huomenna lapsivesipunktio..miksi pitää olla rakko täynnä kun sinne menee??
kertokaahan kaikennäköistä kokemusta yms.. kyseisestä tutkimuksesta
Kommentit (18)
Tulosta odoteltiin 2vko ja saatiin vastaukseksi terveen lapsen kromosomit. Turvotus johtui sit vakavasta sydänviasta ja raskaus jouduttiin keskeyttämään rv17.
Toivottavasti teillä on kaikki hyvin ja turvotus häviää itsestään!
teinkin siitä jo toisen aloituksen jokin aika sitten.. kauanko muila menyt että on saanut vastauksen?
t:ap
joutui vielä pistämään 2 kertaa kun ei eka onnistunut. nyt tässä pohdinkin että menikö se toinen kerta virtsarakkoon vai miksi rakonkohdalla tuntuu polttelua / kirvelyä etenkin pissallakäydessä.
Mut ne ainakin passitti vessaan, kun olin myös siinä harhaluulossa (väliä 2 vuotta edellisestä käynnistä) ja olivat vähän kärttysen näköisiä.
Satu ei, mutta kirvelee kyllä.
aamulla saa kerran käydä pissalla mut senjälkeen ei enään saa käydä..
Kävin 2000, jolloin ohje oli että rakko täynnä ja 2002, jolloin se ei yllättäen saanutkaan olla täynnä. Viimesimmän jälkeen mua alkoi vähän supistella, mut onneks meni ohi itekseen.
ja pelottaa myös se että tulee km.. kun nyt vaan ei tulis mitään onkelmia siitä punktiosta..
Vaihteleekohan ohjeet paikan mukaan? Onko joku paikka sellaisessa maineessa, että siellä ei keskenmenoja tapahtuisi punktion yhteydessä niin paljoa kuin jossain toisessa paikassa?
Pääsitkö ihan kunnallisesti, esim. niskapussiultran jälkeen? Ottivatko susta veriseulan?
Mulle yksityinen lääkäri suositteli ultraa + veriseulaa viikolle 11. Mietin tässä että menisinkö. Kunnallisesti eivät tee mulle, kun on ikää 34.
ja sitten laittoivat sikiötutkimus yksikköön lähetteen.. ihan kunnallisella olin ultrassa
Pelkkä niskapussi kertoo 60% riskin. Veriseula 60% ja yhdessä noin 90% varmuuden. Jos yhdistelmä näyttää downia, niin vain 1% ei ole, eli on sitten tuo 90% varmuus 99% varmaa.
voi myös olla sydämmessä vikaa.. enemmän niskapussi kertoo sydänviasta kun downista.. jos on pelkkä down ilman sydänvikaa niin ultrassa ei sillon ole turvotusta
Omalla vauvallani huomattiin rv:lla 13 np-ultrassa paha turvotus ja oli vielä viime hetket mennä istukkabiopsiaa josta vastauskin tulee nopeammin kuin lapsivesipunktiosta jonne mennään rv:lla 15-20. Minun piti käydä ennen toimenpidettä vessassa kun täysi rakko jotenkin haittasi näkyvyyttä.
Mä olen ymmärtänyt, että jos on niskapussi, niin sit 60% on down ja 40% ei.
paperilappuset jotka sain mukaan niin siinäkin lukee lapsivesitutkimuksesta.. minulle sanottiin että on näiilä viikoilla ja tuolla turvotus lukemalla 25% mahd et on JOKIN kromosomivika. se % luku vaihtelee aina vissiin viikkojen mukaan. näin ymmärsin kätilön puheista, myös turvotuksen määrästä riippuu prosentit
Kävitkös tänään? Miten meni?