Mitä teen kattilallisesta raparperikiisseliä? Lapset ei syö sitä.
Tein lapsille ison kattilallisen raparperipiirakkaa, varmaan 2dl sokeria ja yhä kuulemma kirpeää- eivät syö. Itse en sokerisoppaa viitsi syödä. Mitä siitä teen, jotta uppoaisi lapsiin? Mieluusti enää enää epäterveellisempää vaan jotain väli-tai iltapalaksi sopivaa.
Kommentit (31)
Kattilallinen raparperikiisseliä pelkille lapsille alkaa helposti tympiä vaikka olisikin alun perin maistuvaa. Itse ehkä lisäisin siihen sokeria kunnes on makeaa, sitten leipoisin siitä raparperipiirakan ja pakastaisin sitten sen raparperipiirakan annospaloina. Sitten ei tarvitsisi syödä koko kattilallista lyhyen ajan sisällä. Ja silloin kun sitä piirakkaa tarjoaa, sen kanssa on hyvä tarjota myös vaniljajäätelöä tai vaniljakastiketta.
Tee siitä hyydekakkua,niin mies sen yöllä syö
Minä keitän raparperi soppaa ja laitan joukkoon runsaasti mansikoita.
Joukkoon voi lorauttaa tarjotessa tilkan vaniljakastiketta.
Tai nokare kermavaahtoa.
Noin se syödään jälkiruokana, loppu välipalana tai aamupalana, maidon ja murojen kanssa.
Nyt on viimeinen aika käyttää pakasteessa vielä olevat mansikat.
Anna ohje. Olisi mielenkiintoista yrittää tehdä kattilassa piirakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Porvoossa kiisseli muuttuu lennossa piirakaksi? 🤔
Tulen lennättämään kiisselini sun piirakkaas, räh räh.
Vierailija kirjoitti:
Minä keitän raparperi soppaa ja laitan joukkoon runsaasti mansikoita.
Joukkoon voi lorauttaa tarjotessa tilkan vaniljakastiketta.
Tai nokare kermavaahtoa.Noin se syödään jälkiruokana, loppu välipalana tai aamupalana, maidon ja murojen kanssa.
Nyt on viimeinen aika käyttää pakasteessa vielä olevat mansikat.
Miten niin "viimeinen aika"? Mä syön vielä kesäkuussa ja heinäkuun alussa marjoja pakkasesta. Vasta heinäkuun puoliväliin kieppeillä tuoreiden hinta on sillä tasolla, että tohtii ostaa uusia. Aina on vanhat marjat saatu syötyä alta pois. On suorastaan kivaa kesäkuussa syödä niitä säästelemättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Porvoossa kiisseli muuttuu lennossa piirakaksi? 🤔
Tulen lennättämään kiisselini sun piirakkaas, räh räh.
On suakin mielikuvituksella paiskattu.
No eivät varmasti syö tolla reseptillä tehtynä. Oliko se kiisseli sinun mielestäsi hyvän makuista? Kuulostaa melko terveellisen makuiselta minun korvaani.
Tee kiisselistä "kerrosvanukas" nätteihin läpinäkyviin astioihin, eli alle raparperikiisseli + esim. mansikkahilloa ja päälle valkoinen kerros vaniljakiisseliä ja/kermavaahtoa + vaikka tippa kinuskikastiketta (ei pakollinen). "Myy" lapsille tämä jälkkärinä, niin varmasti syövät.
Porvoolainen rapsukka piirakkakiisseli.