Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seuraatteko sähkön pörssihintoja ja niiden mukaan teette joitain juttuja?

Vierailija
12.05.2023 |

Esim. mietitte milloin käytätte kodinkoneita (apk ja pk)?
Itse hieman katson milloin laitan saunan päälle. Keskiviikkonakin oli aika edullista sähköä saatavilla koko päivän, joten kävin silloin saunassa. Lauantaisin sauna-aikani on siinä klo 18-20 välillä, olkoon hinta mitä vaan!

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus harvoin olen hinnan katsonut mutten tee juttuja sen mukaan.

Vierailija
2/34 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, saatan halvan sähkön aikaan laittaa uuniin vaikka karjalanpaistia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En seuraa päivittäin. Vaihdoin pari kk sitten pörssisähköön ja yritän ajoittaa pesukoneitten pyörittämisen iltaan. Uunia käytän harvoin.

Vierailija
4/34 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraan mutta nyt kesäaikaan vähemmän. Nyt sähkölasku kuukaudelta 84 euroa ja ennen oli 230 euroa kun oli kiinteä sopimus.

Vierailija
5/34 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En seuraa pörssisähköä yhtään koska on kiinteä soppari 8snt/kwh.

Nyt kun olkiluoto 3 toimii niin sähkön hinta tippuu ja kiinteitä soppareita saa 2nt/kwh.

Vierailija
6/34 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku pesukone vie 1-2 kwh sähköä niin se on aika samantekevää (varsinkin nyt kun hinnat seilaa lähinnä 0-11snt

Mutta saunan lämmityksessä eroa tuleekin jo

Vierailija
7/34 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se ihanaa elämää seurata pörssisähköä? Eikö olisi paljon rennompaa elämää se että lämmittää saunan tai käyttää uunia pörssisähköstä välittämättä?

Vierailija
8/34 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraan. Sähkölaskumme pieneni hiukan kun perheemme alkoi käyttää sähköä fiksusti. Kolmio, kolme henkeä. Kotiäitinä ajoitan pyykit, mahdollisesti ruuanteon, lataukset etc aikaan jolloin sähkön hinta on matala.

Vierailija
9/34 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä seuraan päivittäin ja ajastan esim auton latauksen halvimmille tunneille yölle. Samaten käytän pesukoneita vain silloin kun on halpaa. Teen etätöitä kotona joten tämä on mahdollista.

Vierailija
10/34 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se ihanaa elämää seurata pörssisähköä? Eikö olisi paljon rennompaa elämää se että lämmittää saunan tai käyttää uunia pörssisähköstä välittämättä?

Ei sähkön hinnan seuraaminen ole minusta mitenkään erityisen rasittavaa ja stressaavaa eli en olisi yhtään rennompi vaikken sitä seuraisi. Sauna lämpenee puilla ja uunilla ei ole mitään väliä mutta huomioin asian talon lämmityksessä.

Vierailija
11/34 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkiluoto 3 toimii jo ja se tuottaa meille sähköä.

Sähköpula on ohi ja sähkön hinta tippuu alas.

Sähkön pitäisi kaiken järjen mukaan olla edullisempaa nyt kuin ennen sähkökriisiä koska nyt me olemme täyisin omavaraisia sähkön suhteen.

Vierailija
12/34 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä paljon hyötyä ole, kun meillä on taloyhtiökohtainen sähkösopimus. Siirtoineen ja energioineen se on ollut nyt ainakin kolmisen vuotta 43e/kk, sähkölämmitteinen rivarikaksio kyseessä.

Vierailija
13/34 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraan. Vaihdettiin huhtikuussa pörssisähköön. Sähkölämmitystalo ja maaliskuun lasku 500 euroa. No, nyt saatiin sähköhyvitystä ja huhtikuun lasku miinusmerkkinen.

Vierailija
14/34 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, käyttö maksaa minulla 15 €/2 kk, ihan sama. Siirto on meillä kallis 53 €/2 kk minulla.

Vierailija
15/34 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siitä paljon hyötyä ole, kun meillä on taloyhtiökohtainen sähkösopimus. Siirtoineen ja energioineen se on ollut nyt ainakin kolmisen vuotta 43e/kk, sähkölämmitteinen rivarikaksio kyseessä.

Teillähän on todella edullinen sähkö. Itselläni myös sähkölämmitteinen rivitalokaksio.

Talvisin sähkölasku 100-200 euroa kuukaudessa ja kesäisin max 50e kuukaudessa.

Toki itse en juurikaan sähköä säästä ja aika paljon saunon,otan kuumia suihkuja yms...

Vierailija
16/34 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tämä hinta on kiinteä, kulutatpa sähköä tai et.

T. Sama

Vierailija
17/34 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraan. Mulla on pörssisähkö ja aurinkopaneelit. Esim viime aikoina on ollut iltapäivällä tunteja jolloin sähkön hinta on ollut miinusmerkkinen. En todellakaan halua maksaa siitä että tuotan sähköä joten olen varmistanut että käytän itse kaiken tuottamani. Muutenkin ajastan veden lämmityksen ja muutakin lämmitystä niihin aikoihin kun paneelit tuottaa hyvin. Jos yö olisi halpa ja päivä kallista, silloin kannattaisi itse käyttää yöllä ja laittaa myyntiin kaikki mitä pystyy. Viime kesänä oli sellaista, nyt tänä keväänä ei vielä.

Vierailija
18/34 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksa. En tiedä edes mikä sähkösopimus meillä on. Kela maksaa sähköt, joten ihan sama.

Vierailija
19/34 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys! Nyt kun pörssisähkö on alle 10snt/kwh niin paljollako sähköyhtiöt ostaa aurinkopaneleilla tuotettua sähköä?

On siis enää kannattavaa ostaa ja asennuttaa paneleita katolle?

Vierailija
20/34 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykit pesen halpaan (tai miltei ilmaiseen) aikaan. Sauna samoin ja jos on kallista, ei mennä saunaan. Ei hankaloita elämäämme.

Talven lämmitin talon poikkeuksellisesti puulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme