Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bisoprolol 5 mg, uskallankohan itse puolittaa annoksen?

Vierailija
12.05.2023 |

Eli ikäviin lisälyönteihin sain tuon lääkkeen. Nyt muutaman päivän jälkeen se ehkä pikkuisen auttaa, ainakaan ne lisälyönnit eivät tunnu niin ikäviltä. Lääke vain laskee sykkeen melko alhaiseksi (mikä toisaalta on hyväkin asia sillä sykkeeni on korkea) ja jonkin verran huimaa (varmaan verenpaine laskee tässä samalla). Uskallankohan itse puolittaa tuon 5 mg annoksen ja ottaisin vain 2,5 mg? Lääkäriä en saa nyt kiinni

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP

Vierailija
2/22 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä uskaltaa. Jos vointi siitä kohenee niin hyvä. Lääkärissä pitää silti käydä tilanne arvioimassa heti kun mahdollista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo huimaaminen on normaalia kun aloitat lääkkeen käytön (erityisesti kun nouset esim. kyykystä ylös), se menee kyllä ohi ihan muutamassa päivässä. 5mg on muutenkin aika pieni annos, mutta jos puolitat sen ja pari päivää mietit minkälainen olo on, niin luulen että huimaus poistuisi tuossa ajassa jo muutenkin.

Vierailija
4/22 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset kysy apteekista?

Varoituksena sanon, että lääke on vahva. Se laskee sykettä ja siten suorituskyvyn tehokkaasti.

Propral on ihmisystävällisempi.

Vierailija
5/22 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä muuta lääkitystä omin päin. 5 mg on pieni annos.

Vierailija
6/22 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset kysy apteekista?

Varoituksena sanon, että lääke on vahva. Se laskee sykettä ja siten suorituskyvyn tehokkaasti.

Kysyin apteekista ja sieltä sanottiin etteivät voi ottaa kantaa lääkärin määräyksiin. Propralia käytin mutta se ei auttanut lisälyönteihin ollenkaan. Bisoprolol pitkävaikutteinen.

Ap

Vierailija
7/22 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä vielä....

mittasin verenpaineen... se on 105/75. Uskaltaakohan tässä jatkaa tuolla 5mg annostuksella?

Hankalaa kun en saa lääkäriä kiinni...

Vierailija
8/22 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kyseinen lääke pitää verenpaineen tasolla 100/55 pulssi 55 ja jatkuva huimaus. 7,5 mg/vrk annostus.

Vierailija
9/22 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voit.Työskentelen sydänosastolla,ja kotiutuville potilaille määrätään lääke useon juurikin niin,että jos syketaso laskee,annoksen voi puolittaa. Mikäli ongelma palaa,nosta takaisin alkuperäiseen. Hyvä kun seuraat verenpainettakin. Voit ottaa asian puheeksi seuraavalla käynnillä,mutta nähdäkseni jos tilanne pysyy hyvänä,ei vaadi akuuttia käyntiä.

Vierailija
10/22 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset kysy apteekista?

Mulla on aamulla 5mg ja ilalla 2,5mg  - en ole huomannut mitään vaikutusta. Tosin ei ole sydänkään enää tiltannut

Aina aamulla väsyttää mutta niin on väsyttänyt jo teini-iästä lähtien

Vierailija
11/22 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä vielä....

mittasin verenpaineen... se on 105/75. Uskaltaakohan tässä jatkaa tuolla 5mg annostuksella?

Hankalaa kun en saa lääkäriä kiinni...

Mä en ottaisi. Soita päivystysapuun, jostain sun on saatava ohjeita. Toi laskee sykettä, en tiedä laskeeko se verenpainettakin.

Vierailija
12/22 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä tuut kuolemaan, hyvää menoo vaan sulle!

Vierailija
13/22 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voit.Työskentelen sydänosastolla,ja kotiutuville potilaille määrätään lääke useon juurikin niin,että jos syketaso laskee,annoksen voi puolittaa. Mikäli ongelma palaa,nosta takaisin alkuperäiseen. Hyvä kun seuraat verenpainettakin. Voit ottaa asian puheeksi seuraavalla käynnillä,mutta nähdäkseni jos tilanne pysyy hyvänä,ei vaadi akuuttia käyntiä.

Otatko hoitovastuun ohjeestasi, joten jos otat niin laitatko myös nimesi tänne.

Eiköhän  olisi parempi keskustella hoitavan lääkärin kanssa kuin ...

Vierailija
14/22 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolisoni ainakin puolittaa, 2,5mg, koska se hidastaa liikaa, mutta se puolikas toimii just tasan.

Vierailija
15/22 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä tuut kuolemaan, hyvää menoo vaan sulle!

Me kuollaan kaikki.

Toisaalta mä elän vain kerran, aina.

Vierailija
16/22 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, tuo ei ainakaan heti tapa vaikka kokeilisi. Joten jos 5mg tuntuu pahalta, voit koittaa puolitettua annosta ja jos olo huononee, niin palaat takaisin alkuperäiseen annokseen.

Mutta hommahan on vähän niin, että muutama päivä vähintään pitää kokeilla, että sitten tietää.

Itse syön 5 + 5 mg Bisoprololia ja kardiologi sanoi, että voi myös kokeilla jos vaikka 5 mg aamuisin ja 2,5mg iltaisin olisi riittävä annos....

Vierailija
17/22 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön 10 mg ja verenpaineet jotain 140-150 ja alapaine 90-100, taidan kuolla pian. Lääkäreitä ei tuokaan kiinnosta :D

Vierailija
18/22 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile jonkin aikaa niin että otat sen päivittäisen 5mg annoksen kahdessa osassa, eli aamulla 2,5mg ja illalla 2,5mg. Meillä auttoi kun 5mg yhtenä annoksena laski sykettä liikaa.

Vierailija
19/22 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä otan aamulla 5mg ja illalla tarvittaessa toiset 5mg (jos oikein ahdistaa ja sydän hakkaa ja hermostuttaa). Välillä on syke laskenut öisin 40. Toisaalta voin hyvin.

Mun lapsi 13v syö tätä samaa migreenin estoon 5mg/pv.

Mun mielestä hyvin uskallat puolittaa.

Vierailija
20/22 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle se on määrätty puolikas illalla ja puolikas aamulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan