Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnetko sinäkin monta ihmistä jotka pihtailevat pienissä ostaksissa mutta sitten suurissa ostoksissa tekevät kaikenlaisia hölmöyksiä?

Vierailija
07.05.2023 |

Esim tunnen yhden mummon joka ajelee pitkiä matkoja säästäkseen pari senttiä bensassa mutta ostaa aina upouuden auton 4-5v välein.

Tunnen muitakin tuollaisia, eli taitaa olla aika yleistä.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo onhan näitä. Muuten ei haittaa miten rahansa käyttävät, mutta kun on tarve tuoda aina esiin sitä "säästämistä" (juurikin esim. ruuassa). Ehkä yrittävät jotenkin itselleen todistella että ovat säästäväisiä, vaikka sitten käyttävätkin surutta paljon rahaa johonkin muuhun (ns. turhaan).

Ehkäpä säästäminen on heille ikään kuin harrastus ja mielenkiinnonkohde? Itsekin huomaan monesti kulkevani kaupassa kuin jossakin pelissä, että mistä saisin kerättyä parhaat alennukset ja säästettyä eniten, vaikka rahasta ei ole tiukkaa. Se voi olla sellaista innostavaa itsensä haastamista, vaikka näin sanoitettuna aivan typerältä kuulostaakin.

Onko sulla kovasti tarvetta kertoa tuosta harrastuksestasi, teetkö someen postauksia jne?

Vierailija
22/29 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tupakoitsijat aina valittavat ettei rahat riitä. "En ottanut tänään eväitä töihin koska rahatilanne niin huono. Lähteekö joku mun kanssa tupakalle?" 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Pihistelen ruuasta ja vaatteista jotta voin matkustella ja ostaa isompia juttuja. Matkustan business-luokassa ja viiden tähden hotelleissa, mutta kotona ruuaksi syön esim kaurapuuroa itse poimituilla mustikoilla. Teepussit käytän useampaan kertaan. Sitten taas pari kuukautta sitten ostin uuden auton ilman lainaa, maksoi reilu 50000 euroa.

Vierailija
24/29 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo onhan näitä. Muuten ei haittaa miten rahansa käyttävät, mutta kun on tarve tuoda aina esiin sitä "säästämistä" (juurikin esim. ruuassa). Ehkä yrittävät jotenkin itselleen todistella että ovat säästäväisiä, vaikka sitten käyttävätkin surutta paljon rahaa johonkin muuhun (ns. turhaan).

Ehkäpä säästäminen on heille ikään kuin harrastus ja mielenkiinnonkohde? Itsekin huomaan monesti kulkevani kaupassa kuin jossakin pelissä, että mistä saisin kerättyä parhaat alennukset ja säästettyä eniten, vaikka rahasta ei ole tiukkaa. Se voi olla sellaista innostavaa itsensä haastamista, vaikka näin sanoitettuna aivan typerältä kuulostaakin.

Onko sulla kovasti tarvetta kertoa tuosta harrastuksestasi, teetkö someen postauksia jne?

Kieltämättä en tee. Mutta jos joku toinen alkaisi puhua aiheesta, niin voisin innostua kommentoimaan. 

Vierailija
25/29 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Ostan ruoat näin yksin asuvana aina kotiin kuljetuksella, ettei tule heräteostoksia ja saan suht edullisesti kun on aikaa vertailla kilohintoja. Samana päivänä voin suruutta laittaa kierrätysvaateisiin 200 euroa. 

Vierailija
26/29 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, sillä tunnen hyvin pienen määrän ihmisiä ylipäätään. Ja heistäkään en tiedä heidän ostoskäyttäytymistään. Ja hyvä näin, ei tarvitse pohtia tällaisia turhuuksia.

Vierailija
27/29 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, mietin uusien alushousujen ostoa puolivuotta, jopa parsin reikiä. Auton ostin, otan tuon, toki siinä oli pakko tilanne, että pääsin töihin seuraavana päivänä.

Vierailija
28/29 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo auton uusiminen max. 5 vuoden välein on etenkin vanhemmilla ihmisillä ihan periaate. Syynä ei ole se, että pitäisi olla uusi ja kiiltävä auto, vaan takuu ja toimivuus. Nyt jo iäkäs sukulainen on aina perustellut auton vaihtoa sillä, että koska hän ei itse ymmärrä autoista mitään eikä hänellä ole varaa juoksuttaa viallista autoa korjaamolla, hän tarvitsee varmuudella toimivan auton jossa on takuu voimassa.

Lisäksi tässä vaiheessa autosta saa vielä vaihdossa ihan hyvin hyvitystä.

Vierailija
29/29 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tuollainen. Syön kurinalaisesti, mutta säästän Pleikka 5 varten

rahaa, jotta pääsisin pelaamaan talvella.