Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Silmäluomet turpoaa, ei allergiaa?

Vierailija
06.05.2023 |

Lääkäri tarjoaa antihistamiinia allergiaa, vaikka mitään yliherkkyyksiä ei ole todettu. Olen viittäkymppiä lähestyvä nainen, jonka silmäluomet ovat alkaneet olla aamuisin kovasti turvonneet.

Voiko johtua muutenkin jotenkin yhtäkkiä elastusuuttaan menettäneestä ihosta (luometkin venähtäneet) vai voisiko olla ihan vakavampaa (sydän-&verisuonisairauden ilmentymää)? Säärissä alkanut myös olla turvotuksia.
Olen normaalipainoinen/hoikka, en ole koskaan polttanut, juon muutaman annoksen viikossa, harrastan liikuntaa lähes päivittäin.

Kysyn täältä, koska terveydenhuollossa suhtauduttiin ylimalkaisesti, mutta oire huolettaa ja on ikävä. Toisinaan täällä on avuliaita, myötätuntoisia lukijoita. Kiitos jo etukäteen.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin vuosia samaa kunnes todettiin ongelmia kilpirauhasen kanssa. Joka aamu on silmät turvoksissa eikä mikään auta.

Vierailija
2/3 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen avaus, koska minullakin on ollut turvotusta ja olen samanikäinen. Omalla kohdallani se lienee allergiaa, olen muutenkin allerginen sille sun tälle.

Itselleni ei sovi Lumenen ripsarit, vedenkestävät ripsarit tai niiden puhdistusaineet eivätkä tietyt, liian tymäkät, silmänympärysvoiteet. Siitepölyaikana kuten nyt, silmät vetistää ja turpoavat antihistamiineista huolimatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allergia voi alkaa vasta aikuisiällä. Kokeile sitä antihistamiinia. Nyt on juuri pahin koivun siitepölyaika. Jos ei auta ja turvotus jatkuu, mene uudelleen lääkäriin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi