Kumpi voileipäkakku yo-juhliin mieluummin: lohi- vai kinkkuvoileipäkakku?
Itse söisin mieluummin lohta mutta mietin että onko kinkku kuitenkin tavallisempi vaihtoehto?
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
https://yhteishyva.fi/reseptit/kasvisvoileipakakku/recipe-22315
Vuohenjuustoa, punajuurta ja avokadoa.. Hyi helvata mikä törähdys.
Pitopalvelussa muutaman vuoden työskennelleenä sanoisin, että lohikakku.
Kinkkukakut jää aina pyörmään. Sitä alkaa mennä vasta, kun kaikki muu on mennyt.
Riippuu tietty paljonko vieraita kutsutaan, mutta yksi kakku ei riitä, vaikka rinnalla olisi vaikka mitä.
Ei kumpaakaan! Raikkaita voileipiä pitää juhlissa olla! Ovat jotenkin arvokkaampia.
Ihmiset maistelevat jokaista laatua, jos kala- ja kinkkuvoileipäkakku pöydässä, moni ottaa molempia ja kakut loppuvat kesken. Samoin kannattaa laittaa vain yksi makea kakku kerrallaan tarjolle.
Vierailija kirjoitti:
Molemmat.
Ap ei varmaan olisi tuota itse keksinyt.
Jos joku kysyy kumpaa voileipäkakkua, niin aika turha vastailla "molemmat" tai "ei voileipäkakkua, vaan piirakka" tms.
Ihme jengiä.
Suosittelen näkkileipäkakkua. On ihan uusin trendi, ja on muuten todella hyvän makuinen.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen näkkileipäkakkua. On ihan uusin trendi, ja on muuten todella hyvän makuinen.
Ja siihen ei tarvitse täytteeksi kuin Keiju levitettä.
Suosittelen: Saaristolainen voileipäkakku, Valion resepti. Tai Kinuskikissan hyydytetty porovoileipäkakku
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Molemmat.
Ap ei varmaan olisi tuota itse keksinyt.
Jos joku kysyy kumpaa voileipäkakkua, niin aika turha vastailla "molemmat" tai "ei voileipäkakkua, vaan piirakka" tms.
Ihme jengiä.
Jep. Ihme tyyppi olet. Et edes kysy mitään, mutta oletat että sulle vastataan ja että sun vinkumisella on kellekään merkitystä. Tee oma ketju 😂
Ei onnistu joko tai. Molemmat, ja vegekakku myös. Ja gluteeniton, munaton, maidoton jne.
Minä olen sinä tehnyt ne itse juhliin.
Kinkku-lohi-ja metvurstivoileipäkakut.
Edullista ja maistuvat kaikille.
Myös heille jotka ei noita syö olen tarjonnut karjalanpiirakoita, munavoita. Kuten myös leiponut kasvis piirakan.
Niin ja olen tietenkin leiponut itse myös täytekakut.
Ei ole vaikeaa, jos osaa lukea keuttokirjoista ohjeet.
Vierailija kirjoitti:
Nw maksavat 30 hengen kakkuina yli 100 euroa kappale eli en voi ostaa jokaista lajia.
Ap
Osta kaksi 15 - 20 hengen kakkua, sillähän pääset ongelmasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkät voileivät on siistejä syödä ja juhlallisemman näköisiä kuin majoneesia pursuava leipäkakku!
Eivät ole. Jokainen voi helposti syödä voileipiä kotonaan, mutta voileipäkakkua tulee syötyä lähinnä juhlissa, koska se on joko työläs tehdä tai kallis ostaa. Eikä se nyt mikään huono asia ole, jos ruuan voi syödä lautaselta haarukalla. Päinvastoin sormilla syötävät ruuat eivät ole niitä kaikkein juhlavampia, vaan täysin alkupaloja.
Minä väitän kyllä, että tanskalainen voileipäpöytä hakkaa voileipäkakut mennen tullen.
Lohi. Ota lohimousse-kakku. Se on superhyvää. Tosin muista, että kalatuotteet pitää säilyttää TODELLA kylmässä. Jos tyyliin perjantaina haet lohikakkusi jostain leipomosta, niin laskisin kyllä jääkaapin lämpötilan 2-3 -asteeseen ihan varoiksi, vaikka on vaan päivän siellä jääkaapissa.
Mieti onko vieraissa enemmän kalan- vai lihansyöjiä. Anopin syntymäpäiville otettiin vain lohivoileipäkakkuja, koska tiedettiin useimpien vieraiden pitävän kalasta. Majoneesinjankkaajien kannattaa tulla 80-luvulta nykypäivään. Ei kukaan nykyaikainen voileipäkakuntekijä käytä majoneesia vaan tuorejuustoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kala-allergikot ei voi syödä lohiversiota ja kasvissyöjät eivät kinkkua eikä lohta. Kasvisversio kävisi kaikille, paitsi ehkä vegaaneille, aineosista riippuen.
Ei ole helppoa olla kutsujen emäntä nykyään.Gluteenitonta olla pitää.
Eikä pidä, miksi 95 % pitäisi kärsiä jonkun gluteenittoman takia. Erikseen voi laittaa pienen kakun, tortun tai voileivät gluteiinitonta
Eivät ole. Jokainen voi helposti syödä voileipiä kotonaan, mutta voileipäkakkua tulee syötyä lähinnä juhlissa, koska se on joko työläs tehdä tai kallis ostaa. Eikä se nyt mikään huono asia ole, jos ruuan voi syödä lautaselta haarukalla. Päinvastoin sormilla syötävät ruuat eivät ole niitä kaikkein juhlavampia, vaan täysin alkupaloja.