Törmäsin spotifyssa puolitutun podcastiin
Kehtaanko kuunnella vai näkeekö hän jotenkin ketkä on kuunnelleet? Ei olla kovin läheisiä niin jotenkin nolottaisi "stalkata"...
Kommentit (8)
Mä olen jonkinlainen sometähti (150k+ seuraajaa)
En todellakaan halua että kukaan lukisi julkaisujani tai kuuntelisi höpinöitäni. Varsinkaan tutut, NOLOA!
Mitä kehtaamista siinä on? On tehnyn julkisen podcastin niin sen kus kuuntelet.
Vierailija kirjoitti:
Julkisia pölinöitä saa kuunnella kuka tahansa.
Niin saa, mutta en silti haluaisi hänen tietävän, että olen kuunnellut. Ap
Tuskinpa siellä yksittäisen kuuntelijan henkilötietoja saa näkyviin. En ole Spotifyn käyttäjä itse, mutta ihmettelisin jos nämä näkyisivät noin vain.
Eiköhän se podcastin tekijä ole ihan vain mielissään, kun tekeleitä kuunnellaan. Kuuntele pois!
Eli kukaan ei varmuudella osaa vastata? Ap
Googletin asiaa. Tämän artikkelin mukaan podcastin tekijä ei näe ketkä sitä kuuntelevat:
"Can Someone Tell If You Listen To Their Spotify Playlist?
You will not be able to see exactly who is listening to your music, but you will be able to see how many people are liking your content and playlists. You will be able to find this information below the description of your playlist."
Jos tekijä on seuraajasi, on periaatteessa mahdollista että hänelle tulee ilmoitus mitä olet kuunnellut Spotifyn kautta. Voit kieltää nämä ilmoitukset omista asetuksistasi:
"There is also an area of Spotify where people who follow you are able to see what you are listening to on a friends' feed.
However, there is a way to keep this private. Go to your Desktop App > Preferences > Turn off ‘Publish my activity on Spotify’. "
Linkki artikkeliin: https://richardpryn.com/can-spotify-artists-see-who-listens/
Julkisia pölinöitä saa kuunnella kuka tahansa.