Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko OK elää työttömänä tukien varassa, jos ei yksinkertaisesti vain jaksa käydä töissä ja herätä aikaisin aamulla?

Vierailija
15.05.2023 |

Jokainen työ on vain tuntunut ylitsepääsemättömän uuvuttavalta ja liian aikaavievältä sekä stressaavalta.

Ja aina tuntuu että haluaisin vain jäädä sänkyyn nukkumaan kun pitäisi töihin lähteä.

Onko tällaisessa tilanteessa OK olla työtön ja elää tuilla?

Kommentit (719)

Vierailija
661/719 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän vaikuttaa että sulla on masennus. Itse olin samankaltaisessa tilanteessa oman masennukseni aikana, mutta sain lääkkeet ja sain työpaikan mikä oli tosi ihana asia.

Vierailija
662/719 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on masennus niin eipä sitä silloin jaksa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
663/719 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mikäpä minä olen tukien varassa eläjille suuttumaan? Ei teitä minun älähtelyni kiinnosta ja, jos kiinnostaisi, niin olisitte jo sosiaalisten paineiden takia töitä tai opiskelupaikkaa etsimässä

Vierailija
664/719 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei itsekään jaksaisi. Nyt teen 80 prosenttista koska oli työuupumusta kokoajan kun tein täyttä päivää, nyt keikun jaksamisen rajoilla.

Mutta ei anna sisu jäädä poiskaan koska en ole eläissäni hakenut kuin opintotukea ja sillonkin tein töitä sen verran etten saanut asumislisää.

Meitä on paljon jotka just ja just jaksaa ja jos kaikki heitettäisiin hanskat tiskiin niin ei tämä maa pyörisi. Kuitenkin kokoajan kaikki valittaa julkisesta terveydenhuollosta ja kaikesta mutta verorahoilla sitäkin pyöritetään.

N40

Vierailija
665/719 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei muitakaan tahdo aamulla kiinnostaa herätä ja mennä töihin. Miten kuvittelet, että tässä maassa mikään toimisi, jos kaikilla olisi sama asenne kuin sinulla ja vaan tukien varassa eläminen kiinnostaisi. 

Vierailija
666/719 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietotyöläinen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hitto että pistää vihaksi tuollaiset itsekkäät pummit kuin AP! 😠 "Et jaksa nousta aamulla"? No hitto, hakeudu ilta- tai yötöihin. MIKSI mielestäsi on OK että me muut elätetään sua, koska olet aamu-uninen?? En mäkään aikaisia aamuherätyksiä rakasta, päinvastoin, mutta silti osaan ottaa itseäni niskasta sen verran kiinni, että nousen silti ja menen töihin ja kannan vastuuni. Eri asia on jos ei oikeasti saa töitä yrityksistä huolimatta, mutta AP:n kaltaiset elämäntapatyöttömät saavat näkemään punaista. Mene töihin ja jätä tuet niille, jotka oikeasti eivät ole työkykyisiä tai eivät onnistu löytämään mitään töitä!

Vaikka sinä kykenet istumaan epämukava tappi pyllyssä (kuvainnollisesti) rahaa vastaan, ei tarkoita, että kaikki valitsisivat elämäänsä käyttää niin

Mitä jos yhteiskunta päättäisi olla kustantamatta sinulle tukia kun et osallistu sen toimintaan?

Moraalinen selkärangattomuus on kyllä näemmä ihan todellinen asia.

No ei. Perusturvasta on säädetty EU:n tasolla. Suomi on saanut jo 3 moitetta riittämättömästä

Tällä moitteita jakaneella järjestöllä tuskin on sananvaltaa joten saatte unelmida että jotain tapahtuisi.

Vierailija
667/719 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillan alle asumaan,ruokaa saa rodest

Vierailija
668/719 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei. Perusturvasta on säädetty EU:n tasolla. Suomi on saanut jo 3 moitetta riittämättömästä

Tällä moitteita jakaneella järjestöllä tuskin on sananvaltaa joten saatte unelmida että jotain tapahtuisi.

Sinulla ovat sekaisin EU ja Euroopan neuvosto. EU ei puutu perusturvaan.

Vierailija
669/719 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi meidän muiden pitäisi elättää sinut?

Vierailija
670/719 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan 1900€ nettona kuussa ja en ole tehnyt mitään 10 vuoteen. Työ ei ole ikinä maistunut koska olen huono heräämään ajoissa. aina nukuttaapitkään, koska tykkänä pelata iltaisin ja yleensä menen nukkummaan 4 aikaan aamulla.toivottavasti verot pidetään ylhäällä niin riittää rahaa meillekin vähäosaisille

Minäkin olen joutunut selittämään työkkärille moneen kertaan, että en voi mennä päivätyöhön, koska herään vasta klo 13. Hieman kovakalloista sakkia siellä, mutta kyllä ne lopulta aina ymmärtävät.

Vierailija
671/719 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on ok.

Ja sinun mielestäsi on ihan ok, että me muut elätetään sinut sinne sängynpohjalle?

Vierailija
672/719 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole.

Teen itse yötyötä, 12 h per vuoro. 5 yötä 2-4 vapaata. Vapailla teen keikkaa oman työn päälle.

Itse elätän itseni ja lapseni. Olen yh.

Haluan heille näyttää mallia, että työllä se on itsensä elätettävä.

Arvaa monta kertaa, itsestäni on tuntunut siltä että ei kiinnostais mennä duuniin.. Mutta pakko se on, jos mielii syödä ja pitää katon pään päällä.

Koska olet lapsesi kanssa sitä laatuaikaa?

Vierailija
673/719 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae vaikka yötyötä, ei tarvitse aikaisin aamulla herätä.

Terveydelle pahinta mitä voi tehdä. Tulee maksamaan kalliisti yhteiskunnalle kun pitää hoitaa yötyön aiheuttamat sairaudet. 

Vierailija
674/719 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on jo muutama vuosi, kun olin haastattelussa. Haastattelija valitti, että vaikea saada hlökuntaa, kun aamuvuoro alkaa 6.00. Lisäksi joillekin oli ylivoimaista kävellä 1,5 km bussipysäkiltä.

Vierailija
675/719 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, voi sieltä taustalta paljastua jokin sairaus. Lapsuudenystävääni luulivat kaikki vetelykseksi. Muiden oireiden seurauksena paljastui borrelioosi, tai oikeastaan Lymen taudin jälkioireet, joista voimakkaimpana krooninen väsymys.

Vierailija
676/719 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä on jo muutama vuosi, kun olin haastattelussa. Haastattelija valitti, että vaikea saada hlökuntaa, kun aamuvuoro alkaa 6.00. Lisäksi joillekin oli ylivoimaista kävellä 1,5 km bussipysäkiltä.

Äitini ja tätini menivät leipomoon aamuisin klo 04. Äidin työmatka kilometri ja siskonsa 3 km. Se oli pakko, että saa lapset ruokittua.

Vierailija
677/719 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne-aal kirjoitti:

Ai katsos, täällä vinkuu ap:na taas joku elämäänsä pettynyt äityli, jolla ei ole älyä eikä uskallusta fiksata elämäänsä kuntoon vaan hakee siihen sen sijaan sisältöä larppaamalla jossain vauvapalstalla. Olisiko kannattanut sinunkin, hyvä ap, käydä peruskoulu loppuun ennen kuin turautit ilmoille ensimmäisen pershedelmäsi? :D

Sun äitis olis kannattanut miettiä ennen kuin sinut perseestään ulos tunki, kun tuollainen "pershedelmän" tuli :D

Muut saa lapsia, mutta tämän kommentoija pershedelmiä :DDDDDDDDD

Ps olisi kannattanut käydä kouluja, niin tietäisit, että ihminen synnyttää vauvoja/lapsia, ei hehelmiä ensinkään.

Vierailija
678/719 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luoti kalloon tai myrkkyruiske elämäntapa pummeille.

Vinkattu poliisille. Ja elämäntapapummi kirjoitetaan muuten yhteen.

Vierailija
679/719 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provoaloitus? kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä itse ajattelet? kirjoitti:

Onko sinun mielestäsi? Voimmeko kaikki tehdä niin? 

Ei kaikilla ole tuollaista...Suurin osa käy töissä...Typerää aina vetää tuo kortti esiin. 

ap

Jep, niin käy. Vaikka stressaisi ja väsyttäisi. Toki voit tehdä noin, kunhan et nosta mitään tukia.

Millä sitten maksaisin vuokran tai ostaisin ruokaa?

Vähän pakko on tukia nostaa jos en käy töissä...

ap

No koska ne tuet on meidän muiden tekemää rahaa. Elät muiden rahoilla. Se ei minulle sovi. En halua sinun laiskotteluasi rahoillani tukea.

No ei niitä vaihtoehtoja ole kuule montaa jotta yhteiskuntarauha säilyy kuten nyt. Joko elinkustannuksia alemmaksi ja tasaverotus kaikille palkasta riippumatta, jokin rikoksista pois pitävä kansalaispalkka kaikille muista tuloista riippumatta.

Kokoomuksen tämän vuoden  manipulointiahan ette korosta- joka on se että juppien tuloveroa orpolaiset ajaa alemmaksi kansan enemistön taskujen kautta. Tunnista tässäkin narsistin manipulointi: teidän on itse haluttava huonoakin vaihtoehtoa itselle, asiaa koska se on lauseen syöttäjälle hyvin sopiva haluttu asia.

Valtion velka on vain ritari jolla taistellaan nyt tuulimyllyjä vastaan, ja tämä käy kansan enemistön lompakkojen kautta. Eliitti- teidän vastuunkanto tulee kyllä jos orvon lupaamat kurjistamiset toteutuu.

Vierailija
680/719 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee kakaroita ja sitten jättää ne veronmaksajien elätettäviksi niin tämmöisiä pummeja en voi ymmärtää. 

Ne tulevat kaikkein kalleimmaksi yhteiskunnalle. Huosta kakarat joillekka maksetaan rikkaiden kalliit hevos harrastukset joillaka ei keskituloisillakaan ole varaa niihin ollenkaan. 

Huostassa oleva saa kaikkein kalleimman hevos harrastuksen joka on jääkiekkoakin kalliimpaa harrastusta. 

Veronmaksajat maksavat sen. Köyhät eivät sitä harrastusta saa. Minä en saanut köyhässä perheessä mitään maksullisia harrastuksia.