Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voi ilmaista työkaverille, että ei halua kuulla hänen aiheettomia huomautuksiaan?

Vierailija
10.05.2023 |

Saattaa esim. yhtäkkiä (asiakaspalvelussa) sanoa, että "sä sanoit tuon (sanoo sanomani sanan) kauhean (venyttää malliksi) vaikeasti (tavaa sanan hitaasti) artikuloiden" heko heko, asiakkaalle.
En nyt muista muita vastaavia kommentteja, mutta saattaa yhtäkkiä alkaa arvostella tuon tasoisista asioista, ja siis sanoin kyseisen sanan TÄYSIN normaalisti, eikä minulla ole mitään puhevikaa tai puheongelmia, joihin huomauttelu edes voisi liittyä.
Jos sanoo noita minulle vielä kahdestaan, niin annan mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, mutta tänään sanoi kolmannen työkaverin kuullen noin, ihan vain yhtäkkiä.
Mielestäni kyseinen kommentointi on täysin asiatonta ja haluaisin, että hän pitäisi seurassani ihan vaan vaikka koko turpansa tukossa.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun työkaveri on typerys. Lapsellinen, töykeä, omahyväinen ja nauttii toisen alistamisesta ja nöyryyttämisestä. Siviilissä tuollaiseen henkilöön olisi helpompi ottaa etäisyyttä, mutta töissä se on valitettavasti vaikeaa.

Tuo puhetyylistä kuittailu on itseasiassa aika yleistä. Tietyntyyppiset ihmiset harrastavat tuota saadakseen toiselle epävarman ja hämmentyneen olon. Niille ei kannata tiuskaista takaisin, koska saavat siitä vain polttoainetta, kun ovat saaneet toisen reagoimaan. Takaisin tulisi todennäköisesti ivallisen omahyväistä naurua. Eikä myöskään kannata alkaa puolustelemaan itseään. Sekin on polttoainetta, koska puolustelu kertoo juurikin hämmennyksestä.

Kirjoittaja numero kymppi antoi hyviä vinkkejä. Hänen antamillaan esimerkkilauseilla viedään ilkeilijän näsäviisastelulta pohja pois, eli tehdään hänen olotilastaan hämmentynyt. Eli täytyy nousta näsäviisastelijan yläpuolelle.

Tämä oli hyvä analyysi. Hänellä on jollain tavalla heikko itsetunto, sen olen huomannut, mutta miksi hän purkaa sitä minuun???? Itse ajattelen, että itsetuntoa voisi ennemmin vahvistaa läpi elämän. Edellyttäisin sitä häneltä, jos olisi valta.

Ap

Ja siis mietin, että saatan tällä kuulostaa assholelta, mutta sen aistiminen minusta, että asennoidun noin, ei oikeuta häntä "kostamaan". En ole sellaista todellakaan sanonut hänelle. Kaikilla on vapaus olla niin rajoittuneita kuin haluavat, toivoisin vaan, että älä silti tule mun nenälle hyppimään, huoh.

Ap

Vierailija
22/27 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun työkaveri on typerys. Lapsellinen, töykeä, omahyväinen ja nauttii toisen alistamisesta ja nöyryyttämisestä. Siviilissä tuollaiseen henkilöön olisi helpompi ottaa etäisyyttä, mutta töissä se on valitettavasti vaikeaa.

Tuo puhetyylistä kuittailu on itseasiassa aika yleistä. Tietyntyyppiset ihmiset harrastavat tuota saadakseen toiselle epävarman ja hämmentyneen olon. Niille ei kannata tiuskaista takaisin, koska saavat siitä vain polttoainetta, kun ovat saaneet toisen reagoimaan. Takaisin tulisi todennäköisesti ivallisen omahyväistä naurua. Eikä myöskään kannata alkaa puolustelemaan itseään. Sekin on polttoainetta, koska puolustelu kertoo juurikin hämmennyksestä.

Kirjoittaja numero kymppi antoi hyviä vinkkejä. Hänen antamillaan esimerkkilauseilla viedään ilkeilijän näsäviisastelulta pohja pois, eli tehdään hänen olotilastaan hämmentynyt. Eli täytyy nousta näsäviisastelijan yläpuolelle.

Tämä oli hyvä analyysi. Hänellä on jollain tavalla heikko itsetunto, sen olen huomannut, mutta miksi hän purkaa sitä minuun???? Itse ajattelen, että itsetuntoa voisi ennemmin vahvistaa läpi elämän. Edellyttäisin sitä häneltä, jos olisi valta.

Ap

Purkaa sen takia suhun, koska näkee sut heikkona ja sitä kautta otollisena maalitauluna. Syystä, että et koskaan nouse vastaan. Otat hiljaa vastaan kaiken minkä hän suustansa päästää. Hän saa sinun kustannuksellasi olonsa vahvemmaksi ja paremmaksi. Olet alistuvaisilla reaktioillasi mahdollistanut hänen käytöksensä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP kollegan käytös on toooodella typerää ja epäasiallista käytöstä!

Tekstistä päätellen tyyppi on niin lapsellinen että en tiedä, auttaako ap:n sanoa hänelle yhtään mitään.

Esimiehen juttusille ja esimies hoitaa tämän

Vie asia eteenpäin.

Se kyllä yleensä tehoaa jos työpaikkansa haluaa

pitää.

Tsemppiä 👍

Vierailija
24/27 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverisi kuulostaa tosi lapselliselta. Minun 10-vuotias lapseni joskus huomauttelee minulle, että äiti, sä sanoit äsken panaani etkä banaani. Olen lapselle sanonut, että meni varmaan kieli jotenkin solmuun ja että minulle hän voi kyllä sanoa, jos huomaa minun puhuvan väärin, mutta esim. kavereiden puhetta ei kannata käydä korjaamaan, koska muut voisivat kokea sen ärsyttävänä ja loukkaavanakin.

Ehkä tälle sinun työkaverillesi ei ole koskaan opetettu, että muille ei tarvitse sanoa ihan kaikkea, mitä mieleen tulee.

Vierailija
25/27 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän on kovasti huonokuuloinen, voit ilmaista kirjoittamalla. Ehkä kuitenkin voit ilmaista asian puhumalla riittävän selväsanaisesti, koska kuitenkin vaikuttaa kuulevan kohtuullisen hyvin.

Mitä muuta ilmaisutapaa ajattelit, pantomiimiako?

Hän purkaa heikkoa itsetuntoaan sinuun samasta syystä kuin kanalaumassa nokitaan alempiarvoista kanaa. Sinä olet jollakin tavalla heikompi etkä noki vastaan.

Vierailija
26/27 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoisin työkaverille jotenkin näin:

Oletko muuten huomannut, että sinulla on todella usein tapana huomautella muiden tekemistä muka-virheistä? Minusta tuollainen käytös on tosi kummallista. Jos minä sanon jonkin sanan sinun mielestäsi hassusti, niin anna olla, en halua kuulla siitä sinulta.

Vierailija
27/27 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee valitus pomolle. Tosin se ei ainakaan paranna ilmapiiriä ellet sitten onnistu hankkimaan potkut tuolle toiselle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi