Siis miten ihmeessä voi selvittää oman värianalyysi-vuodenajan? En edes osaa määrittää ihonsävyä
En nyt tajua ollenkaan, vaikka olen lueskellut joitain artikkeleja. Sanotaan, ettei kasvojen ihosta voi selvittää onko kylmä vai lämmin sävy mutta mistä johtuu, että verisuonet käsistä näyttävä vihreiltä mutta kasvot ovat punakat? Tukka on luonnostaan kylmän tumman ruskea, silmät sinertävän vihreät. Enkö siis ole mitään sävytyyppiä? Vaatteissa mulle ei sovi juuri mikään väri, esim. Valkoinen ei sovi ollenkaan, ei luonnonvalkoisena eikä vitivalkoisena, kaikki hailakat sävyt saavat mut näyttämään todella nukkavierulta. Esim. kamelinbeige on ihan hirveä. Sen sijaan musta, tummansininen, -vihreä ja -punainen sopivat tosi hyvin. Mutta enhän mä voi olla talvi, kun iho on ilmeisesti kuitenkin lämpimän sävyinen? Metallisävyistä en osaa sanoa kumpi istuu iholle paremmin.
Onko jotain vinkkejä, miten päästä kiinni tästä? En halua enää koskaan ostaa yhtään sopimattoman väristä vaatetta ja haluan muutenkin käyttää sellaisia, mil korostavat piirteitä kauneuden (heh) maksimoimiseksi.
Kommentit (34)
katso ranteen suonia, jos ne vihertävät olet lämminsävyinen iholta jos sinertävät olet kylmäsävyinen. Sitten katso hiustesi perussävyä, onko kultaa vai vailla keltaista tai vihertävää sävyä. Jos kultaista olet syksy jos hopeaa olet puhdasta talvea.
Talvelle ja keväälle puhdasta väriä skesää ja syksyä kohden lämmintä sävyä päälle. Osapuilleen näin löytyy.
Vierailija kirjoitti:
katso ranteen suonia, jos ne vihertävät olet lämminsävyinen iholta jos sinertävät olet kylmäsävyinen. Sitten katso hiustesi perussävyä, onko kultaa vai vailla keltaista tai vihertävää sävyä. Jos kultaista olet syksy jos hopeaa olet puhdasta talvea.
Talvelle ja keväälle puhdasta väriä skesää ja syksyä kohden lämmintä sävyä päälle. Osapuilleen näin löytyy.
Kevät on kylläkin lämmin ja kesä kylmä.
Vierailija kirjoitti:
Monet on analysoitu väärin. Minustakin tehtiin syksy vaikka olen oikeasti talvi. Talvi voi olla, vaikka ei näytä lumikilta.
Niin, silmillähän ne analysoijatkin muita katsovat. Aika hakuammuntaa siis koko touhu. Joku suunta voi sieltä tietysti tulla. Mutta esim. hiustenvärjäys jo voi hämätä analyysiä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme on värianalyysi ja missä sellaisen voi tehdä?
Humpuukia se on.
Tosin rahat joutaakin vätyksiltä pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu näitä itseanalyysin tehneitä vaeltaa selvästi keskuudessamme. He ovat mm. niitä, jotka ovat lakananvalkoisia kasvoiltaan, värjänneet maantienväriset hiuksensa porkkananpunaisiksi ja sitten toteavat, että ovat ilmiselviä syksytyyppejä, mikä näkyy sitten voimakkaan syysvärisissä asuissa, jotka ei tosiasiassa pue heitä alkuunkaan.
Joistakin kampaamoista tai kauneushoitoloista saa ammattilaisen värianalyysin.
En ole vielä koskaan nähnyt lakananvalkoista suomalaista. Ulkomailla olen kyllä tavannut albinoita. Kaikki tuntemani suomalaiset vivahtavat joko lämpimään tai kylmään, ja usein luonnollisillakin punapäillä on todella kalpea iho, mikä onkin upea yhdistelmä.
Lakananvalkoinen voi olla kylläkin mikä tahansa valkoisen värin eri sävyistä. MInullakin on eri sävyisiä valkoisia lakanoita. On luonnonvalkoista, off-whitea, kermanvalkoista... jne.
'Kalpea' iho voi sekin olla joko lämminsävyinen tai kylmänsävyinen.
Vierailija kirjoitti:
Juu näitä itseanalyysin tehneitä vaeltaa selvästi keskuudessamme. He ovat mm. niitä, jotka ovat lakananvalkoisia kasvoiltaan, värjänneet maantienväriset hiuksensa porkkananpunaisiksi ja sitten toteavat, että ovat ilmiselviä syksytyyppejä, mikä näkyy sitten voimakkaan syysvärisissä asuissa, jotka ei tosiasiassa pue heitä alkuunkaan.
Joistakin kampaamoista tai kauneushoitoloista saa ammattilaisen värianalyysin.
Paljonko ammattilaisen tekemä värianalyysi maksaa?
Jos olet "neutraali"? Eli sinulla on piirteitä "sekaisin" vähän joka vuodenaikapaletista.
Itse olen viileä mutta neutraali. Eli mun hiukset on "hiiren ruskeat" tai siis ne ei ole edes ruskeat. Ne on tummat ilman lämmön hiventäkään. eli talvi-hiukset. Ihoni on vaalea oliiviinsävyinen "helmenharmaa", hiukan "kellertävä" tai "vahamainen", ilman pinkkiä hehkua. Mutta jos silmiä katsoo, niin ne ovat "hazel", Niissä on oliivinvihreää, keltaisilla ja kullanruskeilla täplillä.
Verisuonet on sekaisin sinisiä ja vihreitä.
Jos pistän päälleni lohenvärisen puseron, näytän kuolleelta, ehdottomasti pahin väri mulle. Myös oliivinvihreä tai kullankeltainen tai ruoste. Talven ja kesän siniset, vihreät, vadelman sävyt, ym. on ehdottomasti mun juttu! Mutta liian tummat tai kirkkaat sävyt ei sovi yhtään.
Mutta! jos pistän viileää meikkivoidetta näytän tosiaan vanhalta ja kalpealta. Parhaiten sopii yllättäen lämpimät neutraalit sävyt.
Mun silmät näyttää "krokotiilin silmiltä" tai mutavelliltä, jos mä käytän silmämeikkiä, joka sopii kesälle tai talvelle mutta kun mä valtsen neutraalin lämpöisen meikkipaletin, esim. oliivin, kullan ja khakinruskean sävyjä, mun silmät näyttää upeilta, jotenkin suurilta ja eloisilta.
Mut aikoinaan "diagnosoitiin" talveksi, mutta ne räväkät huulipunat ja sähkönsiniset ei tosiaan ollut "mun juttu". Kylmät hiussävyt, esim. tuhkanruskea tai kylmä violetti myös näyttää liian kovilta mulla Myös kullanruskea tai kupari näyttää tunkkaisilta. Neutraalit sävyt näyttää parhailta. Yllättäen neutraali mahonginpunaiseen taittuva sävy on suosikki.
Joo, olen yrittänyt opiskella värianalyysiä mutta en ole päässyt jyvälle, mikä vuodenaika olisin. Mut on kerran analysoitu talveksi ja kerran kevääksi.
Vierailija kirjoitti:
Entäs sitten, kun ranteissa on sekä vihreitä, sinisiä että violetteja suonia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs sitten, kun ranteissa on sekä vihreitä, sinisiä että violetteja suonia?
Sama juttu: kun katson ranteen sisäpuolta on siinä paksu vihertävä suoni, ihan ohut violetti ja sivussa sininen suoni. Kasvoissa ohimoilla on sinisiä suonia, suun vieressä leuassa yksi paksu vihreä. Huokaus
En pääse itsekään selvyyteen vuodenajastani, ihossa on selvästi kellertävä pohjasävy ja silmät ovat sinivihreänharmaat. Mutta osassa kroppaa esim. karvoitus on lähes mustaa, hiukset kuitenkin ns. dirty blonde? Ja suonet enimmäkseen vihreitä, tosin liiloja ja joitakin sinisiä löytyy myös...
Sen tiedän, että musta näyttää ihan hyvältä päälläni sekä hiuksissani, vaikka aina sanotaan ettei se sovi suomalaisille. Valkoinen on huonoin mahdollinen väri. Jotkut vihreän sävyt sopivat upeasti, samoin osa punaisista ja ruskeista. Luomille sopii lähinnä ruskean sävyt.
Kuuluuko oikeissa väreissä tulla kasvoille väriä vai että kasvot ovat kalpeat? Kun todella lämpimät värit heijastavat kasvoille keltaisuutta niin en sitten tiedä mikä olen? Verisuonet vihreät, iho kellertävä ja pisamaine ja hiukset kullanvaaleat. Turkoosi sopii ainakin. Samoin koralli.
En ole vielä koskaan nähnyt lakananvalkoista suomalaista. Ulkomailla olen kyllä tavannut albinoita. Kaikki tuntemani suomalaiset vivahtavat joko lämpimään tai kylmään, ja usein luonnollisillakin punapäillä on todella kalpea iho, mikä onkin upea yhdistelmä.