Saako porvarihallitus syntyvyyden vielä nykyistä jyrkempään laskuun?
Ihmisillä ei ole rahaa kun tuet viedään ja samalla hoetaan vain työ, työ ja työ. Ihmiset alkavat ajatella, ettei millään muulla kuin työllä ole mitään väliä.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
No edellinen persukeko hallitus poisti työttömien lapsilta perhepäivähoidon ja taloudellisesti esti nuorten parien yhteenmuuton poistamalla asumistuet molemmilta, jos toinen sai palkkatuloja. Siihen päälle vielä ammattikoulujen alasajo. Sen hallituskauden lopussa Suomen syntyvä lapsiluku tippuikin 1800-luvun nälkävuosien alle.
Että odotellaan mitä nyt keksivät.
Minustakin oli aikanaan väärin, että mies tienasi jotain 4000 e/kk eikä me saatu asumistukea, vaikka minä olin työtön.
Vasemmistojan haluaa yritykset maksamaan ammatillisen koulutuksen eli heille kelpaa vain oppisopimus.
Vierailija kirjoitti:
On tämä erikoista että hallitus tai-ohjelma ei ole vielä edes syntynyt ja silti sitä jo pelätään ja haukutaan monissa keskusteluissa.
No itselläni ainakin vain huonoja kokemuksia edellisestä kok-pers yhteistyöstä. Työaika piteni ja palkka aleni. Ja tulijoita tuli. Kansallisomasuutta myytiin ja osteltiin Saksasta ja Venäjältä riskialtista liiketoimintaa. Ja paljon muuta suhmurointia ja vakuutuskirjeitä. Lista on loputon.
Ja olen ihan tavallinen työssäkäyvä, en (oikeston kauniisti nimittämä) tukiloinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua on ainakin ketuttanut käydä töissä hiki päässä ja repiä elantoa tekemällä, samalla kun osa saa rahaa ilmaiseksi eikä työnteko käy heillä mielessäkään. Jos nyt alkaa puntit menemään tasan, voi se oma vanne pään ympärillä sen verran höltyä, että elämä saa sen verran iloa että lapsiakin voisi ajatella. En ole halunnut tehdä lapsia siksi että ensinnäkin en nykyisellä työtahdilla jaksa vielä lapsiarkeakin ja toiseksi, en ole halunnut tehdä uutta työjuhtaa tähän maahan. Olisi raukalla ollut sama kohtalo kuin itsellä: työskennellä itsensä liki hengiltä, jotta verorahoilla voisi joku oman elämänsä keijukainen "toteuttaa itseään".
Ja on muuten ihanaa saada sanottua tämä vihdoin ääneen, joku maaginen kirja sulkeutui vaali-iltana ja nyt saa taas puhua asioista niinkuin ne on!
Täysin sivuseikka kai, ettei työnantaja palkkaa sitä keijukaista, niin ei voi "mennä töihin"?
Miksi lapsiperhe tarvitsisi muita tukia kuin lapsilisän? Ei joskus 50 vuotta sitten maksettu sen enempää, elatuskyvyttömien lapset sijoitettiin perheisiin, joissa oli varaa lapset elättää.
Miten niin vasta nyt vaalien jälkeen saa puhua? Ainahan työttömiä on haukuttu. Typerää vääristelyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No edellinen persukeko hallitus poisti työttömien lapsilta perhepäivähoidon ja taloudellisesti esti nuorten parien yhteenmuuton poistamalla asumistuet molemmilta, jos toinen sai palkkatuloja. Siihen päälle vielä ammattikoulujen alasajo. Sen hallituskauden lopussa Suomen syntyvä lapsiluku tippuikin 1800-luvun nälkävuosien alle.
Minustakin oli aikanaan väärin, että mies tienasi jotain 4000 e/kk eikä me saatu asumistukea, vaikka minä olin työtön.
Vasemmistojan haluaa yritykset maksamaan ammatillisen koulutuksen eli heille kelpaa vain oppisopimus.
Porvariston hillitön charmittomuus.
Missä nykyisin koulutetaan oppisopimuksella? Esimerkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Porvariston hillitön charmittomuus.
Missä nykyisin koulutetaan oppisopimuksella? Esimerkkejä.
Tässähän se pointti on: ammattikoulu on 3-vuotinen päivähoito, siellä ei opita mitään, mutta ei yrittäjällä ole varaa ottaa täysin osaamatonta ja ehkä motivoitumatonta töihin siksi, että tältä puuttuu osaaminen ja se pitäisi työssä opettaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi lapsiperhe tarvitsisi muita tukia kuin lapsilisän? Ei joskus 50 vuotta sitten maksettu sen enempää, elatuskyvyttömien lapset sijoitettiin perheisiin, joissa oli varaa lapset elättää.
Vuonna 1973? 😂😂
Tota noin, tiedätkö yhtään mitään suomalaisesta yhteiskunnasta vuonna 1973? Minä menin sinä vuonna toiselle luokalle koulussa ja kuule kaikki asuivat omissa perheissään, köyhätkin. Meillä oli silloin sellainen juttu kuin hyvinvointivaltio. Sitä alettiin ajaa alas vasta 1980-luvun lopulta alkaen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syntyvyys pysähtyy mutta Petteri kompensoi tilannetta tuomalla huippuosaajia kehitysmaista satoja tuhansia.
R i k a s t a j a t ovat kovia panemaan, mutta työt ei oikein maistu.
Ovat myös agressiivisesti kantaväestön kimpussa s u vakkien avustamana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus ei ole porvari vaan ihan yhtä vasemmalla kuin muut suomen puolueet. Todennäköisesti käy kuten italiassa feikkioikesto avaa rajat ja tulee demreiden vuosittaisen 25 000 kehitysmaalaisen ukon sijasta vuositasolla 100 000 suomalaisten miesten tilalle. Tätä minä ennustan konservatiivina.
Jos edes vinkuisivat vähemmän kuin suomalaiset miehet, niin hyvä olisi.
Voi kuule s u v akki saat vielä mitä ansaitset.
Meni näköjään tunteisiin. Kolahtikin kovaa.
Kiintiöpersu heräsi aikaisin vinkumaan. Kohta ketju poistuu, kun vinkuja vaan vinkuu. Mutta eihän se muuta osaa.
Toivottavasti persut päätyvät hallitukseen ja ennen kaikkea toivottavasti persut pystyvät torppaamaan vastuuttoman Petterin älyttömät visiot suomalaisen väestön muuttamisesta kehitysmaalaiseksi.
Kun Petterin huippuosaajat täällä muutaman vuoden paneskelevat ympäriinsä, niin edes ihmisiä ei enää tunnista suomalaisiksi. Sitten tosiaan Suomea ja suomalaisuutta ei enää ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua on ainakin ketuttanut käydä töissä hiki päässä ja repiä elantoa tekemällä, samalla kun osa saa rahaa ilmaiseksi eikä työnteko käy heillä mielessäkään. Jos nyt alkaa puntit menemään tasan, voi se oma vanne pään ympärillä sen verran höltyä, että elämä saa sen verran iloa että lapsiakin voisi ajatella. En ole halunnut tehdä lapsia siksi että ensinnäkin en nykyisellä työtahdilla jaksa vielä lapsiarkeakin ja toiseksi, en ole halunnut tehdä uutta työjuhtaa tähän maahan. Olisi raukalla ollut sama kohtalo kuin itsellä: työskennellä itsensä liki hengiltä, jotta verorahoilla voisi joku oman elämänsä keijukainen "toteuttaa itseään".
Ja on muuten ihanaa saada sanottua tämä vihdoin ääneen, joku maaginen kirja sulkeutui vaali-iltana ja nyt saa taas puhua asioista niinkuin ne on!
Joo, empatiakyvyttömät saavat itselleen viimein empatiakyvyttömän hallituksen.
Niinhän sitä kerrotaan, että tunteettomia ihmisiä kiukuttaa eniten ihmiset, joilla on tunteet.
On niin emaptiakyvytöntä napata alkkikselta(demarilta) pullo(sosiaalituet) pois ja käskeä tehdä jotain sen perheen(työn) eteen.
Kovaa on pelko sen suhteen että ihmiset joutuisivat ottamaan itse vastuun omasta elämästään ja elatuksestaan.
Mites hyvin kommunismi on muualla tuonut vaurautta? Huom marin oli on äärisosialisti.
Olin työtön kun sain lapsen. Mies oli jolla oli jonkimmoinen yritys. Myöhemmin erottiin ja olin työssä. Ei tukia.
Vierailija kirjoitti:
Kovaa on pelko sen suhteen että ihmiset joutuisivat ottamaan itse vastuun omasta elämästään ja elatuksestaan.
Se vaatisi kokonaisvaltaista muutosta koko yhteiskunnassa. Kaikkien ihmisten pitäisi olla nykyistä kypsempiä myös työnanatajien. Työnantajat on samaa heikkoa porukkaa kuin työntekijät. Samalla tavalla yrittäjät vaativat yhteiskunnan tukia kuin työttömätkin.
Kyllä minulla on rahaa jos tuet viedään. Ei kaikki elä loisien tukien varassa.
Ehkäpä on ihan hyvä ettei nuo lisäänny, jos ei ole varaa kasvattaa lasta hyvässä, rakastavassa ilmapiirissä.
Joo, empatiakyvyttömät saavat itselleen viimein empatiakyvyttömän hallituksen.
Niinhän sitä kerrotaan, että tunteettomia ihmisiä kiukuttaa eniten ihmiset, joilla on tunteet.