Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juu tosiaan minun velvollisuuteni ei ole muokata itseäni, jotta muut eivät nälvisi kateuksissaan

Vierailija
11.05.2023 |

Jos rakastan shoppailua, rakastan shoppailua. Olen erittäin kaukana hamstraajasta enkä halua törsäillä typerästi, mutta jos tarvitsen asian x niin toki sen ostan. Hehkutan ostoksiani, koska ne ovat ihania ja koska olen tarvinnut niitä pitkään. Hehkutuksen aihe voi olla ripsari, kodinkone, vaate, kengät, mitä tahansa. Hehkutan vaikka sokolaatia, jos löydän uuden ihanan laadukkaan ja sopivan hintaisen. Ei ole minun ongelmani, että muut kiehuvat kateudesta tuollaisen takia.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateuden? - Oletko varma, ettei kyse ole enempi isommasta pienemmästä vaivautuneesta tunteesta?

Uskovainen mies

Minulle on myönnetty kateus.

Ap

'

Ja kerran myönnetty kateus koskee sitten kaikkia? Mikään listaamasi asia ei kyllä ylitä mitään kateuskynnystä, mutta todennäköisesti en minäkään jaksaisi sitä kuunnella kovin pitkään. Jos leivänpaahdin on kova juttu sulle, niin onneksi olkoon, mutta saisit hehkuttaa sitä jollekkin toiselle. 

Mikä hel.vetin leivänpaahdin?!?!!?

No, valitse ihan mikä kodinkone vaan mikä tuntuu hehkutuksen arvoiselta. Olisiko leipäkone parempi?

Onko sinulla jokin ongelma? Siis tuon sairaalloisen leipäpakkomielteesi lisäksi. Kai minä tunnistan kateelliset ihmiset, vaikka eivät sitä suoraan sanoisikaan.

Itse sä luettelit kodinkoneet hehkutuksen aiheeksi. Olisiko pesukone sitten sellainen? '

Sä "tunnistat" tai luulet tunnistavasi, koska se on mitä sä haet hehkutuksillasi. Mutta, älä sekoita totaalista evvk reaktiota kateuteen. Kukaan ei ole kateellinen mistään minkä voi hakea itse koska vaan kaupasta.

Juu, ties kuinka monennen kerran: minulle on myönnetty kateus. Meneekö jo jakeluun?

Tunnistan kateuden myös ihan piilov#ttuilusta, jota tekin täällä harrastatte.

Ha haaaaa ... eli mekin ollaan kateellisia sun leivönpaahtimesta tai sukpaapatukasta? Voi voi tyttö raukka.,

Oletko oikeasti noin tyhmä? Shoppailen kosmetiikkaa, kodinkoneita, huonekaluja, vaatteita yms.

Wau ja kukaan muu ei ei niitä sitten osta? 

Siis et edelleenkään ymmärrä ketjun pointtia?!?!? X"""""DDDDDDD

En. En ymmärrä miten joku voi olla kateellinen sellaisesta, jonka voi hakea itse kaupasta milloin vaan. Jos puhuisit jostain 100k€:n autosta, jonka joku mainitsi, niin asia olisi toinen. Mutta, että kateellinen ripsarista tai hameesta .... tai siitä kodinkoneesta? 

Huoh. En jaksa enää edes yrittää selittää, kun et vain tajua.

Vierailija
42/53 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateuden? - Oletko varma, ettei kyse ole enempi isommasta pienemmästä vaivautuneesta tunteesta?

Uskovainen mies

Minulle on myönnetty kateus.

Ap

'

Ja kerran myönnetty kateus koskee sitten kaikkia? Mikään listaamasi asia ei kyllä ylitä mitään kateuskynnystä, mutta todennäköisesti en minäkään jaksaisi sitä kuunnella kovin pitkään. Jos leivänpaahdin on kova juttu sulle, niin onneksi olkoon, mutta saisit hehkuttaa sitä jollekkin toiselle. 

Mikä hel.vetin leivänpaahdin?!?!!?

No, valitse ihan mikä kodinkone vaan mikä tuntuu hehkutuksen arvoiselta. Olisiko leipäkone parempi?

Onko sinulla jokin ongelma? Siis tuon sairaalloisen leipäpakkomielteesi lisäksi. Kai minä tunnistan kateelliset ihmiset, vaikka eivät sitä suoraan sanoisikaan.

Itse sä luettelit kodinkoneet hehkutuksen aiheeksi. Olisiko pesukone sitten sellainen? '

Sä "tunnistat" tai luulet tunnistavasi, koska se on mitä sä haet hehkutuksillasi. Mutta, älä sekoita totaalista evvk reaktiota kateuteen. Kukaan ei ole kateellinen mistään minkä voi hakea itse koska vaan kaupasta.

Juu, ties kuinka monennen kerran: minulle on myönnetty kateus. Meneekö jo jakeluun?

Tunnistan kateuden myös ihan piilov#ttuilusta, jota tekin täällä harrastatte.

Ha haaaaa ... eli mekin ollaan kateellisia sun leivönpaahtimesta tai sukpaapatukasta? Voi voi tyttö raukka.,

Oletko oikeasti noin tyhmä? Shoppailen kosmetiikkaa, kodinkoneita, huonekaluja, vaatteita yms.

Wau ja kukaan muu ei ei niitä sitten osta? 

Siis et edelleenkään ymmärrä ketjun pointtia?!?!? X"""""DDDDDDD

En. En ymmärrä miten joku voi olla kateellinen sellaisesta, jonka voi hakea itse kaupasta milloin vaan. Jos puhuisit jostain 100k€:n autosta, jonka joku mainitsi, niin asia olisi toinen. Mutta, että kateellinen ripsarista tai hameesta .... tai siitä kodinkoneesta? 

Huoh. En jaksa enää edes yrittää selittää, kun et vain tajua.

Hyvä, koska kyllästyin suhun jo näin virtuaalisesti. En voi edes ajatella mitä ajattelisin susta jos näkisin sua ihan livenä. 

Adios

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis elämäsi tärkein sisältö, josta saat iloa on ostella erinäisiä tavaroita, joista pidät ja jotka koet tarpeellisiksi. Haluat tätä iloa jakaa myös muille hehkuttamalla, jaat someenkin sitten varmaan näitä juttuja? Tai jossain töissä koko kahvitauon ajan puhut jostain uudesta leivänpaahtimesta hehkutellen?

Tämä voi olla sinun vaikea ymmärtää, mutta ymmärrän kyllä hyvin kuulijakuntaaa, jotka pitävät sinua raskaana ihmisenä. Yleensä nuo omg tää on ihana pitää hehkuttaa kaverille!! -fiilikset alkavat loppua aikuisena. Sitä hyvää fiilistä voi kokea eri asioista, vaikka ripsaristakin sitten, mutta jos ne ovat tärkein puheenaihe, niin se on muille aika raskasta ja yksitoikkoista, ehkä jopa jonkin mielestä ärsyttävän materialistista kuunneltavaa. Jos mulle kertoisit, niin hymyilisin kyllä varmasti ja ihan ystävällisesti kuuntelisin, mutta en pitäisi sinua ihan aikuisen kirjoissa olevana enkä sellaisena ihmisenä, johon haluaisin erityisemmin tutustua. Jos olisit ihan reilusti poikkeava, niin kestäisin paremmin, mutta jos olet sinällään normaali jonka elämä vain pyörii omien nautintojen ja hankintojen ympärillä, niin enpä minäkään pakollista enempää sinua jaksaisi.

Se ei ole kateutta, se on ärtymystä ja myös sääliäkin.

Mä luulen että tuo ap ei paljon välitä sun ärtymyksistä tai säälistä.

En ole ap enkä ap: n tapainen eli en hehkuta ostoksista netissä tai tosielämässäkään, mutta jonkinlainen ostos ja kulutusfani olen joten voin samaistua johonkin. Sinä puolestaan kuulostat varsin ikävältä nipottaja ihmiseltä, jolla on jokin asennevamma materiasta pitäviä ihmisiä kohtaan ja taidat olla niitä "askeettisen" kulutuksen puolustajia tyyliin, ensin säästäminen ja sitten katsotaan onko muuhunkin rahaa kun punalaputettuihin tuotteisiin.

En yhtään ihmettele että jos olet jopa niin sairas että olisit vahingoniloinen jos jotain materialistista ihmistä kohtaisi jokin onnettomuus tai epäonni. Sinun tapaisesi edetään hyvinkin.

Sitten paasaat asioita joihin et edes itse usko eli "ei ihminen paljon mitään tarvitse" ystäviä ja valoja vaan.

Mutta, moni ei tajua sitä, että ei raha tai materia poissulje sitä, että muut asiat eivät merkitsisi mitään.

Tiedän niinkin hullun jutun tapahtuneen jossain, että kun jotain otti päähän jonkun tyypin materialisrisuus ja pieni törsäys hänen elämäänsä alettiin sabotoida todella törkeästi,jopa rikoksilla monilla elämänalueilla, kuten työ, talous, terveys ja ihmissuhteet. "Niin että eiköhän ala arvostamaan muitakin asioita" SAIRASTA JA KUVOTTAVAA.

Vierailija
44/53 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis elämäsi tärkein sisältö, josta saat iloa on ostella erinäisiä tavaroita, joista pidät ja jotka koet tarpeellisiksi. Haluat tätä iloa jakaa myös muille hehkuttamalla, jaat someenkin sitten varmaan näitä juttuja? Tai jossain töissä koko kahvitauon ajan puhut jostain uudesta leivänpaahtimesta hehkutellen?

Tämä voi olla sinun vaikea ymmärtää, mutta ymmärrän kyllä hyvin kuulijakuntaaa, jotka pitävät sinua raskaana ihmisenä. Yleensä nuo omg tää on ihana pitää hehkuttaa kaverille!! -fiilikset alkavat loppua aikuisena. Sitä hyvää fiilistä voi kokea eri asioista, vaikka ripsaristakin sitten, mutta jos ne ovat tärkein puheenaihe, niin se on muille aika raskasta ja yksitoikkoista, ehkä jopa jonkin mielestä ärsyttävän materialistista kuunneltavaa. Jos mulle kertoisit, niin hymyilisin kyllä varmasti ja ihan ystävällisesti kuuntelisin, mutta en pitäisi sinua ihan aikuisen kirjoissa olevana enkä sellaisena ihmisenä, johon haluaisin erityisemmin tutustua. Jos olisit ihan reilusti poikkeava, niin kestäisin paremmin, mutta jos olet sinällään normaali jonka elämä vain pyörii omien nautintojen ja hankintojen ympärillä, niin enpä minäkään pakollista enempää sinua jaksaisi.

En ole ap enkä ap: n tapainen eli en hehkuta ostoksista netissä tai tosielämässäkään, mutta jonkinlainen ostos ja kulutusfani olen joten voin samaistua johonkin. Sinä puolestaan kuulostat varsin ikävältä nipottaja ihmiseltä, jolla on jokin asennevamma materiasta pitäviä ihmisiä kohtaan ja taidat olla niitä "askeettisen" kulutuksen puolustajia tyyliin, ensin säästäminen ja sitten katsotaan onko muuhunkin rahaa kun punalaputettuihin tuotteisiin.

En yhtään ihmettele että jos olet jopa niin sairas että olisit vahingoniloinen jos jotain materialistista ihmistä kohtaisi jokin onnettomuus tai epäonni. Sinun tapaisesi edetään hyvinkin.

Sitten paasaat asioita joihin et edes itse usko eli "ei ihminen paljon mitään tarvitse" ystäviä ja valoja vaan.

Mutta, moni ei tajua sitä, että ei raha tai materia poissulje sitä, että muut asiat eivät merkitsisi mitään.

Tiedän niinkin hullun jutun tapahtuneen jossain, että kun jotain otti päähän jonkun tyypin materialisrisuus ja pieni törsäys hänen elämäänsä alettiin sabotoida todella törkeästi,jopa rikoksilla monilla elämänalueilla, kuten työ, talous, terveys ja ihmissuhteet. "Niin että eiköhän ala arvostamaan muitakin asioita" SAIRASTA JA KUVOTTAVAA.

Onko sulla suokurppa tissit, tussu ja perse vielä kunnossa?

Vierailija
45/53 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voisi käydä ostamassa itselleen ihmissuhteen. Ai ei onnistu. Harmi.

Vierailija
46/53 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, sairasta ja kuvottavaa. Itse vaan pyrkisin välttelemään AP:ta niin paljon kuin mahdollista. Sukulaiset annetaan, mutta onneksi ystävät ja ihmiset joiden kanssa on vapaa-ajalla tekemisissä saa ainakin vielä itse valita.

Vierailija
47/53 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kiusallista, kun ihmiset jankkaavat rahoistani ja utelevat. En tee mitään numeroa, mutta kun aina jonkun on pakko aloittaa se sama kaava enkä kehtaa sanoa, että vıtțuaķo se sinulle kuuluu.

En tunne ketään, joka jotain jankkaisi/ utelisi jonkun toisen rahoista. Ei ole tapana, eikä ketään kiinnosta. Tietty, jos suureen ääneen alati hehkuttelee hankintojaan...silloin vaan naureskellaan.

Vierailija
48/53 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kotiarestissa muiden (viranomaisten) aiheuttaman kosmeettisen haitan takia. Jossain pystynyt käymään, kuten ruokakaupoissa ja kerran vaateostoksilla lapselle ja kerran ravintolassa. Muutama viikko ollut ikävää kosmeettista (No oikeesti ei pelkästään kosmeettista)vaivaa silmässä.

Onko kysyttävää?

Vierailija
49/53 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP kuvittelee tuon muiden kateuden, se on ainoa hänen elämäänsä kantava asia.

Vierailija
50/53 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä kohdassa sanoin jotain siitä, että shoppailu on elämäni tärkein asia? X""""DDDDD Miksi jankkaat jostain hel.vetin leivänpaahtimesta?? Miksi on niin vaikeaa ymmärtää, että shoppailu on yksi asioista, joita rakastan?

Shoppaile pikkuinen sydämesi kyllyydestä, mutta älä rasita muita hehkuttamalla hankinnoistasi. Voin sanoa vinosti hymyillen, että olen sulle niin niin kade........

Vierailija
51/53 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole muille kateellinen,rahaa ja materiaa on. En vain pidä typeristä ihmisistä.

Vierailija
52/53 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosi sitten ostin sohvan, hetki sitten ostin kengät, paljon erilaista kosmetiikkaa, housut, hupparin, ison kodinkoneen.

Mä ostin em. lisäksi huvilan ja veneen.

Vierailija
53/53 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole muille kateellinen,rahaa ja materiaa on. En vain pidä typeristä ihmisistä.

Miten voi tunnistaa toisten kateuden, jollei itse tiedä mitä kateus on?