Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko koskaan matkustanut ei-ryhmämatkalle jonnekin eksoottiseen paikkaan omin neuvoin kaikki liput tilaten? Sujuiko kaikki hyvin?

Vierailija
13.05.2023 |

Katsoin esim. että Airfrancehan lentää vaikka Tahitille, niin eikö vaan että voin ostaa lennot sinne ja varata hotellit jne ja kaikki sujuu kuten Euroopassakin jossa olen vastaavaa tehnyt? Jotenkin tuntuu vaan hurjemmalta että lähtisi noin eksoottiseen, kaukaiseen kohteeseen ja kaikki sujuisi hyvin vaikka haluaisikin :D

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet kerrat. Kaikki on sujunut hyvin.

Vierailija
2/18 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä kaikkialla olet käynyt? Itseä kiinnostaisi erityisesti vaikka Etelä- tai Väli-Amerikka tai juurikin tuo Tahiti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä kaikkialla olet käynyt? Itseä kiinnostaisi erityisesti vaikka Etelä- tai Väli-Amerikka tai juurikin tuo Tahiti.

No tuolla suunnalla ei olla juuri reissattu, paitsi Curacaolla ollaan oltu. Ihan liput varattiin netistä ja hotellit muistaakseni joku booking.com tms. Ei ollut ongelmia. Enemmän ollaan oltu Kaakkois-Aasian suunnalla ja Kaukoidässä, sitten joskus Australiassa, muutaman kerran USAssa,

Vierailija
4/18 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Israeliin, Jerusalemiin tehtiin omatoimi matka mieheni kanssa.  Kaikki sujui hienosti, siitäkin huolimatta että unohdimme sapatin alun, Kone laskeutui vasta tuon alun jälkeen, ja siten emme löytäneet yhtään avonaista ruokakauppaa ensin.  Kyselemällä löytyi arabikioski josta appelsiinimehua ja pähkinöitä ensi hätään:).

Vierailija
5/18 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmeniä kertoja, mm. Japaniin, Etelä-Koreaan, Karibialle, väli-Amerikkaan, etelä-Amerikkaan, Afrikan eri maihin... ei siinä ole mitään sen kummempaa kuin ostaa Euroopan-matka.

Vierailija
6/18 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä aika vaativaa. Niin kuin ostaisi netistä bussilipun Iisalmesta Kuopioon ja varaisi hotellin Kuopiosta. Laukut pitää itse osata ottaa hihnalta kentällä.

Vierailija
7/18 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu.

Mm Dominikaaninen tv, Soul, Thaimaan saaret, Singapore, Bali jne.

Yli 100 matkaa ja yli 40 maata takana

Vierailija
8/18 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksyn kotikaupunkini ostoskeskuksissakin eli en.

Vierailija
9/18 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähestulkoon aina varaan kaikki itse ja erikseen. Eihän tuo vaadi sen kummempia taitoja kuin varata matkalipun ja hotellin netistä. Lisäksi kattava matkavakuutus ja tarkistaa, että on hyvä aika matkustaa kyseiseen maahan ilmasto puolesta ja muutenkin.

Vierailija
10/18 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja muista selvittää maahanpääsyvaatimukset

Vierailija
11/18 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karibialle ja Väli-Amerikkaan on omatoimimatkailtu. Kaikki kävi kuin tanssi, vaikka osa majoituksista ei ollut ihan viiden tähden tasoa.

Vierailija
12/18 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassu kysymys. Kyllähän ihmiset matkustavat vaikka mihin nykyään.

Vierailija
13/18 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karibialle ja Väli-Amerikkaan on omatoimimatkailtu. Kaikki kävi kuin tanssi, vaikka osa majoituksista ei ollut ihan viiden tähden tasoa.

Ja varsin moneen muuhun paikkaan, mutta en laske rikkaita teollisuusmaita "eksoottisiksi".

Vierailija
14/18 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intiaan ja muualle Aasiaan, Australiaan, Etelä-Amerikkaan useihin maihin. Ei mitään ongelmia.

Vierailija
15/18 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei ole aika Matkustella

Vierailija
16/18 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kaikki sujuu hienosti niin kauan kuin ei satu mitään poikkeustilannetta. Olin Japanissa (jota en ole edes mieltänyt eksoottiseksi kohteeksi) omatoimimatkalla. Kaikki sujui hienosti paluumatkan alkuun asti. Odottelin Yokohamassa asemalaiturilla lentokenttäjunaa. Siinä vaiheessa, kun junan piti tulla, ei näkynyt mitään junaa, vaan laiturinäytössä vain pätkä japanilaista kirjoitusta. Saattaa olla, että jotain myös kuulutettiin - tietenkin japaniksi. Kukaan lähellä olevista ei tietenkään ymmärtänyt englantia.

Sitten joskus varttitunnin päästä laiturille tuli juna, mutta sen määränpääksi oli merkitty Tokio, kun minulla oli lippu junaan, jonka piti mennä suoraan Naritan lentokentälle, jonne on Tokiosta vielä 60 km. Siinä vaiheessa olin aika epätietoinen, pitäisikö minun nousta tähän junaan vai jäädä odottamaan lentokenttäjunaa. Onneksi lopulta löytyi yksi englantia puhuva japanilaistyttö, joka kertoi, että edellisenä yönä olleen ukonilman takia junilla oli poikkeusjärjestely. Minun piti mennä tällä junalla Tokioon ja vaihtaa siellä toiseen junaan, joka meni lentokentälle.

Matkatoimiston hyödyllisyys tulee esiin tällaisissa poikkeustilanteissa. Vaikka opaskaan ei olisi heti tilanteen tasalla, niin ainakin matkatoimisto vastaa siitä, että asiakas pääsee perille ilman lisäkustannuksia.

Vierailija
17/18 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kyllä aika vaativaa. Niin kuin ostaisi netistä bussilipun Iisalmesta Kuopioon ja varaisi hotellin Kuopiosta. Laukut pitää itse osata ottaa hihnalta kentällä.

Tähän se tyssää.

Vierailija
18/18 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus vuosia ja vuosia sitten menomatkalla maailmalle juttelin vieressäni istuvan nuoren naisen kanssa. Lento oli Lontooseen Heathrown lentokentälle ja matka jatkui johonkin, en muista mihin tod.näköisesti USAhan. Tuo nainen oli myöskin menossa suunnilleen samaan suuntaan kuin me ja tuli puhe vaihdoista ja vaihtoajoista. Jotenkin tuli sitten keskustelun aikana ilmi että vieruskaverini lento jatkuikin Gatwickin kentältä Heathrown sijaan eikä hän ollut edes tietoinen asiasta. Tyttöparka oli vielä kokematon matkustaja (ilmeisen koska oli ostanut tuollaiset liput) ja oli aika paniikissa asian selvittyä. Yritettiin miehen kanssa neuvoa tyttöä mahdollisimman pitkälle mihin mennä, kun saavuttiin kentälle, ja miten toimia mutta en tiedä miten tarina päättyi hänen osaltaan että ehtikö lennolleen.

Pointtina siis, että ole tarkkana kun varailet lentoja joissa vaihtoja että onko vaihtoaika mahdollinen ja jatko samalta kentältä, pitääkö tsekata matkatavarat uudelleen jolloin aikaa menee enemmän jne

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä