Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joku onnistunut lopettamaan alkoholin juomisen itse (siis ilman mitään päihdehoitoa)? Vai kannattaako mennä Päihdeklinikalle?

Vierailija
07.05.2023 |

Viimeiset vuodet ovat olleet rankkoja ja olen hiljalleen alkanut tissutella. Aluksi se oli hyvin vaatimatonta, lasillinen viiniä kerran viikossa. Nyt siitä on kuitenkin alkanut tulla tapa. Paheni koronavuosina kun työt olivat vain etänä ja työt ovat jatkuneet sen jälkeenkin etänä.

Haluan tästä eroon! Huomaan, että heti kun on jotain tekemistä, jokin paikka minne mennä ja muiden seurassa, niin pystyn olemaan juomatta ja olo on tosi paljon parempi. Mutta sitten kun jään itsekseni istumaan kotiin tekemään etätöitä, niin on niin helppoa ottaa illalla lasillinen viiniä, joka kääntyy sitten useammaksi.

Olen päättänyt monta kertaa lopettaa, mutta aina lipsahdan takaisin. Nyt pyrin muuttaman arkeani niin, ettei olisi sitä kotona istumista yksin jolloin päädyn juomaan. Mutta tsemppiä muilta, että tästä tosiaan pystyy pääsemään eroon!

Tietysti pitää harkita Päihdeklinikkaa. Pelottaa ja hävettää vain niin jos siihen joutuu turvautumaan ja pelottaa etenkin, että jos se näkyy sitten terveystiedoissani, niin mihin kaikkeen se vaikuttaa negatiivisesti. Onko kellään kokemuksia Päihdeklinikasta? Millaista on ja onko siitä apua?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä entinen tissuttelija. Odotin aina iltaa, että sain ottaa pari siideriä. Ja aamulla pienestäkin määrästä oli pää kipeä, väsynyt ja huono olo. Jos jostain syystä tuli este tissuttelulle, huomasin ärtyneeni. Lopulta se alko vaan jäi. En jaksanut päänsärkyjä, plus pienistä tuloista ei ollut järkeä laittaa alkoholiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi