Yle: Poliisi hidastellut Rasmus Takaluoman katoamistutkinnassa eikä suostu kertomaan tutkinnanjohtajan nimeä
Rasmus Takaluoman katoamistapausta tutkii sama poliisilaitos, jolla pojan pahoinpitelystä epäilty poliisi työskentelee.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/8a1ec8da-cdd4-4a85-88b0-54820d3301e0
Kommentit (346)
Olisi pitänyt jo ajat sitten siirtää KRP:lle.
Kuulin, että Suomessa jotkut ovat kehittäneet sukelluskameran, jolla on löytynyt kadonneita. En tiedä asiasta enempää, mutta voisikohan noi käyttää sitä kameraa lapuan joessa?
Kyllä tämän haluaa selviävän. Mutta poliisin kannalta ei kyllä ole hyvä, koska jos rasmus olisi löytynyt aiemmin olisi hänessä luultavasti ruhjeita ollut. Nyt aikaa on jo kulunut.
Pitää kyllä olla aika kylmäluontoinen poliisi, jos tuntee perheen aiemmalta ajalta, käy poikaan käsiksi, yrittää salata videolla nähtävän pahoinpitelyn ja TEKEE VANHEMMISTA, JOILLA LAPSI KADONNUT KUNNIANLOUKKAUSSYYTTEEN VIDEON LEVITTÄMISESTÄ! Olisi luullut, että osallistuu etsintään itsekkin.
Kyllä tätä on syytä tarkastella!
Ja jos Rasmus on siellä joessa ON HÄNET LÖYDETTÄVÄ TÄNÄ KESÄNÄ. ruumiskoirien kanssa jokea alavirtaan.
Vanhemmat kirjoitti:
Muuten muistakaa että jos tiedätte jonkun paikan johon alaikäiset on päässyt sisälle ilmoittakaa viran omaisille.Ite kuulin oman tytön kavereitten kesken juttelivat kuinka ollivat olleet Bubissa tai sellaisesta ,ja taas tuli puhelu lähe ulos lenkille sipisivät en päästänyt mutta olin jo tehnyt tarkastajalle ilmoituksen olivat paikan päälle ja muutama sisällä oiko 5-6 alaikäistä .No asia eteni omaan tahtiin ja tyttö haukkui minut kaverit käänsi selän yks hailee.Olen pojan menettänyt huumeille 20v sitten ja tämäkin tapaus tuli mieleen 35v vieläkin.
Ite oon impannut yhteensä varmaan kymmeniä tunteja ja oon 100% kunnossa vaikka oon impaanut varmaan 100 tuntiakin impannut.
Pienillä paikkakunnilla on ihan tavallista että sitä kaveria suojellaan joten tapaukset jää tutkimatta, muutenkin lapualla on vahva verkosto joka suosii niitä jotka on elänyt siellä viimeiset 25 sukupolvea ja uudemmilla on usein vaikeuksia ja jos et satu olemaan poliisin siskontyttö sun tapausta ei tulla tutkii.
- ex lapualainen
Vierailija kirjoitti:
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/bae0777b-3bf8-4b13-891e-7aaa33662f6e
Jatkossa vihjeitä voi toimittaa sähköpostitse osoitteeseen rikosvihje.krp@poliisi.fi tai puhelimitse numeroon 0295 418 622. Kertaalleen annettuja vinkkejä ei tarvitse toimittaa uudelleen.
"Lähtökohtaisesti jo täysin jäävi tilanne. Oma poliisilaitos ei saa koskaan tutkia jos tapaukseen liittyy poliisimies. Asia pitää heti siirtää eri poliisilaitokselle tai sitten jopa KRP:lle.
Oma poliisilaitos ei todellakaan ole mikään puolueeton taho."
Lapua ja Etelä-Pohjanmaa. ...
Kun tuo poika poistettiin ravintolasta, niin poistettiinko (tai poistuiko) tuo muukin seurue (nyrkkitappeluun/huitomiseen osallistuneet) pian hänen jälkeensä?
Vierailija kirjoitti:
KRP pyytää yleisöä olemaan yhteydessä matalalla kynnyksellä.
Vähäpätöisimmätkin mieleen tulevat asiat voivat olla merkityksellisiä, Luoto sanoo.
Vihjeitä voi soittaa numeroon 0295 418 622 tai lähettää sähköpostiin rikosvihje.krp@poliisi.fi.
Maalaispolliisi aloittaa tutkinnan tekemällä olettamuksia. Kuulostaako tutulta.
Toivottavasti krp tiedottaa taoauksesta aika ajoin.