Millä perusteella ihmiset ilmestyy facebookin kaveriehdotuksiin??
Kommentit (27)
Minulla on tullut Facebookin kaveriehdotuksiin vuosien mittaan mm. tällaisia henkilöitä joiden kanssa minulla ei ole yhteisiä kavereita:
- Kiinteistönvälittäjä, jonka välittämää asuntoa kävin katsomassa
- Matkanjohtaja, jonka johtamalla ulkomaanmatkalla olin kerran
- Kansanedustajaehdokas, jota äänestin kerran eduskuntavaaleissa ja jota kävin tapaamassa torilla ennen äänestyspäätöstä
- Ex-puolisoni äidin ärsyttävä tuttava.
Ajattelen, että tällaiset ihmiset ponnahtavat kaveriehdotuksiin joko siksi että ovat käyneet katsomassa profiiliani, tai siksi että puhelimeeni asennettujen sovellusten algoritmit kuuntelevat puhettani ja/tai seuraavat liikkeitäni jolloin Facebook tietää, ketä ihmisiä olen milloinkin tavannut. Jälkimmäisen selityksen suhteen oudointa on vain se, että nämä ihmiset ovat saattaneet ilmestyä kaveriehdotuksiin vasta kuukausia sen jälkeen kun olen tavannut heidät, minkä takia uskon enemmän siihen että ovat syystä tai toisesta käyneet kyyläämässä profiiliani.
Vierailija kirjoitti:
Jos asut samassa kaupungissa ja liikut samoissa paikoissa kun ehdotus sekä kuulut samaan ryhmään.
Minulle alkoi tulla ehdotuksia kun kävin katselemassa Äitini kotiseudun tietoja, hotelleja ja nähtävyyksiä googlesta, tuli siis paikallisia asukkaita kaveriehdotukseksi. Kai tuo face tyrkyttää kavereita aika löyhin perustein, itse en tunne tuolta paikkakunnalta ketään.
Facebook eli metahan kiven kovaan väittää, että ehdotukset ei kerro mitään siitä käykö joku profiilissa. Mikään metan sovellus ei tarjoa tällaista mahdollisuutta.
Jaksan silti olla eri mieltä. Jos olen itse käynyt jonkun sivulla, saattaa se tulla ehdotuksiini myöhemmin. Tulenkohan siis myös hänen?
Vierailija kirjoitti:
Minulla on tullut Facebookin kaveriehdotuksiin vuosien mittaan mm. tällaisia henkilöitä joiden kanssa minulla ei ole yhteisiä kavereita:
- Kiinteistönvälittäjä, jonka välittämää asuntoa kävin katsomassa
- Matkanjohtaja, jonka johtamalla ulkomaanmatkalla olin kerran
- Kansanedustajaehdokas, jota äänestin kerran eduskuntavaaleissa ja jota kävin tapaamassa torilla ennen äänestyspäätöstä
- Ex-puolisoni äidin ärsyttävä tuttava.Ajattelen, että tällaiset ihmiset ponnahtavat kaveriehdotuksiin joko siksi että ovat käyneet katsomassa profiiliani, tai siksi että puhelimeeni asennettujen sovellusten algoritmit kuuntelevat puhettani ja/tai seuraavat liikkeitäni jolloin Facebook tietää, ketä ihmisiä olen milloinkin tavannut. Jälkimmäisen selityksen suhteen oudointa on vain se, että nämä ihmiset ovat saattaneet ilmestyä kaveriehdotuksiin vasta kuukausia sen jälkeen kun olen tavannut heidät, minkä takia uskon enemmän sii
Veikkaan myös sijaintitietojen kalastelua. Me työmaalla joskus naurettiin että saatiin ehdotuksia työkavereista vaikka ei ollut mitään yhteisiä tuttuja. Oltiin vaan samassa paikassa kahvilla.
Joo, puhelimet rekisteröityneet samaan tolppaan ja ehdotus tulee.
Vierailija kirjoitti:
Facebook eli metahan kiven kovaan väittää, että ehdotukset ei kerro mitään siitä käykö joku profiilissa. Mikään metan sovellus ei tarjoa tällaista mahdollisuutta.
Jaksan silti olla eri mieltä. Jos olen itse käynyt jonkun sivulla, saattaa se tulla ehdotuksiini myöhemmin. Tulenkohan siis myös hänen?
Jos on kieltänyt asetuksista ettei kukaan voi pyytää kaveriksi, niin tuskin ainakaan sitten tulee, koska sellaisista profiileista puuttuu lisää kaveri-painike.
Minulle tulee välillä ihan outoja kaveriehdotuksia. Oma facebookin käyttö on hyvin minimaalista, minulla on vain muutama kaveri, ei tietoja itsestäni enkä tykkäile juuri mitään. Olen siellä vain muutaman suljetun ryhmän jäsenenä.