Helsinkiläinen nainen ja lappilainen mies. Tuleeko yhteiselosta mitään?
Tuttavan uusi mies vähän kummeksuttaa. Mies ei esimerkiksi halua tulla Helsinkiin, vaan tuttavani menee aina miehen luo. Kuulemma ei aio tänne variksen sekaan tulla. Mitä lie sillä tarkoittaakaan. Ystäväni on koulutettu ja sosiaalinen, en ymmärrä mitä näkee tuossa miehessä.
Kommentit (13)
Nainen on maailmankaikkeuden kateellisin olento, jonka polttoainetta on se jos edes jollakin muulla on asiat vähän huonommin tai ainakin niin että voi juoruta selän takana.
Hieno nainen ja juntti mies. Ei tule mitään.
Voit sanoa sen suoraan.
Tämä liittyy sinuun miten? Hanki itsellesi mies vaikka Gambiasta niin ei tarvitse munanpuutteessa pähkäillä muiden tekemisiä.
Noo, ehkä jos kestät Lapin murretta. Lappilainen vähemmistön edustajana uhriutuu, jos hänen muka tulisi pyrkiä Stadissa pois Lapin murteesta. Lappilainen odottaa enemmän muilta vastaantulemista.
No itse olen lappilainen nainen ja yhteiselo helsinkiläisen miehen kanssa on ollut melkoinen kulttuurien yhteentörmäys. Aiemmin seurustelin pohjoisnorjalaisen kanssa ja silti nyt tuntuu että on isompi kulttuuriero vaikka ollaan samasta maasta. Mutta kyllä me hyvin tullaan toimeen ja toisiamme rakastetaan. <3
Vierailija kirjoitti:
No itse olen lappilainen nainen ja yhteiselo helsinkiläisen miehen kanssa on ollut melkoinen kulttuurien yhteentörmäys. Aiemmin seurustelin pohjoisnorjalaisen kanssa ja silti nyt tuntuu että on isompi kulttuuriero vaikka ollaan samasta maasta. Mutta kyllä me hyvin tullaan toimeen ja toisiamme rakastetaan. <3
Kertoisitko käytännön esimerkkejä konflikteista!
Miten tilanne eroaisi, jos nainen etelästä, mies pohjoisesta?
-eri, mutta kiinnostunut
Itselle on välillä vaikeahkoa kuunnella Lapissa miehen kotona sukuloidessa niitä iänikuisia "junttilanjuttuja" päivästä toiseen ja vietänkin paljon aikaa yksinäni luonnosta nauttien ja muuten omissa oloissani, mutta koska mies on tehnyt elämässään paljon muutakin kuin paimentanut poroja (lue:asunut vuosia ulkomailla, ollut useissa eri maanosissa töissä jne), hänen kanssaan on helpompaa tulla toimeen-lähti kotoaan melko nuorena, kuten minäkin. Emme tietystikään olisi olleet yhdessä jo yli vuosikymmentä, jos asia ei näin olisi, eli kyllä se etelän ja pohjoisen kulttuuriero tulee esille ennemmin tai myöhemmin. Käymme sukuloimassa melko harvoin ja mukavia ihmisiä he ovat, mutta en tule koskaan sopeutumaan pohjoisen tapoihin ja olemisen tyyliin, eikä minun tarvitsekaan. Eikä sitä edes tietysti odotetakaan, oikeastaan päinvastoin ovat ihmetelleet, kuinka olemmekin näin kauan jo yhdessä pysyneet eroavaisuuksistamme huolimatta :)
Mitä nämä teidän joidenkin mainitsemat erot ovat? Oikeastiko jotain silmiinpistäviä tapoja?
Mulla on saamea puhuva vaimo Ivalosta. Ei mitään ongelmaa.
Olen huomannut, että lappilaiset miehet ovat yksinkertaisia, sovinisteja ja luulevat omistavansa kaiken minkä näkee. Paskan jauhajia. Naisten hakkaajia.
Naisen pitää oppia imemään poron kivekset ulos.
Vierailija kirjoitti:
Ette ole samasta maasta jos olet saamelainen. Jos olet Lapista niin olet suomalainen.
Siellä taas joku mamma spekuloi sloggit höyryten asioilla jotka eivät kuulu hänelle tippaakaan.