Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käärijän Euroviisujen semifinaali ei ollut laulun osalta ihan nappisuoritus

Vierailija
10.05.2023 |

Käärijän Euroviisujen semifinaali ei ollut laulun osalta ihan nappisuoritus

Joutui eilisen perusteella oikein jännäämään että pääseekö finaaliin. Videon ja UMK-vedon perusteella voittaisi finaalin heittämällä, eilisellä esityksellä ei tosiaan. Jotain on nyt tehtävä.

Ääni petti aina välillä, johtuiko liiasta hyppelystä ja juoksemisesta, kunto loppui kesken kun on kavereiden kanssa juhlittu.

Yksi hyvä juttu oli keksitty tosin esitykseen lisää, se laatikon päällä ollessa heijastuva suuri varjo ja se varjon suusta tuleva pitkä kieli. Ja Euroviisulava valoineen ja väreineen oli hyvät.

Käärijä oli muutenkin siinä jokusen semifinalistin haastattelussa kesken skapan jotenkin todella epävarman ja jäykän oloinen, jännittikö ja jäätyi, vai onko kipeenä?

Aiemmin Suomen UMK ja suorat TV-keikat sekä haastattelut menneet ihan kympisti, ja se virallinen videokin on ihan nappi, toivottavasti finaalissa ääni on vahvempi ja varmempi 👍👑

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua, miten alas on vajottu, junttiwhitetrashohjelmat kiinnostaa enemmän kuin se kuinka paljon elämä tulee kurjemmaksi uuden hallituksen myötä+sodan uhka, mutta juntteja ei kiinnosta laittaa maanpettureita vastuuseen vaan katsoa whitetrashjunttiohjelmaa.

Nämä asiat ei millään tavalla sulje toisiaan pois. Voi olla kiinnostunut molemmista, ainakin normaaliälyiset pystyy keskittymään kahteen tai useampaan asiaan.

Vierailija
22/36 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi vähän jännittää, ääni väpätti.

Suuri täysi areena ja suoraa lähetystä seuraa 160-200 miljoonaa ihmistä. Toivottavasti Käärijä finaalissa täydessä iskussa ja ääni hieman vahvempi ja äijä vieläkin energisempi niin 12 pistettä 😁👌

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää mikä tilanne!

Hyvin se meni : )

Vierailija
24/36 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka Käärijä sanoi ettei jännitä esitystä, hän on kuitenkin tottunut esiintymään pienissä ympyröissä.

Epäilen, että yleisön määrä ja huuto sai pienen paniikin aikaan. Mutta hyvin se silti meni, vaikka paremminkin olisi voinut mennä.

Vierailija
25/36 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on juuri se pointti! Yleisö janosi Käärijä-esitystä mutta sellaista he eivät saaneet.

Tosi ikävää jos on kipeänä ja muuten voimat veks, mutta fakta on se että tuo esitys ei ollut sitä mihin on häneltä totuttu ja mitä hehkutetaan. Nimenomaan se asenne, älytön energia ja itseironia puuttui, juuri se hauskuuden ja luovuuden cocktail jota yleisö häneltä haluaa nähdä. Jos tuollaisen överin esityksen vetää laimeasti, koko jutulta putoaa pohja eikä vaikutus ole samanlainen eikä millään tavalla "shokeeraava".

Silloin voi voitto mennä sivu suun ja kisan voittaa joku sellainen joka oikeasti osaa laulaa. Tähän mennessä ollaan menty huomioarvolla mutta kuinka pitkälle se lopulta riittää? Finaaliin mentiin videoesitysten perusteella mutta lässy ja ponneton liveveto ei riitä voittoon asti.

Vierailija
26/36 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastin UMK-versiossa esityksen hullua ja intensiivistä tunnelmaa sekä laulajan teräviä liikkeitä. Oli nyt jotenkin ponneton ja hengästyneen oloinen. Naurettavaa kyllä, mutta en meinannut saada edes yöllä unta, kun olin odottanut niin kauan euroviisuja. Toivottavasti saa rentouduttua lauantaihin mennessä. Yleensähän niitä keitä ei etukäteen jännitä lainkaan, jännittää pahiten itse tilanteessa.

Vierailija
27/36 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Finaalissa puolet äänistä raadilta, ja ne katsoo tarkemmin teknistä puolta.

Onko noin?

Mä olin aikaisemmin kuullut, että se on 25%

Sitten käänsin euroviisusivuilta tämän:

Osallistumattomien maiden äänet yhdistetään pistesarjaksi, jolla on sama painoarvo kuin yhdellä osallistuvalla maalla sekä semifinaalissa että suuressa finaalissa.

Tämä vaikuttaa tuomaristopisteiden ja julkisten pisteiden väliseen 50/50-prosenttiseen tasapainoon marginaalisesti, mikä antaa suurelle yleisölle hieman enemmän vaikutusta lopputulokseen - noin 50,6%.

Vierailija
28/36 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakastin UMK-versiossa esityksen hullua ja intensiivistä tunnelmaa sekä laulajan teräviä liikkeitä. Oli nyt jotenkin ponneton ja hengästyneen oloinen. Naurettavaa kyllä, mutta en meinannut saada edes yöllä unta, kun olin odottanut niin kauan euroviisuja. Toivottavasti saa rentouduttua lauantaihin mennessä. Yleensähän niitä keitä ei etukäteen jännitä lainkaan, jännittää pahiten itse tilanteessa.

Mä näin jo siitä hankalasta laatikon auki hakkaamisesta että se jotenkin sotkin hänen ajatuksensa. Ja seuraavaksi piti varmaan jo stressata, että yy-kaa-koo, nyt mä lähen juoksee, neljä-vii, nyt ylös laatikon päällee, kuu-sei, kieli ulos.... ihan hirveän tyhmä koreografia jollekin, jonka pitäisi antaa energiaa ja laulaa. Miten, kun joutuu koko ajan miettimään, onko oikeassa kohdassa koreografiaa ja mitä jos ei ehdi seuraavaan ajoissa tai kompastuu? Kaikki toi funtsiminen oli poissa esityksestä.

Syytän koreografia.

Vierailija
29/36 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisimmässä videopäivityksessä Käärijä näytti väsyneeltä ja ääni kuulosti olevan vielä painoksissa. Toivottavasti saa muutaman päivän levättyä ja paranneltua äänen kuntoon, niin että on taas tikissä lauantaina.

Vierailija
30/36 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norjan laulajalla oli samoja ongelmia, toiset taas pärjäsivät sen suhteen hyvin, kuten Loreen.

Vaikea tietää voiko tekniset ongelmat vaikuttaa niin paljon, vai iskikö ramppikuume kesken kaiken.

Naamasta näki, että Käärijää otti päähän.

Vierailija
31/36 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä ihmettä nyt taas, mammat?!

Eka kertaa näin eilen esityksen ja ihan huikea!

Tänään katsonut youtubesta tallennetta moneen kertaan ja fiilistellyt mukana.

Vierailija
32/36 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jännitin, miten hän selviää sieltä ylhäältä kunnialla alas. Harmittikohan tanssijoita, kun heidän ennen niin näyttävä osuutensa oli supistunut kovasti. Miksiköhän koko loistavasti toiminut esitys muutettiin?

Vierailija
33/36 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä ihmettä nyt taas, mammat?!

Eka kertaa näin eilen esityksen ja ihan huikea!

Tänään katsonut youtubesta tallennetta moneen kertaan ja fiilistellyt mukana.

Sitä nyt taas, että hän lauloi monta kertaa nuotin vierestä. Ehkä kaikilla ei ole sävelkorva tarpeeksi viritettynä erottamaan virheet, mutta viisujen juryllä taatusti on. Saattaa kärsiä pistelaskuvaiheessa, jos laulu ei parane.

Vierailija
34/36 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, katsoin esityksen just uudestaan youtubesta ja kyllä, ääni oli aika painuksissa. Harmi! Toivottavasti lauantaina sujuu paremmin.

Vierailija
35/36 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä,että mitä ihmeellistä on siinä Loreenin kappaleessa. Kyllä Käärijän kappale jää enemmän mieleen kun Loreenin Tattoo kappale. Toivottavasti raati tajuaa,että miten mahtava kappale Suomella on. Suomi ansaitsee ehdottomasti euroviisuvoiton.

Vierailija
36/36 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä,että mitä ihmeellistä on siinä Loreenin kappaleessa. Kyllä Käärijän kappale jää enemmän mieleen kun Loreenin Tattoo kappale. Toivottavasti raati tajuaa,että miten mahtava kappale Suomella on. Suomi ansaitsee ehdottomasti euroviisuvoiton.

Ruotsi osaa aina markkinoida edustajaansa paremmin. Ruotsi vaan tekee noita markkinonti kikkoja ja ne saa näyttämään Ruotsin lähes joka vuosi niin paljon muita paremmalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi