Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko epävakaan persoonallisuushäiriön hoito tulee maksamaan?

Vierailija
12.05.2023 |

Jos joskus tulevaisuudessa onnistutaan kehittämään hoito epävakaaseen persoonallisuushäiriöön. Siis vaikkapa 10 tai 20 tai 30 vuoden päästä. Paljonko hoito tulee maksamaan? Voiko sitä hintaa vielä ollenkaan arvioida?
Kysyn koska minulla on epävakaa persoonallisuushäiriö. Jo vuosia olen odottanut että hoito saataisiin kehitettyä. Toivottavasti hoito saadaan kehitettyä vielä minun elämäni aikana. Ja jo vuosia olen myös säästänyt rahaa jotta minulla sitten lopulta olisi varaa siihen hoitoon. Nyt minulla on säästössä 300 000 euroa. Riittääköhän se kuitenkaan läheskään? Minulla ei ole mitään aavistusta että missä hintaluokassa tuon hoidon hinta tulee olemaan. Tuleeko vain miljardööreillä olemaan varaa siihen?
Esim hepatiitti C hoito maksaa noin 85 000 euroa. AIDSiin ei ole vielä parantavaa hoitoa, mutta on hoito joka minimoi AIDSin haitat. Se hoito maksaa noin 1000 euroa kuukaudessa eli 12 000 euroa vuodessa, eli helposti jopa puoli miljoonaa euroa ihmisen elämän aikana. Saattaako epävakaan persoonallisuushäiriön hoito olla tuotakin kalliimpi? Riittääkö puoli miljoonaa? Jos ei riitä niin minulla ei varmaan koskaan tule olemaan siihen varaa.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävakaaseen persoonallisuushäiriöön on jo hoitoja. Tarvitsee paljon psykoterapiaa (oikeanlaista).

Vierailija
2/3 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin ystävyyden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin ystävyyden.

Mitä? Sinulla tarvitsee olla ystävä ja tuolla ystävyydellä sinä maksat hoidon? Eli ennen hoitoa sinulla on ystävä mutta hoidon jälkeen sinulla ei ole ystävää?

En ole tiennytkään että hoitoja voi maksaa myös muulla kuin rahalla. Erikoista jos hoitoja voi maksaa myös esim ihmisillä. Voitko kertoa: kun olet maksanut hoidon ystävälläsi niin mihin hän sitten päätyy? Siis annatko ystäväsi maksuna pois sinun hoitajallesi - ja mitä se hoitaja sitten sillä sinun ystävälläsi tekee? Kuulostaa ihmiskaupalta eli törkeältä rikokselta!

Erikoista jos ihmisiä voi käyttää maksuvälineinä eli valuuttana tasan samoin kuin rahaa. Enkö voi käyttää valuuttana ystäväni sijaan jotain muuta ihmistä, kuten vaikkapa vihamiestäni, jotain ihmistä josta en välitä ollenkaan? Enkö voi antaa hoitajalle maksuna jotain vihamiestäni? Vai vaatiiko hoitaja maksuna tasan tarkkaan ystäväni? Häh? Mielelläni antaisin hoitajalle pois vaikkapa Vladimir Putinin tai Donald Trumpin. Mutta ystävääni en häntä mielelläni antaisi.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme