Äitienpäivä ja ihmiset jotka ei vietä äitienpäivää
Itse vietän äitienpäivää vaikka omia lapsia ei vielä olekaan, odotan esikoista. Juhlin siis kuitenkin äitiäni ja mummoani, mutta ehkä myös vähän itseäni.
Jouduin kieltäytymään eräästä sunnuntaisesta menosta yhden kaverin kanssa, koska silloin tosiaan on äitienpäivä. Tämä kaveri suuttui ja alkoi lapselliseksi. Sanoi ivailemalla asioita tyyliin, niin sä juhlit tietysti sitä äitiäsi, ethän sä mitään muuta voi tehdä. Hän oli myös kirjoittdnut asiasta valituspostauksen someen, missä ihnetteli miten joku voi hylätä kaverin viettääkseen äitienpäivää. Mitä ilmeisimmin tarkoitti minua. Tämän kaverin äiti on kuollut ja hän ei käsittääkseni vietä äitienpäivää mitenkään. Minusta on silti aika kohtuutonta suuttua muille siitä, että nämä viettävät. Siis vai olenko minä kohtuuton, kun haluan viettää äitienpäivää?
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Jos anna paljaalla panna..saanko joskus äitienpäivä kortin?
Joo ja aamiaiskaljat vuoteeseen!!!
Johanna Tukiainen täällä moi!
Oikein ihanaa äitienpäivää meille äideille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En itse vietä äitienpäivää, olen neljän aikuisen lapsen äiti. Minusta se on vaivaannuttava ja teennäinen juhla. Itse olen lapseni halunnut, ei tarvitse sen takia minua kiitellä. Äitienpäivässä oli jotain pointtia silloin, kun ei ollut ehkäisyvälineitä. Monet naiset saivat liikaa lapsia ja heitä piti jotenkin hyvitellä. :)
Minä kiitän lapsiani, että saan olla heidän äiti.
Tuokaa tälle marttyyrille kruunu!
En ole marttyyri. Minulla on kivat lapset.
Minulla taas ei ole isää, vaan isäni kuoli erittäin traagisesti kun olin 7-vuotias.
En keksi mitään syytä, miksi kenenkään pitäisi jättää viettämättä isänpäiväänsä sen vuoksi että lähtisi minun kanssani vaikka kiipeilemään isänpäivänä.
Äitienpäivä on myös äitien muistopäivä. Kaveri voisi siis aivan hyvin juhlia omaa äitiään.
Vain totaalinen tampio loukkaantuu siitä jos joku mieluummin viettää äitienpäivää äitinsä kanssa kuin tekee kaverin kanssa jotain muuta. Kavereita voi nähdä kaikkina muina päivinä.
Kyllähän se loukkaa kun ihmiset hehkuttaa miten ihana äitienpäivä heillä on.
Vierailija kirjoitti:
Miten?
Itsekin yleensä laitan jonkun vanhan kuvan ja hehkutan ihanaa äitienpäivää.
Ihan yhtä hyvin ne äidittömätkin voi viettää äitienpäivää. Asennekysymys.
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla se loukkaa ja ketä?
Ei muiden juhliminen ole mitenkään pois sinulta.
Jollain on punainen tukka , jollain ei, jollain on lapsia, jollain ei, joku on musikaalinen , joku ei kukaan ei ole toistaan parempi tai huonompi. Kaikilla on äiti , tai on ollut ,
Hirveä öyhötys aina näiden muka-juhlien ympärillä. Ja helvetin moinen taivastelu, jos joku ei vietäkään jotain äitienpäiviä ja ystävänpäiviä ja muuta hölynpölyä. Eikä tule mieleen, että esim. äidin menettäneelle voi olla kipeäkin paikka, kun yksi hehkuttaa äitiään ja äitienpäiväänsä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan yhtä hyvin ne äidittömätkin voi viettää äitienpäivää. Asennekysymys.
Miksi pitäisi viettää päivää, jolla ei itselle ole merkitystä? Mielestäni vaati enemmän asennemuutosta se, että tajuttaisiin, ettei kaikki vietä samoja juhlia kuin sinä.
Mielestäni olen äitiyteni suorittanut niin ala-arvoisesti, että sen juhliminen olisi noloa. Mutta jos lapsi haluaa niin meillä on "kaikki päivät on hyvä tekosyy syödä kakkua" päivä.
Vierailija kirjoitti:
Hirveä öyhötys aina näiden muka-juhlien ympärillä. Ja helvetin moinen taivastelu, jos joku ei vietäkään jotain äitienpäiviä ja ystävänpäiviä ja muuta hölynpölyä. Eikä tule mieleen, että esim. äidin menettäneelle voi olla kipeäkin paikka, kun yksi hehkuttaa äitiään ja äitienpäiväänsä.
Luitko edes aloitusta?
Kukaan ei pakota viettämään äitienpäivää. Mutta turhaa ihmetellä ja kiukutella, kun muut viettää sitä äitiensä kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Älä ole jatkuvasti somessa kun ei kanttisi kestä. Hae vaikka psykiatrilta apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luitko edes aloitusta?
Kukaan ei pakota viettämään äitienpäivää. Mutta turhaa ihmetellä ja kiukutella, kun muut viettää sitä äitiensä kanssa.
Luin kyllä. Ja eniten mielen pahoittatte te, jotka vietätte pyhää äitienpäiväänne. Nytkin sinä vedit herneen nenään kun kritisoin äitienpäivähehkutusta ja onnistuit vieläpä kääntämään asian niin päin, että on minun syyni, jos kaikki eivät vietä äitienpäivää. Juuri tuollaisia te juhlapäiväöyhöt olette. Aina syyttämässä niitä ,jotka eivät yhdy teidän juhlintaanne. Ei käy edes mielessä, että se sinun hehkutuksesi voi olla jollekin oikeasti satuttava asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä ole jatkuvasti somessa kun ei kanttisi kestä. Hae vaikka psykiatrilta apua.
Älä ole somessa, jos et kestä sitä, että ihmiset kertovat myös ikävistä tunteistaan, joita juhlapyhiin liittyy. Tuollainen syyllistäminen ei ainakaan helpota asiaa. Eikä psykiatri ole mikään taikuri, joka pystyy poistamaan ikävät tunteet ja tekemään maailmasta hattaraa ja yksisarvisia.
Vierailija kirjoitti:
Äitienpäivä on kyllä ihan kansainvälinen ja yleinen juhla.
Tietenkään äitienpäivää ei ole mikään pakko viettää jos ei halua. Mutta samalla on ihan turhaa pahoittaa mieltään, jos joku viettää äitienpäivää eikä sen vuoksi pääse johonkin kyseisenä päivänä. Kyllä äitienpäivää saa hehkuttaakin, jos haluaa. Se muiden äitienpäiväilo ei ole mitenkään pois niiltä ketkä ei vietä äitienpäivää.
Tuokaa tälle marttyyrille kruunu!