vaikeuksiakaan ei ole yksinhuoltajuudessa ollut, vaikkei mitään ns. tukiverkkoja olekaan.
Eilen juuri keskusteltiin perheen kesken, että on mahtavaa, kun on hyvä ja onnellinen ydinperhe, jossa on rakastavat isä ja äiti, sekä fiksut lapset. Yksi lapsista sanoi, että häntä surettaa lapset joilla ei ole esim. isää.
Ei se ydinperhe äiti + isä ole mikään hyvän lapsuuden takaaja. Itseasiassa usein päinvastoin. Lapselle on olennaista vain se, että on turvallisia rakastavia aikuisia ympärillä, ei se mitä sukupuolta he ovat tai mitä he ovat titteleiltään. Tiedän vaikka kuinka monta perhettä joissa on nimellisesti isä, mutta äiti on käytännössä yksin lapsen kanssa. Ei lapsi automaattisesti kaipaa elämäänsä isää, se on normi mihin he ympäristön vaikutuksesta oppivat. Ympäristö tuputtaa tiettyä perhemallia kaikille. Mutta lapselle riittää, että hän saa rakkautta ja turvaa.
Itse taas haluaisin lapsen, mutta en naista tai parisuhdetta. M34
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap. Lapsen voi hankkia, kun kerrot miehelle, että hän pysyy vapaana.
Yksi kysymys on lapsen oikeudesta omaan isään. Se on ehkä isompi juttu kuin sinun halusi saada lapsi yksin.Lapsella voi hyvin vielä olla isä joskus, mistä sinä ne ap:n tulevaisuuden suunnitelmat tiedät. On hyviä miehiä, jotka pystyy olemaan ihan hyvin isä lapselle, joka ei ole geneettisesti hänen. Itse asiassa helpompi, kun ei ole mikään renttu ex kiusaamassa lasta, kun lupaa hakea eikä haekaan.
Kun kuulisi useammankin renttuetäisän julistavan, että lapsella on oikeus isään. Sen verran harvoin heitä näkyy maisemissa.
Näinpä. Ja naiset tappavat lapsensa
Täällä on katkeria miehiä huutelemassa kun eivät kestä sitä, että nainen pärjää ja luo elämäänsä ilman heitä.
Ketjun naiset vihaa miehiä, joilla on lapsi, mutta ovat dumpanneet naisen ja ovat sen takia onnellisia. :)
Vierailija kirjoitti:
AP:n kaltaiset roskanaiset ovat itsekkäitä ja miesvihaajia.
Totta. Kasvattavat lapsistaan miesvihaajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko sulla miespuolista ystävää, joka voisi jeesata? Siitä lähtisin itse liikkeelle. Onnea matkaan! Lapset on ihania.
kuka mies uskaltaa tuollaiseen lähteä. ensin sovitaan vain sperman luovutuksesta, mutta 5v päästä mamma onkin vaatimassa jälkikäteen 5 vuoden elatusmaksuja ja niitä saakin maksaa sitten vielä vuosia lisää
Aika monikin. Katsos kun meillä normaaleilla ihmisillä on hyviä ystävyyssuhteita, joissa joskus jopa tällaisista asioista voidaan sopia. Jotkut naisetkin saattavat ihan tehdä lapsen yatäväparilleen, jotka ovat homoja. Ihmiset on usein aika ihania.
Monet on lähteneet myös takaajiksi ja vaikka on ollut hyvät lähtökohdat ja muuta, niin silti aina ei tiedä mitä tulee tapahtumaan ja sitten onkin takaajat olleet kusessa.
Ja ei kai sellaista sopimusta ole olemassakaan, joka pitäisi oikeudessa, jos sitten mieli muuttuukin ja haluaa niitä elareita?
No sanotaan näin, että minun kohdalla noin ei vain voi enää käydä. Pystyn elättämään itseni sekä lapseni täysin. AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP:n kaltaiset roskanaiset ovat itsekkäitä ja miesvihaajia.
Totta. Kasvattavat lapsistaan miesvihaajia.
Miksi kasvattaisin lapsestani miestenvihaajan kun en itsekään ole? En vain halua parisuhdetta mutta ei kai se kenestäkään tee miestenvihaajaa 8D Täällä kommentit on jotain mitä ei vain pysty ymmärtämään...
Vierailija kirjoitti:
Täällä on katkeria miehiä huutelemassa kun eivät kestä sitä, että nainen pärjää ja luo elämäänsä ilman heitä.
Todennäkösesti!
Ap, muista ettet sitten IKINÄ, KOSKAAN valita että yksinhuoltajuus on rankkaa. Siihen sinulla ei ole oikeutta.
Haluatko että lapsesi on surullinen isätön orpo jo syntyessään.
Häpeä ja heikko itsetunto tulee hänellä olemaan koko elämänsä taakka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niistä lapsen asioista on mukava jutella kumppanin kanssa, niin huolista kuin riemuistakin. Kenen kanssa ajattelit jakaa vanhemmuuden?
Nyt on pakko täältä sivusta sanoa, että minäkin olisin niin todella mielelläni jakanut vanhemmuuden, ihan sen vihityn mieheni kanssa, jonka kanssa vielä yhteisymmärryksessä lapsi väsättiin. Mutta niin vaan ei häntä itse tylsä ja jokapäiväinen vanhemmuus kiinnostanut, vaan se jäi kokonaan mulle. Ollaan nyt sit erottu, ja niin paljon paremmin menee
Hyvä ap, etene vaan suunnitelmallasi. Jos jää odottelemaan hyvää miestä, voi jäädä lapset tekemättä. Lapsi ja äitiys on parasta mitä minulle on tapahtunut elämässä. Ei kannata jättää sitä jonkun miehen varaan, kun vaihtoehtoja on.
Minäkin olen hyvin palkatussa asiantuntijatehtävässä, eikä isovanhempia, silti olen pystynyt sovittamaan työt ja lapsen parhaan. Hyvin on ollut varaa meidän kahden elämään mukavasti. On ollut kiva, tilava koti, lapsella harrastukset, kivoja matkoja yhdessä. Sen parempaa matkaseuraa ei olekaan. Nyt hän on jo aikuinen ja opinnoissa ja töissä, on tasapainoinen ja fiksu nuori.
Anna mennä, ap.
Kiva lukea asiallinen komentti! Aion edetä suunnitelmissani, parisuhteista vaan saanut tarpeeksi ja ikää kuitenkin alkaa jo olemaan. Ihanaa kesää sinulle! AP
Vierailija kirjoitti:
Ap, muista ettet sitten IKINÄ, KOSKAAN valita että yksinhuoltajuus on rankkaa. Siihen sinulla ei ole oikeutta.
Tottakai saan valittaa jos siltä tuntuu, sitähän parisuhteessa olevat lapsellisetkin tekevät.
hedelmöityshoitoihin. Naisen on yksinkertaista hankkia lapsia jos on hedelmällinen.
Miksi se lapsi on pakkomielle? Ei se yksinäisyyttä mihinkään poista. Raskas taakka lapsen hartioille kannettavaksi, kun saa aikuistuttuaan koko loppuelämänsä toimia vanhan äitinsä omaishoitajana. Näitä kohtaloita on aivan liikaa. Ja vain siksi, että äiti halusi edes hetkeksi elämälleen tarkoituksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko sulla miespuolista ystävää, joka voisi jeesata? Siitä lähtisin itse liikkeelle. Onnea matkaan! Lapset on ihania.
kuka mies uskaltaa tuollaiseen lähteä. ensin sovitaan vain sperman luovutuksesta, mutta 5v päästä mamma onkin vaatimassa jälkikäteen 5 vuoden elatusmaksuja ja niitä saakin maksaa sitten vielä vuosia lisää
Aika monikin. Katsos kun meillä normaaleilla ihmisillä on hyviä ystävyyssuhteita, joissa joskus jopa tällaisista asioista voidaan sopia. Jotkut naisetkin saattavat ihan tehdä lapsen yatäväparilleen, jotka ovat homoja. Ihmiset on usein aika ihania.
Monet on lähteneet myös takaajiksi ja vaikka on ollut hyvät lähtökohdat ja muuta, niin silti aina ei tiedä mitä tulee tapahtumaan ja sitten onkin takaajat olleet kusessa.
Ja ei kai sellaista sopimusta ole olemassakaan, joka pitäisi oikeudessa, jos sitten mieli muuttuukin ja haluaa niitä elareita?
No sanotaan näin, että minun kohdalla noin ei vain voi enää käydä. Pystyn elättämään itseni sekä lapseni täysin. AP
Onko tullu jättimäiset perinnöt joten voit jäädä kotiin hoitamaan lasta, vai pitääkö heti dumpata päiväkotiin jotta pääset tekemään hyväpalkkaista duunia? Jos duunilla elätät, niin entä jos jäät työttömäksi? Jos joudut työkyvyttömäksi?
Vierailija kirjoitti:
Mä tein mun exän kanssa. Olin hänen kanssa hyvä ystävä, ja joskus tuli puhetta että lapsen kovin haluaisin vaan kun ei ole miestä ja alkaa ikä tulla vastaan. Hän tarjoutui isäksi, kunhan häntä ei ilmoiteta minnekään eikä joudu elatusmaksujen maksajaksi. Sopi minulle erinomaisesti, että isä on virallisesti tuntematon. En ole kyllä katunut, nyt lapsi on jo 7-vuotias ja kyllä elämäni aika paljon tyhjempää olisi ilman häntä. Mitään erityisiä vaikeuksiakaan ei ole yksinhuoltajuudessa ollut, vaikkei mitään ns. tukiverkkoja olekaan.
Isä pitää ilmoittaa, muuten lapsesi voi mennä aikuisena naimisiin sukulaisen kanssa vahingossa.
Toisekseen usein joutuu lastenvalvojalla kuulusteluun jos isää ei tiedä, ja teetetään vaikka DNA-testit isäehdokkaille.
Lapsella voi hyvin vielä olla isä joskus, mistä sinä ne ap:n tulevaisuuden suunnitelmat tiedät. On hyviä miehiä, jotka pystyy olemaan ihan hyvin isä lapselle, joka ei ole geneettisesti hänen. Itse asiassa helpompi, kun ei ole mikään renttu ex kiusaamassa lasta, kun lupaa hakea eikä haekaan.
Kun kuulisi useammankin renttuetäisän julistavan, että lapsella on oikeus isään. Sen verran harvoin heitä näkyy maisemissa.