Saako kerrostalon parvekkeella grillata?
Kun meillä on eräs mummeli laittanut ilmoitustaululle viestin, jossa kielletään parvekkeilla grillaaminen. Jos nyt kuitenkin päätän grillailla, rikonko jotain oikeaa sääntöä?
Kommentit (28)
Saa. Edes taloyhtiön järjestyssäännöt ei voi kieltää sähkögrilliä.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu isännöitsijästä. Ei saa tai saa käyttää sähkögrilliä. Meillä ei saa grillata.
Ei sitä voi isännöitsijä kieltää, hän ei ole suomen lakien yläpuolella.
Saa. Suomi on vapaa maa.
Olen nelikymppinen mies ja teen ihan mitä mieleen tulee ja venytän vapauden rajoja.
Mua kyllä voi yrittää estellä, jos löytyy voimia.
Tähän ikään tulleena mua ei estä mikään grillailemasta parvekkeella ja saatan tupakoidakin salaa jos sille päälle sattuu ja korkkaan tölkin oluttakin.
Ei mun ikäistä ja kokoista miestä estellä mitenkään.
841 kirjoitti:
Eipä muuten saa kuin sähkögrillillä!
Paloturvallisuus.
Kaasugrillillä myös.
Vierailija kirjoitti:
Meidän talon järjestyssäännöissä kielletty. Kysy isännöitsijältä, miten teillä.
Järjestyssäännöt täytyy olla helposti kaikkien luettavissa. Yleensä ne on rappuauloissa nimiluetteloiden vieressä ja asuntoihinkin ne on jaettu.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu isännöitsijästä. Ei saa tai saa käyttää sähkögrilliä. Meillä ei saa grillata.
Ei riipu isännöitsijästä vaan taloyhtiöstä. Isännöitsijä on vain taloyhtiön juoksupoika.
NELIKYMPPINEN MIES TEKEE KAIKEN kirjoitti:
Saa. Suomi on vapaa maa.
Olen nelikymppinen mies ja teen ihan mitä mieleen tulee ja venytän vapauden rajoja.
Mua kyllä voi yrittää estellä, jos löytyy voimia.
Tähän ikään tulleena mua ei estä mikään grillailemasta parvekkeella ja saatan tupakoidakin salaa jos sille päälle sattuu ja korkkaan tölkin oluttakin.
Ei mun ikäistä ja kokoista miestä estellä mitenkään.
No huh huh! Ootpa sä melkoinen hurjimus 🤭
Tupakoitsia ei tajua juuri tuo ilmavaihto tuo toisten asuntoihin hajut ikunoiden rakoventilit: Heka kerostaloissa,jossa on parveketupakointi kielto.Jotkut viellä kämpänsä paistaa ryynimakkaraa,sen hajut tuleetaa partsi.Lasitukset kinni ja siinä röökäävät kello 19-20 välillä.Tosi kivaa.