Makuulta seisomaan noustessa syke nousee liki 30 lyönnillä, mistä voi johtua
Tämä kuulemma kertoo ylirasituksesta, mutta tätä mulla on ollut niin kauan kuin olen tajunnut mitata asiaa, eli 4 vuotta. (Voi olla siis että on ollut kauemminkin.)
Silloin 4 v. sitten olinkin tosi uupunut töistäni, mutta olin pitkällä saikulla ja vaihdoin alaa, nykyään mielestäni mulla ei oo stressiä, mutta syke nousee edelleen ihan hurjasti.
Leposykkeenu on myös korkea, noin 75-85 lyöntiä minuutissa, eikä kuntoni tunnu nousevan vaikka kuinka liikkuisin (peruskestävyyssykkeillä).
Sykevälivaihteluni öisin on myös matala, maksimissaan tainnut ikinä olla n. 40, useammin vain 20-30.
Tietääkö joku mitä tässä pitäisi tehdä? Onko syytä huoleen? Lääkärille muun vaivan ohella joskus puhuin tästä, mutta kuittasi sen sillä että olen ylirasittunut ja pitäisi levätä. No olen levännyt nyt jo muutaman vuoden, eli kauanko vielä pitäisi vai auttaisko joku muu...?
N40+
Osa sopii, osa ei...
Esim. Sykkeen nousu makuulta seisaalleen täsmää, aivosumu täsmä, huono lämmönsietokyky täsmää... Ei mua kuitenkaan juuri huimaa, eikä päivisin väsytä, seisaaltaan sykkeeni ei sentään ole 120/yli...
Tämä oli kuitenkin mielenkiintoista lukea, täytyy ottaa selvää enemmänkin, kiitos.
Ap