Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Köyhien äitien äiteinpäivä

Vierailija
06.05.2023 |

Miten vietätte sitä? Ravintoloiden lounaiden hinnat on niin kalliit ettei sitä voi ajatella.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos en minä kokkaa, ei kukaan kokkaa. Eli joko teen itse ruoan tai tilataan ulkoa, en tiedä mistä, tilataan muutenkin 1x/viikkoon ulkoa ruoka ja todnäk myös sitten äitienpäivänä, jos en päädy itse sitä tekemään.

Saan varmaan kotona vielä asuvalta halauksen ja "herätyksen" toivotuksen kera aamulla ja tekstiviestin kotoa pois muuttaneelta, tuskin soittaa kun ei hällä ole tapana soitella. Esitin hänelle toiveen, että tulisi käymään kotona, varaisi junalipun, mutta eipä kuulema "vielä" tule, kun viimenäkemästä "vasta" n.4kk.

Muista nyt, että kyse oli köyhien äitienpäivästä, ei tänne saa vastata, jos on varaa tilata ruokaa ulkoa, saati tehdä sitä mun mainitsemaa pippuripihviä! Poistukaamme äkkiä tästä keskustelusta 👍🏻

Vierailija
22/40 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ainakaan ravintolaan menisi äitienpäivänä! Meillä äitienpvänä perhe keskittyy aamupalabrunssin tekoon, ja äitinä leikin nukkuvaa. Päivällä sitten mies paistaa luultavasti pippuripihvit ja tekee vs-perunoita, aikuiset lapset tulevat syömään, ja itse äitinä teen kakun kahvittelua varten..

Jos teidän lapset on jo aikuisia niin miksi sinun pitää leikkiä nukkuvaa? Miehen takia?

Missä sanoin, että meidän kaikki lapset ovat aikuisia 🙄?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamiainen sänkyyn on myös outo ja typerä mutta näköjään erittäin yleinen tapa.

Itse en halua mitään säätöä ja sotkua vaan mielelläni otan muutaman askeleen ja syön aamiaiseni keittiössä.

Vierailija
24/40 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ainakaan ravintolaan menisi äitienpäivänä! Meillä äitienpvänä perhe keskittyy aamupalabrunssin tekoon, ja äitinä leikin nukkuvaa. Päivällä sitten mies paistaa luultavasti pippuripihvit ja tekee vs-perunoita, aikuiset lapset tulevat syömään, ja itse äitinä teen kakun kahvittelua varten..

Jos teidän lapset on jo aikuisia niin miksi sinun pitää leikkiä nukkuvaa? Miehen takia?

Kyllä se on oikein mukava leikki...ja nimenomaan miehen takia ;)

Vierailija
25/40 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhien äitien äitienpäivä= Jätetään juhlat välistä, mutta lahjat saa antaa. Rahana mielellään.

Vierailija
26/40 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lähden kaveripariskunnan ja muksun kanssa metsään paistamaan makkaraa.

Vierailija
27/40 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos en minä kokkaa, ei kukaan kokkaa. Eli joko teen itse ruoan tai tilataan ulkoa, en tiedä mistä, tilataan muutenkin 1x/viikkoon ulkoa ruoka ja todnäk myös sitten äitienpäivänä, jos en päädy itse sitä tekemään.

Saan varmaan kotona vielä asuvalta halauksen ja "herätyksen" toivotuksen kera aamulla ja tekstiviestin kotoa pois muuttaneelta, tuskin soittaa kun ei hällä ole tapana soitella. Esitin hänelle toiveen, että tulisi käymään kotona, varaisi junalipun, mutta eipä kuulema "vielä" tule, kun viimenäkemästä "vasta" n.4kk.

Muista nyt, että kyse oli köyhien äitienpäivästä, ei tänne saa vastata, jos on varaa tilata ruokaa ulkoa, saati tehdä sitä mun mainitsemaa pippuripihviä! Poistukaamme äkkiä tästä keskustelusta 👍🏻

Niin. Monilla ei ole sellaiseen varaa ja ajatus on lähinnä utopistinen. Minusta on hyvä ajatus säästää sellaiset jutut johonkin toiseen ketjuun.

Vierailija
28/40 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuppi kultakatriinaa kympin halpiskeittimellä keitettynä. Ei ole varaa juhlamokkaan, saati mokkamasteriin. Lapset on tehneet jonkun vessapaperirullakötöstyksen lahjaksi. Luulevat että itken liikutusta, kun oikeasti itkettää miten ruma se on, eikä mies ole taaskaan muistanut mitenkään. Kakku on Tokmannin euron kääretorttu, ja illalla syödään höyrytettyjä nakkeja. Mies höyryttää, kun olen raivonnut ja nalkuttanut koko päivän miten minua ei ole taaskaan huomioitu.

Vierailija
29/40 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuppi kultakatriinaa kympin halpiskeittimellä keitettynä. Ei ole varaa juhlamoccaan, saati moccamasteriin. Lapset on tehneet jonkun vessapaperirullakötöstyksen lahjaksi. Luulevat että itken liikutusta, kun oikeasti itkettää miten rumalta se on, eikä mies ole taaskaan muistanut mitenkään. Kakku on tokkmannin euron kääretorttu, ja illalla syödään höyrytettyjä nakkeja. Mies höyryttää, kun olen raivonnut koko päivän miten minua ei ole taaskaan huomioitu.

Vierailija
30/40 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis odottaako ihmiset nykypäivänä että pitäisi saada joku kallis ravintolaruokailu ja hienoja lahjoja?? Ei mun mielestä kyllä äitienpäivän tarkoitus ole sellainen rahan tuhlaaminen, vaan mukava yhdessäolo perheen kanssa jotain kivaa puuhaillen. Puoliso ja/tai lapset tekee aamiasta/ruokaa/leipoo äidille jotain ja antaa kortit.

Vierailija
31/40 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole lapsia, mutta jos olisi, niin äitienpäivänä minulle olisi tärkeintä kiireettömän ajan viettäminen perheeni kanssa. Siihen ei tarvita satoja euroja.

Ollessani lapsi, äitini teki vuorotyötä hoitoalalla, ja hän oli töissä suurimman osan viikonlopuista. Minulle suurinta luksusta oli, kun äiti oli viikonloppuna vapaalla, ja voitiin vaikka paistaa lettuja tai askarrella tai ulkoilla tai katsoa elokuva kiireettömästi. Yhdessä vietetty aika ja kiireetön läsnäolo ovat mielestäni parhaita asioita vieläkin. Jos se edellyttää aina fiinejä puitteita ja kalliita hankintoja, niin silloin olisi mielestäni aiheellista uudelleentarkastella elämän prioriteetteja. 

Vierailija
32/40 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et voi tehdä tulta jos kyse ei ole sinun omasta metsästäsi, tiedät kai sen? Ei kuulu jokamiehen oikeuksiin.

Vierailija
33/40 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuppi kultakatriinaa kympin halpiskeittimellä keitettynä. Ei ole varaa juhlamoccaan, saati moccamasteriin. Lapset on tehneet jonkun vessapaperirullakötöstyksen lahjaksi. Luulevat että itken liikutusta, kun oikeasti itkettää miten rumalta se on, eikä mies ole taaskaan muistanut mitenkään. Kakku on tokkmannin euron kääretorttu, ja illalla syödään höyrytettyjä nakkeja. Mies höyryttää, kun olen raivonnut koko päivän miten minua ei ole taaskaan huomioitu.

Ei kai kellään oikeasti ole noin surkeaa elämää?

Vierailija
34/40 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamiainen sänkyyn on myös outo ja typerä mutta näköjään erittäin yleinen tapa.

Itse en halua mitään säätöä ja sotkua vaan mielelläni otan muutaman askeleen ja syön aamiaiseni keittiössä.

No joo. Itse olen hereillä ihan viimeistään seitsemältä. En todellakaan jää odottelemaan, että muut herää, ja tuo jotain sapuskaa sänkyyn. 😄 Oikeastaan ihaninta onkin aloittaa aamu ihan hissuksiin yksin, kun muut nukkuu. Enkä tarvitse edes mitään ihmeellisiä lounas- tai päivällistarjoiluja, tavallinen ruoka riittää. Pääasia että joku muu sen ruoan tekee ja siivoaa keittiön.

Vierailija
35/40 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson muiden äitien teurastamista youtubesta.

Vierailija
36/40 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vatuttaa varmaan naisia jotka haluavat olla äitejä. :DD

Syntymä on kuolemantuomio :(

Tuskin kukaan pystyy hillitsemään sikiämistään.

Vierailija
37/40 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et voi tehdä tulta jos kyse ei ole sinun omasta metsästäsi, tiedät kai sen? Ei kuulu jokamiehen oikeuksiin.

Ohis mutta luin jostain että enää ei ole jokamiehen oikeuksia vaan ne on jokaisen oikeudet.

Typerää.

Vierailija
38/40 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis odottaako ihmiset nykypäivänä että pitäisi saada joku kallis ravintolaruokailu ja hienoja lahjoja?? Ei mun mielestä kyllä äitienpäivän tarkoitus ole sellainen rahan tuhlaaminen, vaan mukava yhdessäolo perheen kanssa jotain kivaa puuhaillen. Puoliso ja/tai lapset tekee aamiasta/ruokaa/leipoo äidille jotain ja antaa kortit.

En odota. Enkä haluaisikaan ravintolaruuhkiin. Saan kahvin sänkyyn(ei se kyllä sotke) ja päiväkahville kakkua tms. Ei äitienpäivä ja isänpäivä lapsuuskodeissammekaan olleet mitään lahjojen ostelua ja ravintoloita

Vierailija
39/40 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raivoaminen koko päivän ei kuulosta aikuiselta. Sääliksi käy lapsia.

Vierailija
40/40 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raivoaminen koko päivän ei kuulosta aikuiselta. Sääliksi käy lapsia.

Ja vähän äitiäkin. Kultakatriina ja kääretorttu kelpaisi meillekin, ei se niin kamalaa ole. -sama