Mille alalle tai mihin ammattiin kannattaisi opiskella?
Millä alalla riittäisi töitä?
Hoitoala ei kiinnosta.
Kommentit (28)
Hyvä kysymys, kerro mullekin kun tiedät.
Ei ole kivaa olla vastentahtoisesti osa-aikaisena. Palkka ei riitä elämiseen, niin pakko hakea tukia.
Olen jopa harkinnut hakevani oppisopimuspaikkaa lähihoitajaksi, olisi ainakin töitä...
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kivaa olla vastentahtoisesti osa-aikaisena. Palkka ei riitä elämiseen, niin pakko hakea tukia.
Olen jopa harkinnut hakevani oppisopimuspaikkaa lähihoitajaksi, olisi ainakin töitä...
En voi suositella, ei kannata hakeutua uppoavaan laivaan. Itse en jaksanut enää sitä helvetti ä.
Nyt olen kahdessa kaupassa osa-aikaisena, kyllä täydet tunnit yleensä saa. Tosin vuorojen sumpliminen välillä vähän haastavaa.
Vierailija kirjoitti:
Siivoojille on aina töitä.
Joo vuokrafirmojen kautta nollatuntisopparilla. Täysiä tunteja harva saa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo vuokrafirmojen kautta nollatuntisopparilla. Täysiä tunteja harva saa
Vuokrariistofirmat tulisi lailla kieltää.
Pask.aa touhua.
Vierailija kirjoitti:
Raksalla on töitä.
Tai..."Kolmas kriisi muutaman vuoden sisään vie rakennusalaa kohti sumuista tulevaisuutta"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi suositella, ei kannata hakeutua uppoavaan laivaan. Itse en jaksanut enää sitä helvetti ä.
Nyt olen kahdessa kaupassa osa-aikaisena, kyllä täydet tunnit yleensä saa. Tosin vuorojen sumpliminen välillä vähän haastavaa.
Hoitoala ei kylläkään ole uppoava laiva, vaan ihan ok palkattua työtä jos osaa pitää puolensa ja hoitaa asiansa.
Googlaapa oman alueesi ammattibarometri. Sieltä saat selkeitä ideoita mille alalle kouluttautua. Sieltä minäkin ammatinvaihtajana löysin ja vaihdoin tekniselle kiinteistönhoidolle.
Sinne mikä sua kiinnostaa ja kuvittelet voivasi tehdä edes muutaman vuoden. Täysin turhaa kouluttautua työllistävälle alalle jolle ei ole itsellä mitään motivaatiota, päädyt ennen pitkää sairauslomalle burn outin kautta
Päätin opiskella arkkitehdiksi. Pääsykokeissa sain kiitettävät arvosanat. Nyt sitten piirtelen rakennuksia Suomeen ja Eurooppaan jne...
Enemmin kannatais miettiä missä oot hyvä ja mitä tykkäist tehdä.
Hyvistä kirjanpitäjistä olis pulaa, mutta muuten en suosittele alaa ellei ole oikeasti todella kiinnostunut
Nykyään tilannehan on se että lähes poikkeuksetta kaikilla aloilla työsopimukset ovat vuokratyöfirmojen kautta nollatuntisopimuksia.
Varmaa vakituista ja kokoaikaista työsopimusta ei saa kuin hoitoalalta.
Itse olen nollatuntisopparilla tehtaassa, välillä on täydet työtunnit, välillä ei.
Katson jatkuvasti työpaikkoja, mutta parempaa sopimusta ei tunnu mistään saavan.
Itsekkin pohdin että mille alalle kannattaisi opiskella.
Hoitoalallekkin pitäisi varmaan jonkunlainen mielenkiinto olla...
Täytyy vaan yrittää pärjätä osa-aikaisella työllä.
Kokoaikaista työtä ei tunnu saavan.
Voisi toki mennä vaikka kauppaan osa-aikaiseksi, mutta sitten tulee se ongelma että vuorot menisivät päällekkäin kahdessa työpaikassa. Työvuorot kun saa tietää niin lyhyellä varoitusajalla.