Tuntipalkka 8,5e
Aloitan pian työn, jossa tuntipalkka on 8,5e. Työtunteja viikossa noin 37 tuntia. Olen jotenkin valmiiksi jo masentunut, että miten elätän itseni.. en voi saada soviteltua lisätukea, koska kyseessä on kokoaikatyö.
Saankohan asumistukea? Vuokra on 435 euroa ja palkasta tulee siis noin 1250 euroa miinus verot.
Kiitos
Kommentit (27)
Saisit varmaan asumistukea. Mun lapsi saa, kun kuukausitulot ovat tuota luokkaa ja vuokra suunnilleen sama kuin sinulla.
Vastaus palkkakysymykseen löytyy allekirjoittamastasi työsopimuksesta.
Vastaus tukikysymykseen löytyy Kelan verkkosivuilta.
Ole hyvä :)
Olet nolo. Maisterina suostut kesätöihin, jossa saat palkkaa 8,5€/tunti.
Vierailija kirjoitti:
Hae laitoshuoltajaksi sairaalaan. Pulaa on, jos kiinnostaa siivota ja jakaa potilaille ruokaa. Ei ole osastoilla edes raskasta, vaan kevyttä hommaa. Tietääkseni kesätyöntekijöille n. 1700e ja siihen vuorotyönlisät. Tervetuloa!!
Työ on mielekästä ja tärkeää, mutta siivoaminen on kuitenkin fyysistä työtä ja sitä kuuluu työvuoroon jonkin verran. Olen keveydestä hiukan toista mieltä. Voin silti suositella.
Vierailija kirjoitti:
mun eka työpaikka maksoi 6€ tunnille, ylitöitäkin tein, nekin maksettiin 6€ tunnista.
Toinen työpaikka olikin jo hurja, 7.82e tunnille. nykyisin 11.50€ tunnista.
sellaista on olla hanttihommissa
Olin 2004 - 2009 kaksivuoro työssä paikallisessa koneistamossa alkupalkka oli vajaa 8€ ja viimeisenä vuonna alle 10€
Vierailija kirjoitti:
Tunteeko joku KVTES:in? Minulla on ko. työhön pätevyys, koska olen alan maisteri. Kuuluuko minulle silti maksaa kesätyöntekijän eli alan opiskelijan palkkaa?
Ap
KVTES 2. luku, 3 pykälä, 2 momentti:
"Kesätyöntekijän vähimmäispalkka on vähintään 50 % virka- ja työehtosopimuksen mukaan asianomaisesta työstä maksettavasta peruspalkasta. Kesätyöntekijällä tarkoitetaan lomakautena 2.5.–30.9. kesätyöntekijäksi määräajaksi palvelukseen otettua koululaista, opiskelijaa tai muuta nuorta, jolta puuttuu alan ammattitutkinto tai ammattitaito"
Todennäköisesti sinulle ei saisi maksaa kesätyöntekijän palkkaa. Mutta kannattaa ottaa yhteys liittoon, he osaavat oman sopimuksensa tulkinnan kaikkein parhaiten.
Palkka maksetaan sen mukaan, mitä allekirjoittamassasi työsopimuksessa lukee. Sinä olet sopimuksen allekirjoittamalla hyväksynyt ehdotetun palkan. Miten maisteritason ihminen voi olla noin pihalla työlainsäädännön alkeista?