Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko kissan ylläpitoon menee rahaa kuussa?

Vierailija
09.05.2023 |

Mietin että hankkisin pari bengalin kissaa pomppimaan huusholiin, mutta paljonko niiden pito maksaa suunnilleen kuussa? Esim lelut, ruoka, hoito jne. Kertokaa te kattienomistajat tulevalla kiisun omistajalle vinkejä.

Kommentit (321)

Vierailija
181/321 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mulla oli kaksi kissaa niihin meni ainakin 100 euroa kuussa, ruoka laadukasta.

Nyt kun on yksi selviää puolet vähemmällä.

Jos on eläinlääkärikäynti, se voi maksaa 200-300 euroa.

Vierailija
182/321 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee yhden kissan terveysdieettiruokiin 60-120 euroon kuukaudessa. Sairauskuluja on tänä vuonna tullut 800 euroa yhdeltä kissalta. Toinen kissa on tullut halvemmaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
183/321 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole laskenut paljon menee kuukaudessa rahaa, mutta aina sanon kissaa harkitsevalle, että täytyy olla valmis sitten maksamaan kalliita eläinlääkäri maksuja, laadukas ruoka on kallista, hyvä hiekka on myös suht hintavaa. Voi myös käydä niin kuin meille, että kissa vaatii jatkuvaa lääkitystä ja ainakaan nämä lääkkeet eivät ole halvimmasta päästä. Että kalliita otuksia ovat mutta ihania kyllä

Vierailija
184/321 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli 67000 mahtaa olla rikas omistaja 😀

Onkohan kysymyksessä Karl Lagerfeldin kisu?

Vierailija
185/321 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein saisi olla muutama tuhat varattuna eläinlääkäriä varten.

3 ragdoll kissaa ja nuorin 8v. ei ole koskaan sairastunut vaikka on se uteliain kissa.

Vanhimmalla hammassyöpymä.

Keskimmäisellä oli nuorena kystiitti ja tutkimukset taisi olla 350 euroa sekä avohaava jonka hoitoon meni noin 500 euroa. Tulehtui kun oli karvojen alla piilossa.

Huomannut että eläinlääkärikulut pompsahtaneet ylikalliiksi.

Nuoremmalla on nyt vakuutus eli yli 200 euroa vuosi.

Näiden jälkeen ei kissoja enää tule.

Vierailija
186/321 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos esim. kissan ruokaan menee n. 100 e/kk on se vuodessa n 1200,. Eläinlääkäri rokottaa lompsaa n. 1000-1200 egee/v. Plus tilpehöörit kissanhiekka, kiipeilypuut, lelut jne. Kissan ei pidä antaa syödä itseänsä tosi pulleaksi. Normaali vartaloinen kisu elää terveenpänä ja kauemmin.

Vierailija
187/321 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä menee kahden kissan hiekkoihin ja ruokiin noin 70 euroa kuussa.

Leluja ostellaan silloin tällöin, niihin menee vitonen per lelu, ja niitähän ei siis jatkuvasti tarvitse olla uusia.

Kiipeilypuu maksoi aikoinaan 200 euroa, hiekkalaatikot yhteensä satasen.

Eläinklinikalle ja apteekkiin on mennyt 12 vuoden aikana muutama tonni.

Itse kissat maksoivat nolla euroa, ovat allergiseksi tulleelta omistajalta mulle nuorena muuttaneita.

70 euroa?!? Mitä teidän kissat oikein syö? Laitappa koko viikon ruokalista ja herkut sekä hinnat

Meillä kissat syö eläinkaupan applawsia ja royal caninia. Välillä myös Latzia sekä muuta pussiruokaa. Netistä näkee hintoja ja noita muita ruokiakin https://yleiskone.com/paras-kissanruoka/ Kun mä joka kuukausi tilaan kissoille ruokaa niin n. 70 eurolla saa koko setit. T. Eri

Royal canin  perusruuat on aika kuraa pääosin

Kissalle on raakaruoka hyvää. Toki pitää olla tuoretta tai pakastettua

Vierailija
188/321 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä menee kahden kissan hiekkoihin ja ruokiin noin 70 euroa kuussa.

Leluja ostellaan silloin tällöin, niihin menee vitonen per lelu, ja niitähän ei siis jatkuvasti tarvitse olla uusia.

Kiipeilypuu maksoi aikoinaan 200 euroa, hiekkalaatikot yhteensä satasen.

Eläinklinikalle ja apteekkiin on mennyt 12 vuoden aikana muutama tonni.

Itse kissat maksoivat nolla euroa, ovat allergiseksi tulleelta omistajalta mulle nuorena muuttaneita.

70 euroa?!? Mitä teidän kissat oikein syö? Laitappa koko viikon ruokalista ja herkut sekä hinnat

Meillä kissat syö eläinkaupan applawsia ja royal caninia. Välillä myös Latzia sekä muuta pussiruokaa. Netistä näkee hintoja ja noita muita ruokiakin https://yleiskone.com/paras-kissanruoka/ Kun mä joka kuukausi tilaan kissoille ruokaa niin n. 70 eurolla saa koko setit. T. Eri

Sellainen pilalle hemmoteltu kissa teillä...

Ei, vaan asianmukaisesti hoidettu

-eri-

Vierailija
189/321 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on juoksevat kulut kahdelta kissalta ehkä 40 euroa/kk. Yksi pussi märkäruokaa per kuono päivässä ja loput eläinkaupan kuivamuonaa merkkejä vaihdellen. Hiekkana puupellettejä.

Eläinlääkärikulut hyvin vaihdellen vuosien aikana. Muuten varusteet maksavat aluksi ostaessa, mutta uusia tarvitsee tosi harvoin. Käytettynäkin saa, esim. olen ostanut kuljetuskopan kirpparilta muutamalla eurolla.

Kiipeilypuiden suhteen annan sellaisen vinkin, että jos löytyy tukevammasta ja paksummasta putkesta tehtyjä niin ovat luultavasti hintansa arvoisia. Sellainen on nyt kestänyt tosi monta vuotta, kun aiempi ei montaa vuotta kestänyt.

Vierailija
190/321 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se mikä yllätti eläinlääkäri kustannuksissa on, että kissan hammaskivenhoito maksaa 300 - 400€, mikä on 4 kertaa kalliimpaa kuin ihmisen hammashoito julkisilla.

Lemmikin hammashoito tehdään anestesiassa. Vaatii anestesialaitteet, valvontalaitteet ja niiden osaavan käyttäjän, eläinlääkärin lisäksi. Ja kela ei tästä maksa senttiäkään. Vielä 24 % alv tulee päälle toisin kuin ihmisten terveydenhuollossa.

Vierailija
191/321 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko nyt aivan varma?

Vierailija
192/321 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä osta halpaa! Esim jos ostat kissoillesi kiipeilypuun (joka kannattaa bengalikissoile ostaa koska muuten ne hyppii kaappien päällä) niin muista tarkistaa materiaalit. Mä ostin eläinkaupasta kissalle puun niin siinä oli omat heikkoutensa esim tosi huonot pultit ja kiinnitykset. 

Mä ostan aina halvinta mahdollista. Mulla on nimittäin tiukka budjetti.

Vierailija
193/321 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miten kuussa mutta maassa 200-300e/kk.

Vierailija
194/321 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä?

Vierailija
195/321 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin kissaa hammaskivenpoistossa, kun näin ruskeaa hammaskiveä. Ekaa kertaa ja ikää 4v kissalla. Suositteli vuosittaista käyntiä. Hinta 130e. Voi toki yrittää ennaltaehkäistäkin harjaamalla mutta ei taida olla yhteistyöhalukas. Elituollaiseenkin voi budjetoida vähintään 10e/kk.

Vierailija
196/321 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa lehtiä.

Vierailija
197/321 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten meillä ei tosiaan ilmaista rahaa ole!!!

Vierailija
198/321 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiku enemmän ja käytä vähemmän alkoholia

Vierailija
199/321 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuo edes tarkoittaa? :D

Vierailija
200/321 |