Kumpi voileipäkakku yo-juhliin mieluummin: lohi- vai kinkkuvoileipäkakku?
Itse söisin mieluummin lohta mutta mietin että onko kinkku kuitenkin tavallisempi vaihtoehto?
Kommentit (84)
Ei kumpikaan, vaan raikkaita voileipiä..
Pistä puoleksi (puolet lohta ja toiset puolet kinkkua) tilaus. Sitten saavat syödä niistä miten ehtivät. Näin tehtiin meilläkin ja kummastakin otin palasen ja hyvää oli.
Vierailija kirjoitti:
Lohi ja poro.
poro on tosi kallista ja monelle todella outoa, ainakin meille eteläsuomalaisille.
Itse en pysty syömään poroa, eivätkä lapsetkaan suostuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nw maksavat 30 hengen kakkuina yli 100 euroa kappale eli en voi ostaa jokaista lajia.
ApEt tarvitse kahta 30 hengen kakkua vaan riittää esim 2 30 hengen kakkua. Ei ihmiset syö tuplamäärän. Sitäpaitsi voileipäkakku on helppo tehdä itse ja selviät paljon halvemmalla niin.
Tarkoitettiinko tässä, että kakut ovat erilaiset. Jos on kahdenlaista voileipäkakkua, vieraat ottavat kyllä molempia.
Miksi aina sitä iänikuista voileipäkakkua 🤮
Vierailija kirjoitti:
Lohivoileipäkakku ja kinkkupiirakka
lohipiirkka ja kinkkuvoilepäkakku
Kinkkuvoileipäkakku ja kasvispiirakka.
Eikö tapana ole tehdä molemmat? Niin ainakin meillä, ja omassa tuttavapiirissä. Mutta ei mulla ainakaan mene 100e/ kakku, vaikka isot kakut aina teenkin. Lisäksi oman kokemuksen mukaan ihmiset todellakin ottaa molempia, ja jotkut aika reilulla kädellä, joten en laskisi sen varaan että jokainen ottaa pienen palan ja vaan yhtä kakkua. Teen aina kaksi reilun kokoista kakkua, ja jotain aina jääkin, mutta ne loput syödään sitten myöhemmin itse.
Kinkku (toki riippuu tyypistä) säilyy paremmin, mutta maun kannalta lohivoileipäkakku on parempi.
Lisäksi kun nykyään on niin paljon näitä "ei sitä ja tätä" ihmisiä, niin on vain todennäköisempää, että kalapohjainen tarjoilu sopii useammalle vieraalle kuin punaista lihaa sisältävä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tapana ole tehdä molemmat? Niin ainakin meillä, ja omassa tuttavapiirissä. Mutta ei mulla ainakaan mene 100e/ kakku, vaikka isot kakut aina teenkin. Lisäksi oman kokemuksen mukaan ihmiset todellakin ottaa molempia, ja jotkut aika reilulla kädellä, joten en laskisi sen varaan että jokainen ottaa pienen palan ja vaan yhtä kakkua. Teen aina kaksi reilun kokoista kakkua, ja jotain aina jääkin, mutta ne loput syödään sitten myöhemmin itse.
En usko, että ap olisi tehnyt koko ketjua, jos olisi vaihtoehtona tarjota molemmat. Joskus ei riitä aika, budjetti tai viitsiminen.
Jos on varaa vain yhteen, tekisin/tilaisin kinkkuversion. Paitsi jos tiedät, ettei vieraiden joukossa ole kala-allergikkoja. Siinä tapauksessa lohi.
Kasvissyöjiä ja muita itse dieettinsä valinneita tai nirsoja ei tarvitse huomioida tarjoilussa. He ottavat pöydästä sitä, mikä ruokavalioonsa sopii. Allergiset ja sairauden takia rajoitteiset ovat ainoita, joiden tarpeet tarvitsee ottaa huomioon, koska he eivät ole tilaansa itse valinneet.
Jos on kahdenlaista voileipäkakkua, sitä otetaan tuplamäärä. Kokemukseni mukaan lohi on paljon suositumpi kuin kinkku. Ja kokemusta on myös siitä, että jos tilataan 30 henkilön kakku ja oletetaan, että se riittää 30 henkilölle, niin kesken loppuu. Olen ollut ylioppilasjuhlissa, jossa ylioppilaan perheestä on joku hätyytetty ostamaan kaupasta voileipäkakkua, kun se tilattu loppui kesken.
Itse olen ratkaissut asian jo useammissa yo-juhlissa tekemällä itse. Todella paljon halvemmalla saa aikaan todella paljon enemmän, niin paljon, että ei lopu kesken kakku eikä rahat.
Olen myös tehnyt nykyisin ainoastaan kasvivoileipäkakkua, sillä moni tuntuu nykyisin pitävän siitä enemmän, ja se käy niin monelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lohi ja poro.
poro on tosi kallista ja monelle todella outoa, ainakin meille eteläsuomalaisille.
Itse en pysty syömään poroa, eivätkä lapsetkaan suostuisi.
Erikoinen mielipide. En ole koskaan kuullut, että etelässä poro olisi jotenkin outo ainesosa etenkään tarjoilupöydässä. Olen järjestänyt tapahtumia, eikä siitä ole tullut koskaan kommenttia suomalaisilta. Ulkomaalaisilta kylläkin.
Vierailija kirjoitti:
Nw maksavat 30 hengen kakkuina yli 100 euroa kappale eli en voi ostaa jokaista lajia.
Ap
Tee itse, helppoja, toki vie aikaa.
Tekisin lohesta. Ja jos on kala-allergikko kutsutuissa niin myös kasvisversion.
Vierailija kirjoitti:
Miksi aina sitä iänikuista voileipäkakkua 🤮
Tietysti. Minusta se on ihan huippuhyvää. Mutta eihän se nyt ainoa tarjottava ole koskaan, joten varmasti jotain sinuakin miellyttävää löytyy.
Eikö kukaan teistä tee kalavoileipäkakkua makrillista? Minusta se on todella hyvä. Ehkä jopa parempi kuin lohi.
Ei kumpikaan. Ällöttäviä ja vanhanaikaisia.
Pelkät voileivät on siistejä syödä ja juhlallisemman näköisiä kuin majoneesia pursuava leipäkakku!
Riisikakut ilman mitään päällisiä, on kaikista turvallisin tarjottava, ja vesi juomaksi.