Taksvärkkinä kotiin hommiin vai kouluun?
Miten teillä? Meneekö lapsi/nuori kouluun, vai jääkö kotiin töihin? Työllistyykö kenties johonkin yritykseen?
Kommentit (17)
Kotiin "hommiin" ja tekee koulujuttuja.
Menneet aina isovanhemmille. Tehneet ukin kanssa halkoja, pesseet ikkunoita, haravoineet. Isovanhemmat maksaneet 20 eur ilolla ja viettäneet kivan päivän yhdessä.
Tuommoset orjapäivät pitäisi kieltää
Vierailija kirjoitti:
Kouluun voi mennä jos ei orjapäivä kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
T. sossu maksaa mun "palkkani"
Yritykset ei oikein palkkaa, kun pitäisi maksaa 10€.
Kotona eivät kyllä tee mitään, kun itse töissä eikä täällä vahtimassa.
Isovanhemmat niin kaukana ettei onnistu, siellä kyllä olisi hommia ollut.
Työelämään tutustumista kannatan itsekkin. Mutta en kotona lojumista, ja sitä että siitä pitäisi vielä maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Isovanhemmat niin kaukana ettei onnistu, siellä kyllä olisi hommia ollut.Työelämään tutustumista kannatan itsekkin. Mutta en kotona lojumista, ja sitä että siitä pitäisi vielä maksaa.
Joo, jos on lapsi, joka ei tee mitään niin sitten kouluun tai maksamaan esim. omista viikko-/ kuukausirahoistaan taksvärkki.
Yrityksiin menin aina itse
-taloelementti-tehtaalla rakentamassa talon seiniä
-pienkoneliikkeessä huoltamassa moottorisahoja
-puusepänverstaalla valmistamassa ikkunoita
Vierailija kirjoitti:
Isovanhemmat niin kaukana ettei onnistu, siellä kyllä olisi hommia ollut.Työelämään tutustumista kannatan itsekkin. Mutta en kotona lojumista, ja sitä että siitä pitäisi vielä maksaa.
Missäpäin tuosta pitää maksaa? Ei ainakaan meidän yläasteella vaadittu mitään palkkaa. Itse tykkäsin kyllä ihan kokemuksesta vaikkei saanutkaan palkkaa.
Maksetaan suoraan hyväntekeväisyyteen. Ei nuorelle itselleen.
Jos lapsi oikeasti tekee kotitöitä niin kotiin saa jäädä, kouluun jos ne eivät kiinnosta.
Saa jäädä kotiin, ylimääräinen vapaapäivä/ oman huoneen siivousta.
Meillä jää kotiin ja pihatöihin. Jääkaapin oveen lista mitä pitää olla tehtynä kun tulen töistä kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missäpäin tuosta pitää maksaa? Ei ainakaan meidän yläasteella vaadittu mitään palkkaa. Itse tykkäsin kyllä ihan kokemuksesta vaikkei saanutkaan palkkaa.
Sekoitatko tet-harjoitteluun nyt? Tuossa tetissä (työelämään tutustuminen) ei maksettu palkkaa, taksvärkki taas on yksittäinen päivä, jonka yhteydessä kerätyt kymppi/oppilas yleensä lahjoitetaan johonkin hyväntekeväisyyskohteeseen.
Riippuu koulupäivästä. Itselläni oli liikuntaa kaksi tuntia, matematiikkaa ja äidinkieltä, jossa katsottiin jotain elokuvaa. Oli sen verran helppo päivä, että miksi olisin maksanut siitä. Samoja töitä oli kotona ilman maksamista.
On kotona ja tekee nettisivujen päivitystä mun yritykseen. Teen itsekin töitä kotoa käsin, maksan yrityksestä taksvärkkipalkan keräykseen.
Sanotaan näin, että jos olisi lapsia, niin totta kai työelämään tutustumaan. Hyvää harjoitusta nuorelle tulevaa elämää varten käydä kyselemässä itselleen sitä paikkaa. Melkein toivoisin, että kyselisi ensin muualta kuin vanhempien työpaikoilta, mutta parempi sekin kun ei mitään.