En ole juonut alkoholia tippaakaan 2,5 kuukauteen. Ennen joka viikonloppu. Pitäisikö jotain muutosta enemmän huomata? Mitä sinä olet huomannut jos jätit alkoholin pois?
Join yli 10 vuotta alkoholia runsaasti. Eli joka viikonloppu humalaan, molemmat päivät. Joskus arkisin. Viikkotasolla vähintään 30 annosta mutta yleensä yli 40-50 annosta.
Nainen olen ja paljon alkoholia valitettavasti käyttänyt. Loppui seinään kun masennus oli kamala enkä meinannut kestää elämääni enää.
Se on poissa eikä ahdista yhtä paljon kuin ennen.
Olen liikkunut ja syönyt myös terveellisesti.
Tietysti tämän vuoksi laihdun.
En kuitenkaan ole mitenkään supervirkeä tai iloinen. Tasainen ok olo. Väsyttää edelleen.
Krapulaa en kestäisi enää, ajatuskin siitä on kamala enkä koe tarvitsevani alkoholia mihinkään enää.
Ei tämä kuitenkaan niin erikoista ole, ehkä olisin enemmän odottanut? Varmaan kroppa kiittää, sisäelimet ainakin ja suolisto tietenkin.
Iho on hyvässä kunnossa.
Edelleen kuitenkin keskittyminen pätkii. On sellainen adhd-fiilis mutta väsyttää. Muisti pätkii mutta työssä joutuukin multitaskaamaan, krapulassa en pystyisi.
Rahassa selvää säästöä.
Onko vielä jotain muutosta luvassa?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Eikö se masennuksen ja ahdistuksen vähentyminen ole jo merkittävä muutos?
No on kyllä. Olen todella kiitollinen siitä, että pystyin lopettamaan juomisen. Luulin etten pystyisi mutta onneksi näin. Masennus oli niin helvettiä, että en kyllä toivoisi kenellekään sitä ja hurjasti toivotan voimia heille, jotka siitä kärsivät. On siis paljon kyllä muutosta tullut alkoholin poisjättämisen myötä ja tässä katselen rauhassa tuleeko vielä jotain uudenlaista oivaltamista ajallaan. Ainakin ymmärrän nyt kuinka sairasta se juominen on ollut. Ei ole mitään järkeä juoda itseään humalaan joka viikonloppu, jos koskaan.
Puistattaa ajatuskin siitä elämäntavasta ja kiitän jotain tai itseäni siitä, että olen tässä nyt ja hengissä, sekä nuori ja elämä edessä. Kaikki mahdollisuudet vielä tehdä vaikka mitä. Jokainen päivä olen kiitollinen kun herään.
-ap
Näin itseasiassa viime yönä taas painajaisia siitä että join. Olin jossain Helsingissä vanhassa kaupungissa ja näin ystäviä. He joivat ja itse yritin juoda maltillisesti. Unessa se stressasi. Oli juhlan humua kaupungilla, oli jotkin kevätjuhlat ja pimeän tullen ihmiset menivät kanavaan uimaan, siellä oli hienoja valoja ja "vaahtobileitä". Minä olin aika humalassa ja horjahdin myös kanavaan. Minulla oli kuitenkin paljon vaatteita päällä ja toppatakki. Meinasin hukkua mutta yllättäen veljeni olikin myös kanavassa ja pelasti henkeni. Tällaisia unia tulee aika usein, että olen humalassa.
Veljeni oli yksi ihminen oikeastaan joka tuki juomisen lopettamista ihan tässä oikeassa elämässä.
-ap
Ole kärsivällinen, siinä menee aikaa että keho puhdistaa kaikki ne myrkyt ja korjaa jo tulleita vahinkoja. Jos juominen on kestänyt kauan, niin ei siitä palautuminen tapahdu ihan hetkessä.
Join itse silloin tällöin mutta kun ikää tuli niin krapulaakin pahempaa on se kun ihan kaikki v*tuttaa melkein viikon sen jälkeen. Itse olen onnellinen kun on se tasaisen rauhallinen olo eikä heitä volttia jokaisesta pikkuasiasta. Särmät on pois, en kyllä ole ole kovin mielenkiintoinen ihminen, mutta onko sillä niin väliäkään. Eikö pääasia ole että on itse sinut omissa nahoissaan.
Juominen on aina pakoa jostakin, tylsyydestä, onnettomusta kotioloista, kivusta, vanhoista traumoista jne. Mutta niin on usein liika syöminenkin ja riippuvuus sokeriin. Meillä myös perheessä alkoholisteja, itse olen koukussa sokeriin ja työhön. Useasti toipuva alkoholisti ottaa Alkon tilalle jonkun paljon aikaa vievän harrastuksen. Saman kolikon eri puolia.
Näitä sitä tulee tutkiskeltua itsessä ja toisissakin välillä. Ei ole helppoa tämä ihmisenä oleminen.
Tsemppiä sinulle, olet tehnyt hyvän elämänmuutoksen.
N50+
Jos olet juonut paljon ja tuhonut aivosi alkoholilla, niin aivojesi paranemiseen menee kyllä pidempään kuin kuukausi. Nyt puhutaan ihan useammasta vuodesta.
Ja pahimmillaan jos olet tuhonnut aivosi todella pahasti alkoholilla, niin eivät tule koskaan paranemaan tiettyä pistettä enempää.
Nyt on tärkeää ymmärtää, että jos tartut jälleen pulloon niin pilaat aivojasi vaan vielä lisää. Olematta juomatta voit vielä pelastaa kuin aivosi tietyltä pisteeltä.
AInut ero alkoholin vähentämisellä on ollut vatsan ympärillä, eli ei turvota niin paljon. Ei muita vaikutuksia.
Unet alkavat parantua tuossa kohden. Olin kokonaan juomatta 6 kuukautta ja kun sen jälkeen otin kevyet humalat ja poltin pari tupakkaa, niin seuraavana päivänä huomasi kristallinkirkkaasti miten kroppa kärsi. Säännöllisesti alkoholia käyttävät eivät hahmota tuota, koska kropan huonoon oloon tottuu.
Olin viikon kokonaan ilman alkoholia. En huomannut mitään eroa, paitsi että olut maistui eilen todella hyvältä. Täytyykin lähteä tunnin päästä kauppaa kohden.