Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ollut oikeassa, SOME ei olisi sopinut minulle..

Vierailija
13.05.2023 |

Olen 35 vuotias, tavallista työtä tekevä, "tavallinen äiti", jolla on kaksi lasta ja puoliso. En ole facebookissa, IG:ssä tai missään muuallakaan.

Meillä oli viime viikolla ala-asteen luokkakokous, jota odotin. Istuin iltaa yhden hyvän ystäväni kanssa (olemme tunteneet ala-asteelta lähtien) ja yllättäen hän kysyi, haluisinko nähdä tai tietää joistain entisistä luokkalaisistamme etukäteenn. Hän näytti kuvia IG:stä ja täytyy ihan rehellisesti sanoa, että AHDISTUIN. Jokainen näytti jotenkin todella nuorelta, energiseltä ja "hyvältä". Jossain kohtaa yritinkin viedä keskustelua ihan muihin asioihin.

Huomasin illalla, kotiin tullessani, että olo oli jotenkin kurja. Mietin, että kehtanako edes lähteä luokkakokoukseen. Ei itsessäni ole mitään erityistä ja oikeastaan tuntui, että näytän "vanhalta haaskalta". Siis ajatuksia, joita en todellakaan ole itsestäni ajatellut. Lähdin kuitenkin, tämän ystäväni kanssa.

En tuntenut ihmisiä kuvien perusteella... kaikki näyttikin ihan erilaisilta. Ihan saman ikäisiltä näytettiin suunnilleen kaikki. Mitään alemmuudentunnetta en todellakaan tuntenut.

Ymmärsin, että some ei sopisi minulle. Ei varmaan sovi monelle muullekaan? Olen täysin normaali, "perusnätti" nainen, mutta muutaman kuvan katsominen sai minulle tuollaisia ajatuksia? Hieman jopa pelottavaa. Voin vaan kuvitella, millaiset paineet toisilla (saati nuorilla?) voi olla ja tulla sosiaalisen median kautta. Eihän siellä ole aitoudesta tietoakaan?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita, jotka eivät ole somessa?

Vierailija
2/3 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muita, jotka eivät ole somessa?

Onhan meitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin aikoinaan. Loin FB-profiilin. En ole tainnut koskeakaan siihen yli vuosikymmeneen. Jää tosin aika monesta asiasta täysin ulos, mutta kaikki se roska, mitä some on täynnä, on suorastaan kuvottavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän