Onko äitienpäivän vietto mennyt liiallisuuksiin suomessa?
Mua jotenki on vaan alkanut ärsyttää se, kuinka sinne laitetaan aamupalapöydässä kuva, kakusta, kukista, lahjoista. Siis miksi? Että kaikki näkee kuinka hienoa on just hällä viettää äitienpäivää? Tai koskeehan tämä toki muitakin juhlapäiviä tai arkea tms.
Mun mielestä myös erittäin ristiriitaista on se, että eilen oli lapsettomien lauantai, jolloin lähetettiin haluasta ja sympatiaa lapsettomille ja tänään sitten rytisee oikein urakalla kuvia ihanasta äitienpäivästä sinne someen. Ja siis kyllä äitiys on ihanaa ja raskasta ja liittyy monenlaisia tunteita, mutta mua se hehkutus ärsyttää.
Kommentit (59)
En tiedä liiallisuuksiin, mutta mauttomuuksiin jossain tapauksissa. Esim se, että valitaan "maailman paras äiti", ja jotkut saa mitaleita.
Tuollaistahan some on. Ei äitienpäivä ole mikään poikkeus. Some on teennäisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Tuollaistahan some on. Ei äitienpäivä ole mikään poikkeus. Some on teennäisyyttä.
No joo siis, tää on totta. Ehkä tää mulla provosoitui just tälle päivälle. Mut joulun, juhannuksen, vapun ym juhlapyhien kanssa on sama juttu. On maailman ihanin joulu ja parhaimmat ruuat ja vapun mehukkaimmat munkit. :D
Lapsettomuus ei ole ollut oma valintani. Äitienpäivä tuo joka vuosi suuren surun ja hyödyttömyyden tunteen tullessaan.
Suomessa ollaan ihan liikaa ankeita, joten tekee vain hyvää nähdä iloisia postauksia. Katkerat ihmiset toki pahoittavat niistä mielensä, mutt sille ei voi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ollaan ihan liikaa ankeita, joten tekee vain hyvää nähdä iloisia postauksia. Katkerat ihmiset toki pahoittavat niistä mielensä, mutt sille ei voi mitään.
Kukaan ei ole vieläkään vastannut siihen alkuperäiseen kysymykseen. Mitä on motiivi? Sekö että pitää todistaa jollekin kuinka ihanaa on? Miksi se pitää todistaa? Voiko joku oikeasti analysoida tämän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole vieläkään vastannut siihen alkuperäiseen kysymykseen. Mitä on motiivi? Sekö että pitää todistaa jollekin kuinka ihanaa on? Miksi se pitää todistaa? Voiko joku oikeasti analysoida tämän?
Mikä helvetin motiivi? Miksi ei vain saa laittaa kuvia someen, koska haluaa tehdä niin? Miksi siihen pitäisi liittyä jokin erityinen motiivi?
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomuus ei ole ollut oma valintani. Äitienpäivä tuo joka vuosi suuren surun ja hyödyttömyyden tunteen tullessaan.
Otan osaa suruusi. Kukaan meistä ei ole hyödytön, mutta ymmärrän että sellainen tunne varmasti tulee, jos lasta on kovasti odottanut. Ja vaikka järjellä saisi perusteltua itselleen, niin tunne ei välttämättä aina seuraa perässä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä helvetin motiivi? Miksi ei vain saa laittaa kuvia someen, koska haluaa tehdä niin? Miksi siihen pitäisi liittyä jokin erityinen motiivi?
Kyllä siihen liittyy jokin toiminnan perimmäinen syy. Miksi ihminen syö karkkia? Siksi että haluaa vai että jokin tunne ohjaa? Useilla se on joku tunne, jota ei tiedosta.
Tiedän että tästäkin pahoittaa joku mielensä.Mutta en jotenkin halua hehkuttaa äitienpäivää,kun parhaan ystäväni lapsi kuoli vähän aikaa sitten.Tiedän että hänellä on tosi raskas päivä tämäkin.Suren itsekin asiaa.Enkä vaan halua enkä pysty ilakoimaan julkisesti,että meidämpä Pertti keitti mulle ihanimmat kahvit ja Nellilotta piirsi kortin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleenkään kukaan meistä ei voi toisten puolesta vastata tähän. Jokaisella on omat "motiivinsa". Itse laitan kuvia someen, koska minusta on hauskaa jakaa asioista ystävieni ja läheisteni kanssa sitäkin kautta. Moni heistä asuu kaukana eikä livenäkeminen onnistu kovin usein. Somen kautta ovat ikään kuin mukana arjessamme. Saitko nyt mielenrauhan kun tämä mystinen "motiivi" selvisi? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siihen liittyy jokin toiminnan perimmäinen syy. Miksi ihminen syö karkkia? Siksi että haluaa vai että jokin tunne ohjaa? Useilla se on joku tunne, jota ei tiedosta.
Mitäpä jo hommaisit ihan oman elämän ja antaisit muiden elää rauhassa?
Eikös tuo ole joillakin ihan perusnormaali arkipäivä? Siskoni suuttui puoleen sukuun kun ei kehuttu Facessa hänen arkeaan. Raukka ei vaan ymmärrä sitä, että monikaan haukkumansa ei omista älylaitteita saatika ole somessa...
Taas saako nauraa? Aikuiset ihmiset kadehtii toisiaan somessa.
Some on mennyt liiallisuuksiin. Sen sijaan juhlien viettoa saisi olla enemmän. Siltikin suurin osa on arkea. Suomessa on nykyisin noloa viettää mitään juhlia. Ketä sitten juhlitaan jos ei omaa äitiä?
Vierailija kirjoitti:
Eikös tuo ole joillakin ihan perusnormaali arkipäivä? Siskoni suuttui puoleen sukuun kun ei kehuttu Facessa hänen arkeaan. Raukka ei vaan ymmärrä sitä, että monikaan haukkumansa ei omista älylaitteita saatika ole somessa...
Äitienpäivä ei ole ikinä arkipäivä, koska se osuu aina sunnuntaille.
Ihana Äitiys. On se hyvä, että sen saa sanoa edes kerran vuodessa ääneen. Suomalaiset ovat muuten niin vaatimattomia. Saahan ne lapset nostaa pramille. Ovat ihania kultamussukoita. Perhe-elämä on noin yleensä ottaen vaativaa, sitovaa ja raskasta. Kannattaa ottaa ilo irti, kun siihen tarjoutuu pieninkin mahdollisuus. Itse olen haistellut ruusujani koko päivän ja pikkupullo kuohuvaa plus kakku. Mieheltä sain pyytämäni lahjan. Kukas se kissan hännän nostaa, jos ei kissa itse. Mitää kuvia ei ole somessa, koska en someta. Lapsettomana pyrkisin miettimään varmaan muita juttuja tänään. Ei muiden onni tänään ole sulta pois. Jos itse olen joskus kateellinen jostain jollekin, mietin vaan, että ahaa haluaisin tällaista näin paljon, mielenkiintoista.
Äitienpäivä on amerikkalaista alkuperää. Mitä kuvittelit? Ystävänpäivä yhtä äitelä, vaaleanpunaisia sydämiä kaikkialla.
No ihmisethän hehkuttaa somessa kaikkea: synttäreitä, joulua, pääsiäistä, tavallista arkea, ensilumen satamista... Miksi siis juuri äitienpäivän vouhottaminen ärsyttää?
Uskon sen. :) ap