Onko muille keskivertoa pidempään lasta kotihoitaneille vihjailtu että töihin pitäis jo mennä?
Meillä kuopus on nyt 2v8kk ikäinen ja vähän väliä kuulee hämmästelyjä siitä että olen vieeeeeläkin kotona. Jokainen tapaamani ihminen kysyy koska menen töihin. Moni näyttää avoimen hämmästyneeltä siitä että edelleen "kyhnään kotona" lasteni kanssa. Osa on ihan suoraankin hämmästellyt.
Kunnolla töihin ajattelin mennä vasta ensi syksynä. Kuopuksen täytettyä 3v alan tehdä ilta- ja viikonlopputöitä silloin tällöin. Moni on ylistänyt miten päiväkoti on hyväksi ja ei itse ainakaan jaksaisi vuosikausia olla kotona ja niitä virikkeitäkin on jo ehditty ihmetellä...
Itse onneksi koen varmaksi sen että teen oikein kun teen kuten teen.
Mites muilla?
Kommentit (44)
kyllä minusta kotona olo on paljon raskaampaa kuin töissä käynti.
ei se ole oikeutus sille, että voisi elää toisten rahoilla
kyllä me ollaan ihan naimisissa lasten isän kanssa ja avioliitossa on elatusvelvollisuus.
tuttavapiirissä on äitejä, jotka tarkoituksella ovat tehneet lapsia lisää, jotta "ei tartte mennä töihin". Mielestäni aivan ok, kun on varat siihen, omat tai miehen. Mutta pitääkö yhteiskunnan tällaista pesuetta elättää ?
Tällä hetkellä voi sanoa, että työssäkäyvä äiti elättää osaltaan omaa perhettään, mutta tulonsiirron muodossa myös näitä työtäkaihtavia kotiäitejä.
Olen molempia rooleja elänyt ja kyllä "lonkan vetäminen" kotona "omia lapsia hoitaen" on helppoa elämää työelämän vaatimuksiin nähden. Kuitenkin mieluummin olen työssäkäyvä äiti, omasta valinnastani.