LINSSIEN VAIHTO SILMÄLASEIHIN
Ostin silmälasit kaksi vuotta sitten. Näkö siitä huonontunut sen verran, että en televisiota katsoessa näe pienimpiä tekstejä. Ja nyt näyttää siltä, että olisin uusien silmälasien tarpeessa.
Maksoin viime kehyksistä 150€ siihen päälle vielä linssit 300€ eli yhteensä 450€
Olen jo kiintynyt silmälaseihini ja tuntuisi lannistavalta vaihtaa niitä. Ja tietenkin linssien vaihto vanhoihin kehiksyyn on myös ympäristöystävällisempää kuin ihan uusien ostaminen. Mutta ongelmani on se, että kehykseni ovat tosi ohuet. Pelkään, että ne saattavat mennä rikki linssien vaihto matkalla. Onko teillä kokemusta linssien vaihdosta kehiksiin. Kaikki tiedot on minulle hyödyllisiä. Kiitoz
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän kehyksissä ole kuin yksi ruuvi per sivu, millä ne linssit on niissä kiinni. Miten ne siitä avaamisesta ja uusien linssien paikalleenlaitosta hajoaisi?
Silmälasit viedään eteenpäin toiseen yksikköön, jossa linssit vaihdetaan. Ne kehykset voivat rikkoutua siitä kuljetuksesta.
Miten niitä uusia ohutsankaisia rillejä sitten saadaan rikkoutumatta selviämään kuljetuksesta?
Miten ihmeessä ne edes kestää käytössä =)
Vaihdan itse linssit. Vasemmassa +1,5 ja oikeassa +2. Ostan huoltamon laseja aina kahdet eri vahvuuksilla. Saan kympillä toimivan paketin.
Onko sulla näön lisäksi kuulossakin vikaa kun pitää huutaa?