Te joilla on refluksi, mitkä ruoat tai juomat olette huomaneet että aiheuttavat refluksia?
Kommentit (34)
Puolukkamehu. Jostakin syystä nimenomaan puolukkamehu, ei muut mehut. Tosin en ole juonut karpalomehua, joten en tiedä sen vaikutuksista.
No vähän kaikki. Itselläni oksennus vähän väliä suussa, varsinkin jos kumarrun. Leikkaukseen en halunnut, vaikka lääkäri ehdotti.
Happamat juomat ja ruoat, myös hapanmaitotuotteet kuten jogurtti.
Mausteinen ruoka, siis sellaiset tunkkaiset mausteet joita paistellaan öljyssä ensin. Yrtit ja pippurit ym. ihan ok, jopa chili pieninä annoksina.
Pähkinät.
Paprika ja kuorimaton kurkku.
Hiilihapolliset juomat.
Vierailija kirjoitti:
Puolukkamehu. Jostakin syystä nimenomaan puolukkamehu, ei muut mehut. Tosin en ole juonut karpalomehua, joten en tiedä sen vaikutuksista.
Miten nopeasti se refluksi ilmenee?
Minulla on refluksia aamuisin kun herään joten on vaikeata päätellä mikä eilisen ruoista sen aiheutti.
Liika kahvi (yksi mukillinen iltapäivällä ok). Alkoholi, hiilihapotetut juomat, happamat mehut, käristetyt ruoat, mausteista neilikka ja oregano.
Miksi sä kyselet tätä täällä kun löytäisit vastauksen googlettamalla kahdessa sekunnissa?
Nykyään pystyn syömään melkein mitä vaan, toki kauhean voimakkaasti maustettuja tms. välttelen. Ja sipulia. Tärkeintä mulle on korotettu sängynpääty ja etten syö tai juo 2 tuntiin ennen kuin menen nukkumaan.
Ei mulla tunnu oikein ruoat ja juomat vaikuttavan mitään, ainoastaan alkoholi isoina määrinä pahentaa. Mutta muuten se refluksi on mulla aina ihan samanlaista, söinpä tai joinpa mitä vaan.
Kofeiini juomissa ja suklaa, ylipäätään rasvainen ruoka. Sitrushedelmien happo.
Mulla pahin on jugurtti ja suklaa. Kaikki ruoka aiheuttaa ongelmia, jos syön vatsan täyteen. Alkoholi ruoan kanssa on mahdoton yhdistelmä. Tyhjään mahaan voin juoda, mutta en juurikaan käytä alkoa. Hiilihapolliset juomat on täysin pannassa.
Alkoholi, vaalea kahvi, maito, greippi, viljat.
Vierailija kirjoitti:
Aiheuttaako kahvi refluksia?
Kahvi todellakin aiheuttaa refluksia. Mulla huonoina aikoina myös tee.
Lisäksi suklaa, kurkku, paprika, rasvaiset ja maustetut ruuat jne
Uppp