Kela: Yhä useampi toimeentulotukea saavista käy töissä
Toimeentulotuen saajien määrä on laskenut hyvän työllisyystilanteen vuoksi, mutta samalla perustoimeentulotuen ja ansiotulojen saaminen rinnakkain on yleistynyt, kertoo Kela. Sen mukaan lähes joka kymmenes toimeentulotukea saava kotitalous saa ansiotuloja.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009585823.html
10% toimeentulotuen saajista käy töissä ja 40% asumistuen saajista käy töissä. Toimeentulotuen raja on 555 €/kk, mihin ei työläisten palkka riitä. Mikä ratkaisuksi: lisää pätkätöitä, "paikallista sopimista", työelämän joustoja TES:istä luopuen? Onko valtiolla varaa tukea yrityksiä kustantamalla yritysten työntekijöiden toimeentulon?
Kommentit (25)
Työtön mies kirjoitti:
Käykää töissä ja pyytäkää palkkaa käteen. Kelalle ei tarvii ilmoittaa. Kyllä monet mummot ja vaarit haluaa piharemppaa tehdä kesällä ja tarvitsevat nuoren työttömän apulaiseksi kaivamaan ja niittämään. Itse olen ollut jo kaksi kertaa tässä toukokuussa tekemässä piharempaa yhden vanhuksen pihalla.
Minun pitäisi käydä siellä palkkatyössäni. Tähän menee noin 60 tuntia viikosta. Lisäksi olisi kiva ehtiä lasten kanssa olla niin ei tässä mitään lisätyötä ole mahdollista alkaa tekemään. Muutenkin täysi kusetus että Suomessa enemmällä työnteolla voisi saada enemmän rahaa.
Kokoomus leikkaa syksyllä.
Olet vastuussa naapurin yhtiölainasta.
Vierailija kirjoitti:
Jos taloyhtiö menee konkurssiin niin menetät asuntosi. Joudut muuttamaan vuokralle ja maksamaan asuntovelkaa asunnosta jota et enää ikinä saa takaisin.
Työniloa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos taloyhtiö menee konkurssiin niin menetät asuntosi. Joudut muuttamaan vuokralle ja maksamaan asuntovelkaa asunnosta jota et enää ikinä saa takaisin.
Työniloa
Pankkidatasta näkee, että ihmiset vähentävät ostoksia ja palvelujen käyttöä. Yt-neuvotteluita pukkaa ja kokoomus leikkaa ansiosidonnaisen.
Kerrostaloissa ollaan vastuussa naapureiden yhtiölainoista ja jos taloyhtiö menee konkurssiin niin kaikki menettävät asuntonsaja velka jää niille kenellä sitä on.