Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uteliaat naapurit. Onko teillä sellaisia?

Vierailija
08.05.2023 |

Meillä iso talo, johon kuuluu kyylä, juorumummo sekä pari kuulustelijaa. Muut ovat aika lailla tavallisia.
Ai niin, ja kaksi loukkaantujaa! Mutta he eivät kuulu tähän ketjuun.

Kertokaa uteliaista naapureistanne. Miten uteliaisuus ilmenee?

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki naapurit ovat "liian" uteliaita.

Vierailija
22/65 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin olosuhteiden pakosta omakotitaloista rivitaloon.

Muutosta 2.5 vuotta, enkä VIELÄKÄÄN ole sopeutunut.

Olin unohtanut okt aikoina, miten kamalaa tämä on.

Pari esimerkkiä:

Olen todella tarkka yksityisyydestäni, verhot ovat aina kiinni samoin kaihtimet.

Jo tämä oli tulen heittoa liekkeihin alussa.

Tervehdin naapureita, jos minua tervehditään ensin mutta muuten tulen ja menen - elän ja annan toisten elää, en jää jauhamaan asioitani kenenkään kanssa.

Tämä on aiheuttanut huhuja (jotka olen jälkikäteen kiertoteitä kuullut) mm seuraavista asioista:

- Olen vähintäänkin mt-ongelmainen, sanojani random naapurit eikä yksikään ole lääkäri..

- Spekulointi siitä, että välillä olen poissa kotoa pidempään, välillä paljon kotona ja välillä olen aina "alkanut käydä jossakin"..

Tuntuu menevän tunteisiin, kun eivät tiedä missä olen - itseäni ei voisi vähempää kiinnostaa, onko naapurit kotona ja miksi.

- Ainiin, ennen verhojen ja kaihtimien laittoa kiinni lopullisesti asuntoani arvostosteltiin mm:

"Se siivoaa liikaa, mahtaa vesilasku olla kova.."

"Ei siellä niin siistiä ole.."

Tämä seinänaapureiden kailotuksen pohjalta, näin kuin entinen naapuri käveli pihank ohi ja kyyläsi sisään ennen kuin arvosteli siisteyttäni:)

Tässä vain ihan muutama esimerkki.

Olen tosi hiljainen, vieraita käy harvoin (meen yleensä tutuille kylään) ja hiljennys hiljaisuus aikaan mennessä.

Ei eläimiä, beleitä, lapsia tms.

Silti, edelleen 2.5 vuoden jälkeen ensopeudu tähän kyttäri meininkiin.

Eikö rivitalossa voi saada rauhaa, olen täällä vähän outolintu naapureille, kun pihan juorurinki ei kiinnosta.

Huoh, nauraisin jos ei jo itkettäis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/65 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienessä rivitaloyhtiössä kohtasin ensimmäistä kertaa uuden naapurin. Naapuri oli postilaatikosta huomannut, että minulla oli toiminimiyritys. Ensimmäiseksi hän kysyi, mikä oli yritykseni liikevaihto. 

Vierailija
24/65 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta kysyi taloyhtiön asukas, saako olla utelias. Vastasin häkeltyneenä et en nyt oikein tiedä, mutta mitä hän haluais tietää. Hän kysyi kysymyksensä. Piti sit jotenki luovia pois. Hitto, miksen sanonu et ei ole kohteliasta eikä mun asiat kuulu hänelle.

Vierailija
25/65 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pieni talonyhtiö ja hirveän utelias ja pahantahtoinen naapuri aina tekee hirveän kuulistelu-shown jos kohtaa minut rappukäytävällä tai pihalla.

Ohita hänet vain kohteliaasti. Älä antaudu kuulusteltavaksi. Näin minäkin toimin, kun kohtaan sellaisen henkilön, kenelle en halua asioistani avautua.

Vierailija
26/65 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

SHT kirjoitti:

Pienessä rivitaloyhtiössä kohtasin ensimmäistä kertaa uuden naapurin. Naapuri oli postilaatikosta huomannut, että minulla oli toiminimiyritys. Ensimmäiseksi hän kysyi, mikä oli yritykseni liikevaihto. 

Ei kiesus soikoon! :)

Vierailija
27/65 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko laajentaa uteliaisuuden siihen, että kyttäävät ja kävelevät tontin reunaa aina kun ollaan ulkona.  Pahinta on, että parkkeeraavat meidän kirvesvarsitielle tai sen eteen. Ei päästä ulos omasta sisään- ja ulosajosta. Aina kiroilemassa tontin laidalla ja uhkaamassa, olen soittanut kaupungille ja siellä on kahvipöytäkeskusteluna jo meidän naapurit.

Vierailija
28/65 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SHT kirjoitti:

Ei kiesus soikoon! :)

Nämä tiedot löytyy netistä ja yhtiön jäsenet myös.

Vierailija
29/65 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole uteliaita naapureita eikä itsellä vainoharhaisuutta.

T: utelias naapuri

Vierailija
30/65 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei kyl ole uteliaisuutta jos kyselee asioita. Paitsi ehkä jonkun betonikuutiossa ikänsä asuneen luuserin silmissä. Päinvastoin se on normaalia kanssa käymistä ja lähimmäisistä välittämistä et naapureiden asioista kysytään. Eri asia toki joku lasi ovessa kiinni tapahtuva kuuntelu tai joku ulla taalasmaa mutta pääsääntösesti se et naapuri tietää jotain sun elämästä ja kuulumisista on niin kuin asioiden kuuluski olla

Vierailija
31/65 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi häiriintyä? Elä vain omaa elämääsi.

Vierailija
32/65 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On, nimittäin minä itse :)

Alakertaan ilmestyi päivän aikana uusi nimi, pitää nyt kyyläillä minkä näköinen sinne muutti

Mua ihmetyttää nämä "nimettömät" asukkaat talossa. Ovessa eikä alataulussa lue nimeä, vaikka asunnossa asutaan. Miksi näin?

Turvakielto

Vierailija
33/65 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taloyhtiössä ei ole uteliaita naapureita mutta työkaverina on sellainen, joka tuntee kaikkien asiat vaikka harvoin näkee hänen edes juttelevan kenenkään kanssa. Mistä voi tieto kerääntyä? Tosin tulee hieman eri aikaan töihin, että ehkä sitten siinä aamulla ennen muiden saapumista on ennättänyt kiertää talon kaikki kolkat.

Itse olisin vähän utelias tietämään naapureiden asioista, mutta kun itsellä on niin vähän kerrottavaa, niin ei sitä sitten kehtaa.

Kuuntelee työpaikalla? 

Naapureiden asiat eivät kiinnosta, ellen satu tapaamaan jossain tai kuulemaan jotain. Varmaan mukavia mutta ei ole asiani.

Vierailija
34/65 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa tuo ettei mitään voi naapurille jutella. Ehkä tuo on nyt omassa päässäsi. Kuviteltu uteliaisuus?

Mä lörpöttelen aina ummet ja lammet jos joku kysyy. Ei tuu ikinä mieleenkään että joku pahalla kysyy tai nuuskiakseen mun niin uskomattoman yksityistä ja salaista elämääni :D

Vierailija
35/65 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten? Kerro oikein mehukkaita juttuja ja laita vähän ns. Lapin lisää niin mummuilla on juteltavaa pitkäksi aikaa!

Vierailija
36/65 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alakertaan ilmestyi päivän aikana uusi nimi, pitää nyt kyyläillä minkä näköinen sinne muutti

Mua ihmetyttää nämä "nimettömät" asukkaat talossa. Ovessa eikä alataulussa lue nimeä, vaikka asunnossa asutaan. Miksi näin?

Turvakielto

No jos sukunimi on joku Virtanen tai Korhonen niin ei se nimi ovessa mitään haittaa.

Vierailija
37/65 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluisin nähdä erään naapurin ja kysyä erästä asiaa joka liittyy taloyhtiöön. Hän tietää yleensä . En oo nähnyt aikoihin, vai onko maaseutukodissaan. Täytyisi kytätä illalla myöhään näkyykö valoja ja seinän takana kuoli eräs mies jas näyttää siltä ettei siellä asu kukaan mutta vois mennä katsomaan näkyykö valoja. 

Vierailija
38/65 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa tuo ettei mitään voi naapurille jutella. Ehkä tuo on nyt omassa päässäsi. Kuviteltu uteliaisuus?

Mä lörpöttelen aina ummet ja lammet jos joku kysyy. Ei tuu ikinä mieleenkään että joku pahalla kysyy tai nuuskiakseen mun niin uskomattoman yksityistä ja salaista elämääni :D

Jep. Kutsun tätä vuorovaikutukseksi. Siinä yleensä on tarkoitus ihan vastavuoroisesti jutella. Ja eihän jollain eläkeläismummulla ole mitään sisältöä elämässään mistä edes kertoa. Varmasti piristää kun saa jonkun kanssa muutaman sanan vaihtaa.

Vierailija
39/65 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turvakielto

No jos sukunimi on joku Virtanen tai Korhonen niin ei se nimi ovessa mitään haittaa.

Ihmiset on niin harhaluuloisia nykyään. 

Vierailija
40/65 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Merkitsee itselleen ylös mihin aikaan kukin perheessämme poistuu kotoa ja milloin palaa takaisin.