Nuvaringin ehkäisyrenkaan käyttäjät
Mä aloitin renkaan eilen, kiertopäivänä 2. Piti aloittaa 1. Vuotopv alussa, mutta menkat alko etuajassa juuri kun olin illanvietossa, eikä ollut rengasta mukana.
Jos renkaan aloittaa vuodon 1. Päivänä niin ehkäisyteho alkaisi heti. Jos renkaan laittaa vuodon 2-5. Päivänä niin miksi silloin täytyy käyttää 7 päivää lisäehkäisyä? Eli nyt kun en ennättänyt 1. Päivänä rengasta laittaa, vaan vasta 2. Päivänä, niin miksi se ei ehkäise heti?
Kommentit (24)
Toinen asia mikä mietityttää
Ohjeessa sanotaan
Rengas tulee jättää paikalleen 3 viikoksi. Asetuspäivä lasketaan mukaan tähän jaksoon, ja renkaan annetaan olla paikoillaan keskeytyksettä 3 viikon ajan.
Mutta sitten ohjeessa kuitenkin sanotaan, että jos rengas on poissa alle 3h sen teho ei heikkene?
Eli nyt kun asetin renkaan kp 2, niin kondomia käytetään kp 9 saakka ?
Vierailija kirjoitti:
Ohjeessa sanotaan
Rengas tulee jättää paikalleen 3 viikoksi. Asetuspäivä lasketaan mukaan tähän jaksoon, ja renkaan annetaan olla paikoillaan keskeytyksettä 3 viikon ajan.
Mutta sitten ohjeessa kuitenkin sanotaan, että jos rengas on poissa alle 3h sen teho ei heikkene?
Kyllä sen voi ottaa pois esim. yhdynnän ajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohjeessa sanotaan
Kyllä sen voi ottaa pois esim. yhdynnän ajaksi.
Ok. Kiitos. Mites sitten, ainakin 2 rengasta voi ilmeisesti käyttää putkeen?
Mulle sopinut tää tosi hyvin. Pysyy hyvin paikallaan, ei valu. Pelkäsin tätä, kun 3 lasta jo synnyttänyt
Olen aina lukenut, että monilta kapistus vie halut. Itselläni halut lisääntynyt, onko muita?
Vierailija kirjoitti:
Mistä tietää, että tää on oikeassa kohdassa?
Silloin kun se ei tunnu.
Vierailija kirjoitti:
Ohjeessa sanotaan
Ei tossa ole mitään epäselvää, alle 3h keskeytyksiä ei lasketa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tietää, että tää on oikeassa kohdassa?
Silloin kun se ei tunnu.
Kyllä sen huomaa kun solahtaa oikeaan kohtaan. Sillain , että sormella sen saa vielä koukkastua pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohjeessa sanotaan
Ei tossa ole mitään epäselvää, alle 3h keskeytyksiä ei lasketa.
Per vuorokausi voi olla pois alle 3h vai per 3 viikkoa?
Juu, 7vrk nyt lisäehkäisyä jos ei ole heti 1. Kiertopäivänä saanut rengasta paikalleen
Millaisia sivuvaikutuksia olette tästä saaneet? Itselläni ei mitään ihmeellistä ole ilmaantunut, mutta tänään aamulla tuli kuumia aaltoja.
Mulla oli käytössä useita vuosia. Olin apea ja ajatus sumuista, ei jotenkin pää ollut selvä.
Lopetin käytön ja olin taas normaali, sitä ei edes tajunnut, millaiseksi oli muuttunut, ennen kuin lopetti käytön.
No jotenkin se vaikuttaa sun hormoneihin ja että ovulaation mahdollisuutta ei kaiketi voi kokonaan sulkea pois.